اخبار داغ

حاشیه ‎های ادامه دار طرح ترافیک در پایتخت؛

رژه ترافیکی مسئولان شهری روی روان مردم تهران!/ طرح ترافیک بازی مسئولان چه زمانی تمام می‌شود؟

رژه ترافیکی مسئولان شهری روی روان مردم تهران!/ طرح ترافیک بازی مسئولان چه زمانی تمام می‌شود؟
با آغاز شیوع کرونا در تهران یکی از دغدغه های مقامات بهداشتی و سیاسی، لغو طرح ترافیک برای کاهش حضور مردم در خیابانها در راه مقابله با ویروس کرونا بود؛ طرحی که به موجب آن سطح بهره مندی مردم از ناوگان حمل و نقل عمومی باید افزایش پیدا می کرد و خودروهای شخصی در پارکینگ‌های شخصی می ماند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ با آغاز شیوع کرونا در تهران یکی از دغدغه های مقامات بهداشتی و سیاسی، لغو طرح ترافیک برای کاهش حضور مردم در خیابانها در راه مقابله با ویروس کرونا بود.طرحی که به موجب آن سطح بهره مندی مردم از ناوگان حمل و نقل عمومی باید افزایش پیدا می کرد و خودروهای شخصی در پارکینگهای شخصی می ماند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

با آنکه مردم نگران شیوع گسترده ویروس کرونا با افزایش تردد خودروها در تهران هستند اما گویا شهرداری و شورای شهر همچنان به درآمد زایی فکر کرده و عزمی برای لغو طرح ترافیک ندارند. برگزاری کنکور سراسری، نزدیک شدن به ایام آغاز سال تحصیلی و افزایش رفت و آمدهای مردم همچنان موضوعات نگران کننده‌ای هستند که می توانند عامل اصلی رشد دوباره مرگ و میرهای کرونایی در پایتخت باشند.

,

محسن هاشمی در تازه ترین اظهارنظرهای کرونایی خود، لغو چند هفته ای طرح ترافیک در پایتخت را بی فایده دانسته و معتقد است کنار گذاشتن این طرح نتوانسته به عدم حضور مردم در خیابانها و کاهش سطح مبتلایان به کرونا نقش مهمی را ایفا کند.

,

لغو طرح ترافیک در جهت مقابله با کرونا موثر نبوده است

, لغو طرح ترافیک در جهت مقابله با کرونا موثر نبوده است, لغو طرح ترافیک در جهت مقابله با کرونا موثر نبوده است,

او در گفت وگو با یک رسانه‌ می گوید: در مورد تصمیمات ستاد ملی مقابله با کرونا رویکرد مخالفت نداریم ولی برخی معتقد بودند با لغو طرح ترافیک حمل و نقل عمومی خلوت شود لذا قرار شد مدتی آزمایشی طرح لغو شود اما در حال حاضر آمارها نشان می‌دهد که لغو طرح باعث کاهش مسافران حمل و نقل عمومی نشده و در مقابله با کرونا موثر نبوده است.

, .,

او پیشتر در ابتدای دویست و بیست‌وپنجمین جلسه شورای شهر تهران، توضیح داده بود که ما در خصوص طرح ترافیک نظر نمی‌دهیم زیرا نظرهای ما همیشه وتو می‌شود و شان خود را حفظ می‌کنیم.

, .,

پیروز حناچی نیز ماه گذشته در گفت وگویی با یکی از رسانه ها، با بیان اینکه لغو طرح ترافیک موجب افزایش سفرهای غیرضروری شهروندان می شود؛ می گوید: اگر تشخیص ستاد ملی کرونا این باشد که طرح لغو شود حتما این کار را می کنیم.

, .,

اظهارنظرهای ضدو نقیض شورا و شهرداری درباره طرح ترافیک

, اظهارنظرهای ضدو نقیض شورا و شهرداری درباره طرح ترافیک, اظهارنظرهای ضدو نقیض شورا و شهرداری درباره طرح ترافیک,

این اظهارنظرهای ضد و نقیض شورای شهر و شهرداری از زمان آغاز شیوع کرونا موجب شده تا مردم همچنان در سردرگمی به سر برده و ندانند که چه زمانی با خودروهای شخصی تردد کنند و چه زمانی از حمل و نقل عمومی استفاده کنند.

,

به طور کلی اجرای طرح ترافیک در پایتخت موافقان و مخالفانی داشته است، در این باره زهرا صدراعظم نوری، رئیس کمیسیون سلامت و محیط زیست شورای شهر تهران در گفت وگویی با خبرنگاران عنوان کرد: مطالعه دانشگاه تهران نشان می‌دهد طرح کاهش آلودگی هوا و ترافیک توانسته حدود 6 الی 7 درصد آلودگی را کاهش دهد.

,

او در جایی دیگر می‌گوید: من به‌شخصه مخالف لغو طرح ترافیک در شرایط فعلی هستم و معتقدم که بودن این طرح از لغو ‌کردنش مزیت‌های بیشتری برای شهروندان دارد.

,

 این عضو شورای شهر اسلامی درباره دلایل مخالفتش ادامه می‌دهد: لغو طرح ترافیک به وضوح سفرهای غیرضروری را افزایش می‌دهد، مردم بیشتری با خودروهای سواری تردد می‌کنند که باعث آلودگی هوا می‌شود و این آلودگی نیز در شرایط کرونایی ریه شهروندان را مستعد بیماری می‌کند.

, .,

موافقان لغو طرح ترافیک نیز معتقدند کیفیت و کمیت ناوگان حمل و نقل عمومی به صورتی نیست که بتواند فاصله اجتماعی در آن رعایت شود و بنابراین می تواند بستر ابتلای مسافران مترو و اتوبوس به کرونا را فراهم کند.

,

حجت نظری، عضو شورای اسلامی شهر تهران در گفت وگو با یکی از رسانه ها چنین اظهار می کند: بین ترافیک و سلامتی شهروندان، دومی اهمیت بیشتری دارد و به همین دلیل هم معتقدم باید به منظور کاهش بار مترو و اتوبوسرانی، اجازه دهیم تا خودروهای سواری بدون محدودیت در طرح تردد کنند؛ ضمنا برخی ترددها مربوط به رانندگان تاکسی‌های اینترنتی است که با لغو طرح، کرایه‌ها کم شده و مردم کمتر از ناوگان حمل‌ونقل عمومی استفاده می‌کنند.

, .,

وزیر بهداشت: اجرای طرح ترافیک نباید با سلامت مردم بازی کند

, وزیر بهداشت: اجرای طرح ترافیک نباید با سلامت مردم بازی کند, وزیر بهداشت: اجرای طرح ترافیک نباید با سلامت مردم بازی کند,

با این حال سیما سادات لاری سخنگوی وزارت بهداشت نیز درباره اجرای طرح ترافیک در تهران و تاثیر آن بر کاهش فاصله گذاری اجتماعی افزود: با توجه به افزایش موارد ابتلا، بستری و فوتی به علت ویروس کرونا در استان‌های تهران و البرز، وزارت بهداشت موضوع لغو طرح ترافیک را بارها مطرح کرده است.

, .,

در ادامه همین اظهارنظرهای ضد طرح ترافیکی؛ سعید نمکی وزیر بهداشت با مهم خواندن موضوع سلامت مردم، برای وزارت بهداشت اجرای طرح ترافیک اولویت نیست و سلامت مردم مهم است؛ حتی آلودگی هوا نیز اکنون مساله وزارت بهداشت نیست.

,

او در عین حال در همین گفت وگو؛ با انتقاد از فرسودگی ناوگان حمل و نقل عمومی، اظهار کرد: در مورد سلامت مردم با هیچ‌کس شوخی و تعارف نداریم و اگر اجرای پیشنهاد شهرداری حتی دو درصد به افزایش ازدحام مترو و اتوبوس‌ها منجر شود، بدون رودربایستی اعلام می‌کنم که اجرای طرح ترافیک متوقف شود.

,

مردم مجبورند با مترو سفر کنند/ شهرداری اصرار به اجرای طرح ترافیک دارد

, مردم مجبورند با مترو سفر کنند/ شهرداری اصرار به اجرای طرح ترافیک دارد, مردم مجبورند با مترو سفر کنند/ شهرداری اصرار به اجرای طرح ترافیک دارد,

محسن فرهادی معاون مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت نیز در یک اظهارنظری با انتقاد از وضعیت ناوگان حمل و نقل عمومی، گفته بود: در مورد تراکم در مترو و اتوبوس نوعی اجبار و تحمیل به مردم وارد شده و افراد مجبور هستند با حمل و نقل عمومی سر کار خود حاضر شوند و از آن طرف، شهرداری تهران اصرار به اجرای طرح ترافیک دارد.

,

درآمد 1 میلیاردی شهرداری از طرح ترافیک کرونایی

, درآمد 1 میلیاردی شهرداری از طرح ترافیک کرونایی, درآمد 1 میلیاردی شهرداری از طرح ترافیک کرونایی,

از طرفی دیگر؛ کارشناسان حوزه حمل و نقل مدعی هستند که بخشی از درآمد شهرداری از طریق طرح ترافیک تأمین می شود.

,

در این باره سید محمود میرلوحی عضو شورای شهر تهران با اشاره به کاهش درآمد شهرداری در ایام کرونا،بیان کرد: این اتفاق سبب شده که شهرداری تهران بخشی از درآمدهای خود را از دست بدهد.

,

او معتقد است: شهرداری تهران روزانه ۱ میلیارد تومان از محل فروش مجوز طرح ترافیک کسب درآمد می‌کرد که از ابتدای روزهای کاری سال ۹۹ به منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا اجرای طرح ترافیک متوقف و مسیر بخشی از درآمدهای شهری مسدود شد.

,

به نظر در ایامی که مردم دغدغه مقابله با ویروس کرونا را دارند باید به دور از حواشی ایجاد شده؛ وزارت بهداشت و ستاد مقابله با کرونا، شهرداری و شورای شهر، استانداری و فرمانداری و پلیس راهور برای عدم یا اجرای طرح ترافیک چاره اندیشی کنند؛ قطعا وجود جایگاه منسجم برای پاسخگویی درباره اخبار این طرح یکی از نیازهای امروز طرح ترافیک است تا مردم از سردرگمی طرح ترافیک نجات پیدا کنند.

,

انتهای پیام/ا

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه