اخبار داغ

مدیرکل پزشکی قانونی لرستان مطرح کرد:

برخورد قاطع با عوامل تصادفات صوری و ساختگی

برخورد قاطع با عوامل تصادفات صوری و ساختگی
نظیفی، مدیرکل پزشکی قانونی لرستان با اشاره به تصادفات صوری و ساختگی گفت: پزشکی قانونی به عنوان یکی از ارگان‌ها با تشکیل تیم کارشناسی سودجویان را شناسایی و برخورد قاطع انجام می‌شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حمیدرضا نظیفی در گفت‌وگو با خبرنگار سفیرافلاک با اشاره به ساخت مراکز معاینات در شهرستان‌ها اظهار داشت: طی چندسال اخیر احداث مراکز معایناتی که تاکنون به صورت استیجاری یا امانی بوده‌اند را در اولویت قرارداده ایم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سفیرافلاک,

وی افزود: در کل استان و کشور حدود سه تا پنج درصد حجم کارهای پزشکی قانونی مربوط به اجساد است و بیش از ۹۵ درصد فعالیت های مان مربوط به آزمایشگاه ها و معاینات سرپایی بوده که در معاینات سرپایی بیش از ۴۰ نوع خدمات ارائه می شود و بیش از ۹۰ درصد حجم کار را به خود اختصاص داده است.

,

مدیر کل پزشکی قانونی لرستان عنوان کرد: در مرحله اول اولویت هایمان بر این بود که بتوانیم مراکز معاینات را در شهرستانها راه اندازی کنیم که خوشبختانه مراکزی که در تملک خودمان نبود از جمله شهرستان‌های ازنا، کوهدشت و نورآباد مراکز معاینات را ساخته و راه اندازی کردیم که مرکز شهرستان دورود در حال ساخت است و تا پایان امسال به بهره برداری خواهد رسید.

,

وی بیان کرد: در شهرستان پلدختر و الشتر با همه فعالیت هایی که انجام شده متاسفانه تا حالا نتوانسته ایم مراکز مان را در این شهرستان‌ها راه‌اندازی کنیم و به صورت امانی فعالیت می‌کنند که در شهرستان پلدختر مرکز معاینه به صورت امانی در شورای حل اختلاف و در شهرستان الشتر به صورت امانی در دادگستری مستقر هستند.

,

نظیفی خاطرنشان کرد: رسالت پزشکی قانونی بررسی معاینه اجساد غیر طبیعی است و یا جسدی که شکایتی به دنبال داشته باشد در این غیر صورت اجساد به پزشکی قانونی ارجاع داده نمی شوند.

,

وی تصریح کرد: بیماری کرونا یک بیماری ویروسی است که مرگ ناشی از آن هم کاملاً طبیعی است و به خاطر طبیعی بودن مرگ ناشی از کرونا جسد افراد کرونایی به پزشک قانونی ارجاع داده نمی شود و بررسی افراد فوت شده کرونایی بر عهده بیمارستان های مخصوص است و جواز دفن صادر می گردد.

,

مدیرکل پزشکی قانونی لرستان با اشاره به سامانه اهداء اجساد گفت: این سامانه در تهران واقع است و از افرادی که داوطلب هستند که بعد از مرگ جسد آنها به پزشکی قانونی وسپس به مراکز دانشگاهی و تحقیقاتی تحویل دهد در این سامانه ثبت نام خواهند کرد.

,

وی با اشاره به ساخت سالن های تشریح در شهرستانها افزود: سعی کردیم در اکثر شهرستان ها که نیاز به سالن تشریح و کالبد شکافی باشد این سالن را ایجاد کنیم که در این راستا اولین سالن تشریح خیلی مدرن در مرکز استان سال ۹۵ راه اندازی شد که این مرکز پیشرفته از حد نیاز هم بالاتر است و بیشتر نگاهی هم به آینده در آن وجود دارد.

,

نظیفی گفت: با رایزنی‌های صورت گرفته امیدواریم بتوانیم اعتبارات تملک و دارایی را گرفته و ساخت سالن تشریح مرکز نورآباد و ازنا را در این شهرستان‌ها آغاز کنیم که در شهرستان دورود همزمان با مراکز معاینه سالن تشریح هم ساخته خواهد شد و در شهرستان بروجرد به دنبال این هستیم که سالن تشریح خوبی ایجاد شود.

,

وی با اشاره به تصادفات ساختگی اظهار داشت: در استان لرستان تعداد افراد سودجویی هستند که با تشکیل اکیپ‌هایی تصادفات ساختگی راه اندازی می کنند و از بیمه ها بیشتر بهره برداری غیرقانونی می‌کنند که پزشکی قانونی به عنوان یکی از ارگان ها با یک تیم کارشناسی خوب با آنها برخورد خواهد کرد که این موضوع در سال جاری روند کاهشی در استان داشته است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه