اخبار داغ

مدیر آب و فاضلاب منطقه 5 مشهد خبر داد؛

رفع مشکل کم آبی روستای "جغری" تا دو ماه آینده/ 140 روستا در اطراف مشهد با کمبود و قطعی آب مواجه هستند

رفع مشکل کم آبی روستای "جغری" تا دو ماه آینده/ 140 روستا در اطراف مشهد با کمبود و قطعی آب مواجه هستند
اسحاقیان گفت: با کمک و همکاری معتمدین روستای جغری آباد، مشکل آب این روستا ظرف کمتر از مدت 2 ماه برطرف می‌شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ عباس اسحاقیان، مدیر آب و فاضلاب منطقه 5 مشهد در گفت‌وگو با صبح توس، در رابطه با کمبود آب شرب در روستای جغری از بخش تبادکان مشهد تصریح کرد: در حال حاضر منبع‌های آب موجود در روستای جغری  فقط نیمی از آب مصرفی مردم روستا را برطرف می‌کند و متأسفانه منبع آبی دیگری نیز در اختیار نداریم تا بتوانیم ذخیره آب بیشتری در اختیار روستاییان قرار دهیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

وی افزود: اکنون تنها راهکار ممکن که بتوان در اسرع وقت مشکل آب شرب روستای جغری را حل کرد انتقال آب شرب به روستا توسط تانکرهای آب است که این روش نیز بسیار هزینه‌بر بوده و فقط در کوتاه مدت می‌تواند مشکل‌ کم‌آبی روستا را برطرف می‌کند.
مدیر آب و فاضلاب منطقه 5 مشهد عنوان کرد: در شبکه آب‌رسانی روستای جغری آب شرب جریان دارد ولی به دلیل کمبود منابع آبی، آب شرب این روستا جیره‌بندی شده است، لذا تصاویر و اخباری که خبر از بی‌آبی این روستا و استفاده اهالی آن از آب غیربهداشتی برای مصارف روزانه‌شان منتشر شده به عهده شرکت آبفا نبوده و این افراد باوجود آب شرب کافی به میل خودشان از آب غیربهداشتی استفاده می‌کنند.

وی افزود: بر این تلاش هستیم تا در اسرع وقت طرح اصلاح شبکه آب‌رسانی روستا به اتمام برسانیم و پس از برطرف کردن پوسیدگی‌های موجود و جلوگیری از هدر رفت آب مشکل منابع آبی روستا را نیز برطرف کنیم.

,
,
,
,

اسحاقیان تنها دلیل کمبود آب روستای جغری از توابع تبادکان را عدم همکاری شورا و دهیاری این روستا دانست و گفت: چندین بار با دهیاری جغری آباد تماس برقرار کردیم و خواهان برداشت آب شرب از چشمه نزدیک روستا شدیم ولی هیچ نتیجه مثبتی در برنداشت.

,

وی افزود: ولی اکنون مکاتباتی با شورای روستا انجام شده تا بتوان به مدت یک سال از چاه اطراف روستا آب برداشت کرد تا بتوان مشکل شبکه آب روستا را به‌طور اساسی حل کرد.
مدیر آب و فاضلاب منطقه 5 مشهد تصریح کرد: با کمک و همکاری معتمدین روستا مشکل آب روستای جغری ظرف کمتر از مدت 2 ماه برطرف می‌شود.

,
,

وی افزود: در حال حاضر 140 روستای اطراف مشهد با کمبود و قطعی آب روبه‌رو هستند که و اصلی‌ترین دلیل کم‌آبی این روستاها ویلاها و چاه‌های غیر مجار هستند که مشکل آب این روستاها را دوچندان می‌کند.

,

اسحاقیان در پایان خاطرنشان کرد: مرکز بهداشت روستای جاری بایستی با افرادی که از آب غیر شرب برای مصرف شخصی خود مصرف می‌کنند برخورد جدی کند و مانع ادامه پیدا کردن این‌گونه رفتارها بشود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه