اخبار داغ

کرونا بار تاکسی‌ها را سنگین‌تر کرده است

استقبال سرد تاکسی‌های یزد از وام 6میلیونی دولت!/وام قرض‌الحسنه به تاکسی‌داران یزدی می رسد؟

استقبال سرد تاکسی‌های یزد از وام 6میلیونی دولت!/وام قرض‌الحسنه به تاکسی‌داران یزدی می رسد؟
امید بود که تسهیلات دولت بتواند بخشی از این بار سنگین را از دوش خانواده رانندگان تاکسی بردارد که این کمک مالی هم هنوز به جایی نرسیده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از یزدرسا، بیش از ۲ ماه از آغاز سال جدید گذشته بود که دولت اعلام کرد به منظور جبران کاستی‌های درآمدی رانندگان تاکسی به خاطر ویروس کرونا، تسهیلات ۶ میلیون تومانی در اختیار آنها خواهد گذاشت. اکنون در حالی پنجمین ماه از سال در حال سپری شدن است که هنوز این وام به دست رانندگان تاکسی نرسیده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یزدرسا,

***کاهش 60درصدی درآمد تاکسی ها با کرونا!

, ***کاهش 60درصدی درآمد تاکسی ها با کرونا!, ***کاهش 60درصدی درآمد تاکسی ها با کرونا!,

آمارها ارقام مختلفی به دست می‌دهند، اما برخی از کارشناسان معتقدند میزان درآمد رانندگان تاکسی حدود ۶۰ درصد کاهش پیدا کرده و میزان مسافر هم قریب به ۴۰ درصد کمتر از سال گذشته شده است.

,

, ,

این اعداد و ارقام را بگذارید کنار وضعیت تورم و افزایش قیمت‌های سرسام‌آوری که دیگر میزان افزایشش با سال گذشته که هیچ، با ماه و حتی هفته‌های پیش هم قابل مقایسه نیست، بس که نرخ دلار لحظه‌ای رشد می‌کند.

,

در این میان، امید بود که تسهیلات دولت بتواند بخشی از این بار سنگین را از دوش خانواده رانندگان تاکسی بردارد که این کمک مالی هم هنوز به جایی نرسیده است.

,

***ارائه 4هزار اسامی رانندگان تاکسی یزد برای وام 6میلیون تومانی

, ***ارائه 4هزار اسامی رانندگان تاکسی یزد برای وام 6میلیون تومانی, ***ارائه 4هزار اسامی رانندگان تاکسی یزد برای وام 6میلیون تومانی,

مجید فلاحتی معاون اجرایی سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری یزد در خصوص تخصیص وام 6 میلیون تومانی به رانندگان تاکسی با ثبت نام در سامانه کارا عنوان کرد: اطلاعات مربوط به سامانه کارا در اختیار اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی است اما اطلاع رسانی در این خصوص توسط سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری یزد انجام شد.

,

وی افزود: با توجه به درخواست اداره کار برای ارائه اسامی رانندگان تاکسی استان یزد در تیرماه سال جاری برای ثبت در سامانه کارا، دهم تیرماه بالغ بر 4هزار اسامی رانندگان تاکسی تحت پوشش سازمان ارائه شد.

,

, ,

***حال بد تاکسی‌های یزد رو به وخامت

, ***حال بد تاکسی‌های یزد رو به وخامت, ***حال بد تاکسی‌های یزد رو به وخامت,

فلاحتی ادامه داد: حتی اتحادیه رانندگان آژانس و تاکسی تلفنی اسامی سرویس مدارس را هم که عضو سامانه سپند هستند و با شیوع کرونا ویروس متضرر شده اند را برای ثبت در سامانه کارا به اداره کار ارائه داده است.

,

وی با بیان اینکه آخرین مهلت ثبت نام در سامانه کارا تا 16 مرداد ماه بوده است تصریح کرد: با توجه به شیوع کروناویروس و توصیه ها به استفاده کمتر از حمل و نقل عمومی و فرهنگ خاص مردم یزد در استفاده از خودرو شخصی با عث شده، هم از لحاظ درامدی و هم از لحاظ سیاست های حمایتی واقعا رانندگان تاکسی یزد با شرایط بدی دست و پنجه نرم می کنند.

,

***ارائه تسهیلات5میلونی قرض الحسنه به تاکسی داران یزدی

,

فلاحتی با وخیم خواندن شرایط تاکسی های شهری یزد تاکید کرد: تاکسی های بی سیم یزد نسبت به تاکسی های شهری در شرایط ایده آل تری قرار دارند اما اگر فکری به حالشان مجموعه تاکسی های یزد نشود در آینده نمی توانیم شاهد فعالیت این قشر باشیم.

,

, ,

معاون اجرایی سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری یزد افزود: علاوه بر وام 6میلیون تومانی که از جانب دولت پیشنهاد شده، برای کمک به رانندگان تاکسی شهری یزد یک وام 5 میلیونی قرض الحسنه هم در نظر گرفته شده که ثبت نام مرحله اول تا 16 مرداد ماه مهلت داشته است که تاکنون بالغ 600 راننده برای دریافت این وام به بانک مراجعه کرده اند.

,

***تهیه لوازم بهداشتی بار رانندگان تاکسی را سنگین تر کرده است

, ***تهیه لوازم بهداشتی بار رانندگان تاکسی را سنگین تر کرده است, ***تهیه لوازم بهداشتی بار رانندگان تاکسی را سنگین تر کرده است,

این مسئول با اشاره به ضرورت رعایت پروتکل های بهداشتی در وسایل حمل و نقل عمومی گفت: تا یک ماه پیش شهرداری یزد برای تهیه لوازم بهداشتی مانند ماسک و مواد ضدعفونی کننده کمک هایی به رانندگان می شد اما از یک ماه گذشته تهیه لوازم بهداشتی هم بر عهده خود رانندگان گذشته شده که این هم بار را روی دوش رانندگان یزدی سنگین تر کرده است و با قیمت بالای ماسک این توان برای راننده مقدور نیست که بتواند مثلا دو روز یکبار هم برای خودش ماسک تهیه کند.

,

وی با بیان اینکه تاکنون 5نفر از رانندگان تاکسی یزد مبتلا به کرونا شده اند ابراز کرد: با توجه به فرهنگ مردم یزد به استفاده از خودرو شخصی، سیاست های تشویقی برای استفاده از حمل و نقل عمومی به ویژه تاکسی اثربخشی کمتری داشت که با شیوع کرونا این سیاست های تقریبا بی اثر شد بطور مثال برای انکه مردم در خصوص استفاده از تاکسی و رعایت نکات بهداشتی از بابت پرداخت کرایه خیالشان راحت باشد درخواست دستگاه کارت خوان بی سیم کرده ایم اما این امر هم به دلایلی به مشکل برخورد و همچنان 60درصد تاکسی های یزد کرایه خود را نقدی دریافت می کنند.

,

به عقیده بسیاری از رانندگان تاکسی یزد در این شرایط کرونایی و درامد ناچیز، دادن تسهیلات با بهره بالا نه تنها دردی از ان ها دوا نمی کند بلکه اقساط ماهانه آن بار را بر پشت آن ها سنگین تر می کند.

, به عقیده بسیاری از رانندگان تاکسی یزد در این شرایط کرونایی و درامد ناچیز، دادن تسهیلات با بهره بالا نه تنها دردی از ان ها دوا نمی کند بلکه اقساط ماهانه آن بار را بر پشت آن ها سنگین تر می کند.,

***استقبال کم رنگ تاکسی های یزد از وام دولت

, ***استقبال کم رنگ تاکسی های یزد از وام دولت, ***استقبال کم رنگ تاکسی های یزد از وام دولت,

سید احمد حسینی‌پور رییس اتحادیه‌ی دفاتر آژانس‌های تاکسی تلفنی یزد در گفتگو با خبرنگار یزدرسا اظهار کرد: با توجه به شرایط کنونی رانندگان تاکسی و آژانس ها بعید می دانم کسی تمایلی داشته باشد زیر بار قسط وام برود و گویا از این وام 6 میلیون تومانی در یزد کمتر از 300نفر استقبال کرده اند.

,

حسینی پور عنوان کرد: با توجه به اینکه بسیاری از رانندگان توان بازپرداخت تسهیلات با سود بالا ندارند، در پی فراهم کردن تسهیلات قرض الحسنه با بهره پایین هستیم.

,

وی با بیان اینکه هزار و800 راننده تاکسی تلفنی به غیر از وانت بارها از شیوع کرونا در یزد متضر شده اند گفت: در بحث شیوع کرونا نه تنها رانندگان آژانس ها بلکه مدیر موسسات هم متضرر شده اند تا جایی که برخی ها توان پرداخت اجاره مکان موسسه خود را هم ندارند و علاوه بر این با چالش سوخت هم روبرو هستند که ضربه بدی را به این صنف وارد کرده است.

,

کرونا به هیچ صنف و شغلی رحم نکرد و همه مردم را در هر لباس تحت تاثیر نا مهربانی های خود قرار داد اما در این میان صنوف و مشاغلی از سایر مشاغل حساس تر و آسیب پذیر تر هستند که اگر کسی به دادشان نرسد نه تنها متضرر می شوند که راه را برای ادامه سیر خود بسته می بیند پس چاره ای باید اندیشید که شاهد نابودی برخی مشاغل با شیوع کرونا نبود.

, کرونا به هیچ صنف و شغلی رحم نکرد و همه مردم را در هر لباس تحت تاثیر نا مهربانی های خود قرار داد اما در این میان صنوف و مشاغلی از سایر مشاغل حساس تر و آسیب پذیر تر هستند که اگر کسی به دادشان نرسد نه تنها متضرر می شوند که راه را برای ادامه سیر خود بسته می بیند پس چاره ای باید اندیشید که شاهد نابودی برخی مشاغل با شیوع کرونا نبود.,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه