اخبار داغ

معاون آموزش و پرورش لرستان:

مشکل اینترنت دانش آموزان روستاهای لرستان برطرف می‌شود

مشکل اینترنت دانش آموزان روستاهای لرستان برطرف می‌شود
بازگیران، معاون متوسطه آموزش و پرورش لرستان گفت: 2 هزار روستای لرستان که مشکل اینترنت داشتند، شناسایی و اقداماتی صورت گرفته تا مشکل اینترنت دانش آموزان این روستاها برطرف شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ نصراله بازگیران در گفت و گو با خبرنگار سفیر افلاک اظهار داشت: با شیوع کرونا در اواخر سال گذشته، آموزش به دانش آموزان از طریق فضای مجازی آغاز شد اما مشکلاتی از جمله نبود اینترنت و یا کندی سرعت، نداشتن گوشی هوشمند و نبود زیر ساخت ها مشکلاتی را در این حوزه خصوصا برای دانش آموزان روستایی ایجاد کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سفیر افلاک,

وی افزود: وزارات ارتباطات و فناوری کشور و وزارت آموزش و پروش تفاهم نامه ای امضا کردند که در همین راستا با هماهنگی استانداری، دو هزار روستای لرستان که امکان دسترسی به اینترنت را نداشتند شناسایی و لیست آنها ارسال شده تا اقدامات لازم انجام و مشکلات برطرف شود.

,

معاون متوسطه آموزش و پرورش لرستان تصریح کرد: در حال حاضر چهار شرکت در استان مشغول به کار بررسی هستند که مشخص شود کدام روستاها شرایط برای ایجاد دسترسی اینترنت را دارند و سایر اقدامات دیگر انجام شود.

,

 وی با اشاره به این که سال گذشته ۸۴ درصد دانش آموزان استان در شبکه شاد فعالیت داشتند بیان کرد: در صورتی که سال جدید در بستر آموزش در فضای مجازی باشد بسیاری از مشکلات برطرف خواهد شد و تعداد بیشتری در این فضای آموزشی آموزش ها را فرا می گیرند.

,

بازگیران عنوان کرد: از همان ابتدا تلاش هایی برای برطرف کردن مشکلات در این حوزه آغاز شد و دانش آموزان روستایی که دسترسی به اینترنت نداشتند از طریق درسنامه، سی دی و سایر روش ها آموزش های لازم را فرا گرفتند تا از تحصیل بازنمانند.

,

وی خاطرنشان کرد: روستاهایی که مشکل عدم دسترسی به اینترنت داشتند، تلاش برای برطرف کردن مشکلات آنها انجام شده و در سایر روستاهایی که زیر ساخت لازم وجود ندارد در صورتی که سال تحصیل همچنان از طریق فضای مجازی باشد، آموزش ها از طریق درسنامه ارائه داده می شود.

,

معاون متوسطه آموزش و پرورش لرستان گفت: در راستای پهنای باند اینترنتی، درخواست هایی داده شده و علاوه بر این در سطح کشور میزان دسترسی معاونین برای نظارت و کنترل در حال انجام است که نواقص برطرف شود.

,

وی با اشاره به این که سعی می شود مشکلات در این شبکه قبل از سال تحصیلی برطرف شود اظهار داشت: در حال حاضر مدرسه به مدرسه رصد می کنیم که تا قبل از شروع سال تحصیلی جدید مشکلات برطرف شود و در این راستا برای تسلط بیشتر، دوره های آموزشی برای معلمان برگزار می شود.

,

بازگیران افزود: همچنین درسنامه یا خودآموز تهیه و در مناطقی که دانش آموزان دسترسی به نت ندارند ارائه می شود تا دانش آموزی از تحصیل باز نماند و ضروری است که والدین نیز مشارکت داشته باشند و پیگیری نمایند تا دانش آموزان از هر طریقی تحصیل خود را ادامه دهند.

,

 وی بیان کرد: روستاهایی که مشکل زیر ساخت مانند برق و آنتن دهی ندارند و شرایط لازم برای ایجاد شبکه نیست از راه های دیگری آموزش را فرا می گیرند. مشکل اصلی در سال تحصیلی گذشته، احراز هویت و سرعت در این شبکه بود که در حال برطرف شدن است و برای سال تحصیلی جدید گزینه آزمون نیز در این شبکه ایجاد خواهد شد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه