اخبار داغ

پاسخ مسئولان کهگیلویه و بویراحمد به مطالبه گری گلخانه داران یاسوجی

پاسخ مسئولان کهگیلویه و بویراحمد به مطالبه گری گلخانه داران یاسوجی
معاون اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد و مدیرکل تامین اجتماعی استان به حضور اعتراضی گلخانه داران یاسوجی در استانداری واکنش نشان دادند و وعده حل مشکلات را به این افراد دادند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از صبح زاگرس روز گذشته جمعی از گلخانه داران یاسوجی به دلیل حذف معافیت سهم بیمه کارفرما در جلوی استانداری مطالبه گری کردند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح زاگرس,

این گلخانه داران اظهار داشتند حذف معافیت بیمه کارفرما مساوی با تعطیلی واحدهای تولیدی و بیکاری کارگران در سال جهش تولید است.

,

از طرفی این گلخانه داران به مشکلات اولیه خود مبنی بر نبود مواد اولیه یعنی سم، کود و بذر اشاره  کرده و خواستار رسیدگی این موضوع توسط مسوولان مربوطه شدند.

,

مشکلات گلخانه داران به این دو موضوع ختم نشد، و آنها به روند طولانی 3 ماهه برای جذب تسهیلات کرونا اشاه کرده  و بیان کردند: برای جذب تسهیلات کرونا دو سه ماهی باید وقت بگذاری تا بلکه ۳۰ میلیون تسهیلات دریافتی کنیم در حالی که اگر واحد گلخانه‌ای یک روز تعطیل شود ۲۰۰ میلیون ضرر می‌دهد.

,

 مدیر کل تامین اجتماعی در خصوص موضوع حذف معافیت بیمه کارفرما و مشکلات گلخانه داران  در گفتگو با صبح زاگرس گفت: نامه ای از سازمان مرکزی برای حذف معافیت بیمه کارفرما به استان ارسال شد که بنده هر چند مخالف این نامه و ابلاغیه  بودم اما باتوجه به دستور ابلاغی،  حذف معافیت بیمه کارفرما  اجرا شد.

, صبح زاگرس,

نور محمدی بیان کرد: اجرای حذف معافیت بیمه کارفرما سبب حضور گلخانه داران در جلوی استانداری شد، که در شرایط حاضر از طریق نامه نگاری به سازمان مرکزی تامین اجتماعی در حال پیگیری برای حل این مشکل هستیم.

,

نورمحمدی افزود: با توجه به وضعیت کرونا، و همچنین رکود اقتصادی مشکلاتی برای بخش های مختلف خصوصا گلخانه داران ایجاد شده که آنها برای پرداخت پول مربوط به سم، بذر و کود با توجه به اینکه از خارج از کشور  باید تامین شود و در شرایط قیمت بالای ارز  مشکلاتی برای آنها ایجاد شده، که باید از طریق تسهیلات بلاعوض و کم بهره به آنها کمک شود و حمایت بیمه ای و مالیاتی از آنها صورت گیرد.

,

وی افزود: تلاش داریم از طریق استانداری و ارسال نامه ای به سازمان مرکزی جهت حل مشکلات گلخانه داران گام برداشته شود.

,

در همین راستا معاون اقتصادی استاندار در خصوص اظهارات گلخانه داران مبنی بر روند طولانی 3 ماهه برای جذب تسهیلات کرونا در گفتگو با این پایگاه خبری، گفت: پرداخت  تسهیلات کرونا طولانی نیست و ساده ترین تسهیلاتی است که قابل پرداخت است از طرفی تا 16 میلیون تومان نیاز به ضامن ندارد.

,

حشمت الله صمیمی دوست تاکید کرد:  پرداخت تسهیلات کرونا، تنها تسهیلاتی است که بوروکراسی اداری ندارد، اما اگر شهروندان و کسانی در مورد نحوه پرداخت این تسهیلات مشکلی داشته باشند، حوزه معاونت اقتصادی استاندار شخصا  آمادگی پیگیری  این مشکل برای پرداخت تسهیلات کرونا را خواهد داشت.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه