اخبار داغ

معاون بهره ‌وری اقتصادی اوقاف اصفهان:

راه ‌اندازی 13 نیروگاه خورشیدی در امامزاده‌های استان اصفهان/ آغاز پروژه تولید دام سبک با همکاری رویان

راه ‌اندازی 13 نیروگاه خورشیدی در امامزاده‌های استان اصفهان/ آغاز پروژه تولید دام سبک با همکاری رویان
امیرحسین اسماعیلی پور گفت: 13 نیروگاه خورشیدی در امام زاده‌های استان اصفهان راه‌اندازی می‌شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ امیرحسین اسماعیلی پور در گفت ‌و گو با خبرنگار صاحب نیوز در خصوص اجرای طرح نیروگاه خورشیدی در امامزادگان اصفهان اظهار کرد: تجهیزات مورد نیاز برای اجرای این طرح در 13 امامزاده استان اصفهان آماده و در حال تحویل به مسئولان امامزادگان است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صاحب نیوز,
 
,
معاون بهره ‌وری اقتصادی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان گفت: 10 امامزاده در شهرستان کاشان، دو امامزاده شهرستان خوانسار و یکی از امامزادگان در شهر بن‌رود برای این طرح در نظر گرفته شدند.
,
 
,
وی افزود: قرار است که عملیات اجرایی این نیروگاه‌ها تا پایان شهریور به پایان برسد، اوایل مهر امسال برق تولیدی این نیرگاه‌ها وارد مدار شبکه برق سراسری خواهد شد.
,
 
,
اسماعیلی پور با توضیح اینکه پیش‌ بینی می‌ شود این 13 نیروگاه 357 کیلووات ساعت برق تولید کنند، بیان کرد: برای فروش این برق تفاهم‌ نامه ‌ای با اداره کل توزیع برق استان اصفهان داشتیم که پس از تولید برق قرارداد اصلی منعقد می شود؛ در حال حاضر با توجه به شرایط اقتصادی موجود امکان بهره برداری از نیروگاه برق جدید در استان اصفهان را نداریم.
,
 
,
وی اضافه کرد: سه میلیارد و 700 میلیون تومان هزینه راه اندازی این پروژه‌ ها پیش‌بینی می‌شود که  سرمایه آن در حدود سه تا چهار سال باز می گردد.
,
 
,
معاون بهره ‌وری اقتصادی اوقاف اصفهان با توضیح اینکه عمر مفید دستگاه ‌های تولید برق را حدود 20 سال است، تصریح کرد: این نیروگاه‌ها برای امامزادگان در حدود ۱۶ سال سود دهی خواهد داشت؛ پروژه ‌های اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان در پنج محور پروژه‌های کشاورزی و محصولات گلخانه ای، دو پروژه‌ را در دستور کار داریم که طرح مطالعاتی آن در دست اجرا است.
,
 
,
وی خاطر نشان کرد: هفت پروژه جدید در بحث احداث جایگاه سوخت برای موقوفات در دست انجام داریم . یک پروژه‌ هم درشهرستان اردستان به بهره برداری رسیده است و برای 22  نقطه از استان پروژه‌های گردشگری را تعریف کردیم.
,
 
,
اسماعیلی پور با توضیح اینکه با توجه به شرایط فعلی پیش‌ بینی می‌کنیم حداکثر پنج پروژه‌ منجر به قرارداد شود، گفت: تعداد زیادی از این پروژه ها شامل احیای کاروانسراهای قدیمی، حمام‌های قدیمی و یا آب انبارها است که بیشتر به محل اقامت و سفره خانه سنتی و چایخانه سنتی تبدیل می ‌شود.
,
 
,
وی بیان کرد: امسال پنج پروژه را در بخش احداث مجتمع‌های تجاری،مسکونی و اداری معرفی کردیم امیدوار هستیم که بتوانیم با شرایط اقتصادی موجود دو پروژه را راه ‌اندازی کنیم که به شدت پیگیرش هستیم که  در مرحله صدور پروانه ساختمانی واخذ مجوز از سازمان اوقاف است.
,
 
,
معاون بهره ‌وری اقتصادی اوقاف اصفهان با بیان اینکه این پنج پروژه دو پروژه در شهراصفهان است و سه پروژه در درشهرستان کاشان است، اظهار کرد: یک پروژه با همکاری موسسه رویان در سال گذشته آغاز شد، این پروژه در چاه آب و مزرعه شماره یک آستان امامزاده آقا علی عباس شروع شده است.
,
 
,
وی با توضیح اینکه محل و ساختمان و تجهیزات مورد نیاز آماده و باروری دامها انجام شده است؛ گفت: امیدواریم بتوانیم تا پایان سال جاری دامها را به ۸۰۰ راس برسانیم.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه