اخبار داغ

فرمانده انتظامی پایتخت:

آغاز پنجمین مرحله از طرح ظفر در پایتخت/ 15هزار معتاد رها شده در تهران وجود دارد

آغاز پنجمین مرحله از طرح ظفر در پایتخت/ 15هزار معتاد رها شده در تهران وجود دارد
فرمانده انتظامی پایتخت از اجرای پنجمین مرحله از طرح ظفر و کشف بیش از 2 تن انواع موادمخدر خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛پنجمین مرحله از طرح  ظفر در راستای برخورد با قاچاقچیان و خرده فروشان مواد مخدر با تلاش مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر پایتخت کلید خورد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

سردار حسین رحیمی فرمانده انتظامی پایتخت در حاشیه این طرح در جمع خبرنگاران در محوطه H مقر پلیس پایتخت اظهار داشت:امروز پلیس از تمام ظرفیت خود برای برخورد با خرده‌فروشان مواد مخدر و جمع‌آوری معتادان متجاهر استفاده می کند.

,

فرمانده انتظامی پایتخت تصریح کرد: در این راستا و در ادامه طرح‌های پلیس برای برخورد با مجرمان و قاقچیان مواد مخدر، در پنجمین مرحله از طرح ظفر دو تن و ۲۲۴ کیلوگرم انواع مواد مخدر کشف و ضبط شد.

,

سردار رحیمی گفت: سه باند بزرگ قاچاق مواد مخدر نیز در این طرح شناسایی و منهدم شد.

,

وی از دستگیری ۲۵قاچاقچی بزرگ خبر داد و افزود: ده هاباند خرده فروشی مواد متلاشی و ۹۲۳ نفر خرده فروش نیز دستگیر شدند.

,

سردار رحیمی گفت: ۱۳مرکز توزیع عمده مواد مخدر در تهران شناسایی و پلمب شده  و ۲هزار و۱۰۰نفر معتاد متجاهر از سطح شهر جمع آوری شدند.

,

رییس پلیس پایتخت ارزش ریالی مواد مخدر و اقلام کشف شده را ۲۱ میلیارد تومان برآورد کرد.

,

فرمانده انتظامی پایتخت تصریح کرد: در این طرح ۴۲۰عدد انواع آلات و ادوات کشف و ۸۱ دستگاه موتورسیکلت و خودرو توقیف شده است.

,

وی در خصوص تعداد معتادان متجاهر موجود در تهران گفت: ۱۰تا ۱۵هزار معتاد هنوز در سطح شهر رها هستند.

,

وی با گلایه مندی از عدم پذیرش معتادان گفت: از دستگاه‌های مربوطه انتظار داریم این افراد را پذیرش کنند; بالغ بر 6 هزار ظرفیت خالی برای پذیرش این افراد  وجود دارد اما متأسفانه از پذیرش آنها خودداری کرده و این مساله  بار سنگینی برای پلیس دارد.

,

فرمانده انتظامی پایتخت تصریح کرد: بیش از 70 درصد معتادان در ارتکاب جرایم مختلف نقش دارند و از مسؤولان دستگاه های مرتبط انتظار داریم اقدامات خود را جدی‌تر انجام دهند.

,

رئیس پلیس تهران با تاکیر بر اینکه  باید پروتکل های بهداشتی برای جمع‌آوری و پذیرش معتادان متجاهر رعایت شود، گفت: همکاران من با سختی این افراد را جمع‌آوری می‌کنند در صورتی که مسوولیت جمع‌آوری معتادان با نیروی انتظامی نیست و ما به خاطر کم‌لطفی‌هایی که روی می‌دهد گله‌مند هستیم.

,

سردار رحیمی از برگزاری جلسه ای در رابطه با جمع‌آوری معتادان متجاهر با یکی از معاونان وزارت بهداشت، مسوولان ستاد مواد مخدر، استانداری و دیگر مسوولان مرتبط با این حوزه خبر داد و گفت: به نظر می‌رسد جمع‌آوری این افراد نیاز به عزم جدی دارد; در حال حاضر تا یک سال می‌توان معتادان متجاهر را در مراکز بازپروری نگه داشت، اما عدم پذیرش آنها به بهانه کرونا ایراد دارد.

,

 وی افزود: من چندین بار در رابطه با جمع‌آوری این افراد با دیگر مسوولان و ارگانها مکاتبه داشتم، این افراد در سرقت، خفت‌گیری و وقوع جرایم دیگر تأثیرگذارند، باید مراکز بازپروری توسعه یابد و برای ساخت و ساز، نگهداری و کارآموزی معتادان متجاهر اقدامی انجام شود.

,

فرمانده انتظامی پایتخت تصریح کرد: پیش از کرونا در زمان جمع‌آوری معتادان متجاهر یک مرحله غربالگری صورت می‌گرفت، اکنون نیز یک پروتکل جدید درباره آزمایش مربوط به کرونا انجام شده که کار پیچیده‌ای نیست و ما در مراکز بازپروری کمترین آلودگی از حیث کرونا را داشتیم.

,

سردار رحیمی با تأکید بر اینکه مصرف کنندگان مواد مخدر و افرادی که به این سمت و سو گرایش پیدا می‌کنند، قطعاً گرفتار می‌شوند، گفت: اکثر مواد مخدر گُل که در ایران تولید می‌شود تراریخته است، بذر آن از خارج کشور وارد می شود و میزان تخریب آن به شدت بالا است.

,

وی ادامه داد: مواد صنعتی روز به روز در انواع جدید تولید می‌شود تا میزان تخریب آنها بالاتر برود که نگران کننده است و می طلبد که تمام مسؤولان و دستگاه های مرتبط با جدیت به میدان بیایند.

,

انتهای پیام/ا

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه