اخبار داغ

«تهران تا غیزانیه» روایتی از «بی آبی و مهاجرت»

«تهران تا غیزانیه» روایتی از «بی آبی و مهاجرت»
مستند ساز خوزستانی، با زبان تصویر و هنر، به یاری مردم دیار خود رفته تا صدای آنان باشد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از رهیاب، مستند «تهران تا غیزانیه» ساخته ی «حامد حزباوی» تهیه کننده و کارگردان خوزستانی که با حمایت سازمان فضای مجازی بسیج خوزستان تولید شده است، همزمان با عید بزرگ غدیر، در بخش غیزانیه رونمایی و اکران شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
 
,
این کارگردان خوش ذوق، هم‌زمان با پیگیری مطالبات مردمی اهالی بخش غیزانیه توسط رسانه های انقلابی، با هدف به نمایش کشیدن بخشی از سختی ها و معضلات ساکنین ۸۵ روستای غیزانیه، به سراغ خانواده ای از اهالی روستای فای سید محمد رفته و روزگار سخت منطقه را، از زبان آنان روایت کرده و با زبان تصویر و هنر، به یاری مردم دیار خود رفته است.
,
 
,
نکته زیبا و قابل توجه مراسم رونمایی از «تهران تا غیزانیه» این است که این مراسم، در حسینیه سادات غرابی در روستای فای سید محمد برگزار شد؛ جایی که محل سکونت تنها خانوار باقی مانده در این روستا بوده و تصویر برداری این مستند نیز در همان مکان صورت گرفته است.
,
 
,
«تهران تا غیزانیه» روایت گر سال ها رنجی ست که نجیبانه و با صبوری تحمل شده و حکایت از مردمی دارد که شجاعانه به نبرد با سختی ها روی آورده و سال ها، سنگ زیرین آسیای صنعت نفت و گاز بوده اند و اکنون چیز جز رونق کسب و کار دیرینه خود را طلب نمی کنند.
,
 
,
برشمردن علل مهاجرت روستا نشینان، موانع مهاجرت معکوس و رونق مجدد بخش غیزانیه و مطالبات مردمی اهالی این بخش را می توان مهم ترین درون مایه ی مستند کارگردان موفق اهوازی دانست که پیش از این، اثر شایسته «سید داغر» را در کارنامه خود دارد.
,
 
,
آیت الله محسن حیدری نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، محمد جوروند مدیر کل ارشاد اسلامی خوزستان، سردار نصر مسئول بنیاد پیش کسوتان دفاع مقدس، فعالان فرهنگی اجتماعی رسانه ای و برخی از اهالی بخش غیرانیه، میهمانان مراسم رونمایی از این اثر فاخر هنرمند اهوازی بودند‌.
,
 
,
آیت الله حیدری پس از اکران این مستند، ضمن قدردانی از همه رسانه های انقلابی که در بازتاب و مطالبه مشکلات بخش غیزانیه حضور مستمر داشته اند، با اشاره به فراز «فلیبلغ الحاضر الغائب» از خطبه غدیریه پیامبر اعظم ص تاکید کرد: غدیر، نماد همه حقایق است و خبرنگاران، باید با بیان و انعکاس حقایق، بر رسالت غدیری خود عمل کنند و امروز، بزرگ ترین خدمت به نظام و انقلاب اسلامی، رساندن فریاد و مطالبه مردم به گوش مسئولین است.
,
 
,
همچنین مهندس جوروند در سخنانی از تهیه کننده و کارگردان مستند تهران تا غیزانیه تشکر و قدردانی نموده و با تبریک روز خبرنگار، بر اثر مثبت رسانه های انقلابی در حل مشکلات تاکید نمود‌.
,
 
,
گفتنی است مستند «تهران تا غیزانیه» به زودی از سیمای ملی و شبکه استانی خوزستان پخش خواهد شد‌.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه