اخبار داغ

روحانی:

تلاش برای تولید دارو و واکسن کرونا تا رسیدن به نتیجه نهایی ادامه خواهد داشت

تلاش برای تولید دارو و واکسن کرونا تا رسیدن به نتیجه نهایی ادامه خواهد داشت
رئیس جمهور گفت: در ماه های گذشته با تلاش های انجام شده قدم های خوبی برای تولید دارو و واکسن ویروس کرونا برداشته شده و این راه باید تا رسیدن به نتیجه نهایی و قطعی با قدرت و سرعت ادامه یابد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛حجت الاسلام حسن روحانی روز سه شنبه در نشست با جمعی از مدیران نقش آفرین در عرصه تولید دارو و واکسن در بخش های مختلف اعم از دولتی، عمومی و شرکت های دانش بنیان، تاکید کرد: به مردم عزیز اطمینان می دهیم که دانشمندان، محققان و متخصصان جوان کشور در شرکت های دانش بنیان و شرکت های مسئول با انگیزه بالا و تلاش شبانه روزی برای تولید دارو و واکسن کرونا تلاش می کنند و دولت نیز حمایت لازم و کامل را از این تلاش ها انجام می دهد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
 
,
وی با قدردانی از همه کسانی که در زمینه تولید دارو و واکسن بیماری ها بویژه در زمینه مقابله با بیماری کووید 19 تلاش می کنند، گفت: در ماه های گذشته با تلاش های انجام شده قدم های خوبی برای تولید دارو و واکسن ویروس کرونا برداشته شده و این راه باید تا رسیدن به نتیجه نهایی و قطعی با قدرت و سرعت ادامه یابد.
,
 
,
روحانی با تاکید بر اینکه تلاش برای تولید دارو و واکسن مورد اطمینان برای درمان و پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا به این معنا نیست که در رعایت کامل پروتکل های بهداشتی، تردید داشته باشیم، گفت: تا زمانی که واکسن و داروی مورد تایید این ویروس در اختیارمان قرار نگیرد باید اجرای دقیق و کامل دستورالعمل های بهداشتی در دستور کار همه ما باشد.
,
 
,
رئیس جمهور تاکید کرد: پروتکل های بهداشتی درهمه امور و مراسم ها اعم از مراسم عبادی مستحب و واجب باید به صورت کامل اجرا شود، ضرورت این موضوع به حدی است که حتی فریضه واجب حج هم امسال برگزار نشد و میزبان مراسم حج و همچنین کشورها به این نتیجه نرسیدند که این مراسم عبادی واجب امسال برگزار شود.
,
 
,
روحانی با بیان اینکه درهمه مراسم ها، همه باید پروتکل های بهداشتی را دقیق و کامل رعایت کنیم ،گفت: همانطور که آیین های ماه رمضان با رعایت دستورالعمل ها برگزار شد، عزاداری های ماه محرم نیز برگزار می شود و ما این معنویت را نیاز داریم.
,
 
,
رئیس جمهور در ادامه با اشاره به فعالیت های تحقیقاتی انجام شده در زمینه مقابله با ویروس کرونا، افزود: شیوع ویروس کرونا در کنار مشکلاتی که برای مردم و کادر درمان کشور ایجاد کرد، یک فرصت تحقیقات علمی و انجام یک تلاش پژوهشی فوق العاده را ایجاد کرده است و محققان و گژوهشگران کشور با همه توان بسیج شده اند تا در سریع ترین زمان برای مهار این ویروس عالمگیر اقدام کنند.
,
 
,
روحانی با بیان اینکه شیوع این بیماری شرایط خاصی برای دنیا ایجاد کرده است،گفت: باید تلاش در دو مسیر تولید دارو و واکسن برای درمان و پیشگیری از ابتلا به این ویروس با قدرت ادامه یابد.
,
 
,
رئیس جمهور با  اشاره به گزارش های ارائه شده درمورد اقدامات انجام شده برای تولید واکسن کرونا بااستفاده از شیوه های مختلف، گفت: تولید واکسن های مورد نیاز جامعه همیشه از تاکیدات دولت یازدهم و دوازدهم بوده است و امروز با توجه به شیوع ویروس کرونا در مرحله ای هستیم که همه باید در بخش دانش فنی تولید این واکسن مورد حمایت قرار گیرند .
,
 
,
روحانی با تاکید بر اینکه هر شیوه ای که در تولید واکسن بیشتر مورد تایید قرار گیرد از حمایت بیشتر دولت برخوردار خواهد بود، افزود: خوشبختانه امروز در کشور ما همپای کشورهای پیشرفته دنیا گام های مهمی در زمینه تولید دارو و واکسن این بیماری برداشته شده است.
,
 
,
رئیس جمهور حمایت از توسعه شرکت های دانش بینان را ازاولویت های دولت یازدهم و دوازدهم عنوان کرد و افزود: افزایش تعداد این شرکت ها از 50 به 5000 شرکت دلیل روشنی برای حمایت دولت از توسعه شرکت های دانش بنیان است و خوشبختانه امروز شاهدیم که این شرکت ها نتایج خوبی تقدیم جامعه کرده و آماده ورود به بازار بورس هستند و در سطح دنیا نیز عرض اندام می کنند.
,
 
,
روحانی با بیان اینکه با تلاش های انجام شده از سوی وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی در زمینه درمان مبتلایان به ویروس کرونا در موج های اول و دوم بیماری شاهد موفقیت های خوبی از سوی کادر درمان و بیمارستانی کشورهستیم، گفت: ملت ایران برغم خطرات  ویروس ، شاهد توانمندی محققان و متخصصان کشور بوده اند.
,
 
,
رئیس جمهور با اشاره به ناشناخته بودن ویروس کرونا و مشخص نبودن زمان دقیق پایان این بیماری عالمگیر، گفـت: با توجه به اینکه ساخت واکسن مورد تایید زمانبراست همچنان باید با رعایت اصول بهداشتی خود را درمقابل این ویروس مصون نگه داریم و محققان، متخصصان و کادر درمانی و پرستاری را در راه مقابله با این بیماری یاری کنیم.
,
 
,
روحانی با اشاره به انتظارات مطرح شده از سوی مدیران نقش آفرین در عرصه تولید دارو و واکسن، اعم از ضرورت خرید تضمنی واکسن از سوی دولت، گفت:دولت خرید محصول تولید شده مورد تایید را تضمین می کند و برای ارائه تسهیلات مورد نیاز شرکت ها در این زمینه از هرگونه کمکی دریغ نخواهد کرد.
,
 
,
رئیس جمهور تاکید کرد: علت تشکیل این جلسه این بوده است که اطمینان داشته باشید دولت در این مسیر از شما حمایت خواهد کرد و مطمئن هستم  که در این راه و حرکت امیدوارانه به نتیجه خواهیم رسید.
,
 
,
پیش از سخنان رئیس جمهور، سعید نمکی وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی و سورنا ستاری معاون علمی و تحقیقاتی رئیس جمهور گزارشی از اقدامات انجام شده از سوی بخش‌های دولتی، عمومی و شرکت‌های دانش بنیان برای تولید دارو و واکسن کرونا ارائه کردند و در ادامه تعدادی از مدیران نقش آفرین در این زمینه با ارائه گزارشی از روند پیشرفت کار، نیازها و نکات مورد نظر خود را مطرح کردند.
,
 
,
ضرورت حمایت از شرکت های دانش بنیان، درخواست خرید تضمینی واکسن تولید شده مورد تایید از سوی دولت، ارائه تسهیلات و کمک های مورد نیاز شرکت های فعال در زمینه تولید دارو و واکسن از جمله خواسته های مطرح شده بود.
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه