اخبار داغ

معاون میراث فرهنگی لرستان:

اعتباری برای جبران خسارت سیل به پل‌های تاریخی لرستان اختصاص نیافت/«کرونا» موزه‌ها را از رونق انداخت

اعتباری برای جبران خسارت سیل به پل‌های تاریخی لرستان اختصاص نیافت/«کرونا» موزه‌ها را از رونق انداخت
بهاروند گفت: سیل سال گذشته خساراتی به پل‌های تاریخی لرستان وارد کرد که علیرغم پیگیری‌های فراوان، متاسفانه هنوز اعتباری برای مرمت پل‌ها اختصاص نیافته است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ زهرا بهاروند در گفت‌وگو با خبرنگار سفیرافلاک، با بیان اینکه کرونا بر گردشگری لرستان تاثیرات منفی بسیاری داشته است اظهار داشت: موزه‌ها به شدت کاهش بازدید داشته و بازدیدکنندگان به حداقل رسیده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سفیرافلاک،,

وی افزود: میراث فرهنگی لرستان در سال ۹۷ جهت ساماندهی و حفاظت بیشتر از پل‌های تاریخی استان اقدام به افتتاح پایگاه پل‌های تاریخی نمود که ردیف اعتباری مستقل داشته و سالانه هرچند محدود ولی اعتباراتی به پل‌ها اختصاص می‌یابد.

,

معاون میراث فرهنگی لرستان عنوان کرد: با توجه به ضرورت مرمت اضطراری و پس از بررسی مرمت‌هایی به صورت سالانه بر روی پل‌ها صورت می‌گیرد.

,

وی بیان کرد: با توجه به سیل سال گذشته و خساراتی که به پل‌ها محتمل شد و علیرغم پیگیری‌های فراوان، متاسفانه اعتباری در راستای خسارات سیل به مرمت پل‌ها اختصاص نیافت.

,

بهاروند تصریح کرد: کشکان که بیشتر از سایر پل‌ها آسیب دیده بود مرمت‌های اضطراری صورت گرفت و ایجاد دیوار حایل جهت جلوگیری از سیلاب‌های احتمالی بعدی نیز انجام شد که قطعا کافی نبوده و جهت رفع خطرناشی از خسارات سیل، پل‌های استان نیازمند اعتبارات بیشتری است.

,

وی خاطرنشان کرد: غارهای زیادی در استان وجود دارد که ثبت ملی شده و تعدادی دیگر که کاوش‌ها صورت گرفته از جمله غار کلدر، دستاوردهای خوبی داشته‌ایم و اقداماتی مانند راه دسترسی جهت بازدید علاقه‌مندان ایجاد شده است.

,

معاون میراث فرهنگی لرستان گفت: غار هومیان کوهدشت جهت حفاظت نقاشی‌های غار نسبت به حفاظ اقدام شد، یافته‌های غاز کلماکره نیز در یک تالار اختصاصی در موزه قلعه فلک الافلاک به نمایش گذاشته شده است.

,

وی اظهار داشت:لرستان غارهای متعدد با ارزشی دارد که همگی به عنوان یک مجموعه باید در برنامه ثبت جهانی قرار بگیرند، صحبت‌هایی در این زمینه با مراجع زیربط صورت گرفته که در صورت فراهم شدن زمینه ثبت جهانی، قطعا غار کلماکره به عنوان یک اثر شاخص در این برنامه گنجانده می‌شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه