اخبار داغ

نماینده سازمان‌های مردم نهاد در شورای حمایت و توسعه خراسان رضوی مطرح کرد؛

مشارکت دولت با تشکل‌های مردمی آغاز شکوفایی حکومت داری/ کرونا بهترین زمان را برای مشارکت صد‌درصدی مردم مهیا کرد

مشارکت دولت با تشکل‌های مردمی آغاز شکوفایی حکومت داری/ کرونا بهترین زمان را برای مشارکت صد‌درصدی مردم مهیا کرد
طهوریان عسگری گفت: مشارکت دولت با تشکل‌های مردمی آغاز شکوفایی حکومت داری است ولی هنوز برخی مسئولان ما به این بلوغ فکری نرسیده‌اند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مجید طهوریان عسگری، نماینده سازمان‌های مردم‌نهاد در شورای حمایت و توسعه خراسان رضوی در گفت‌وگو با خبرنگار صبح توس، در روز ملی تشکل‌ها و مشارکت‌های اجتماعی اظهار کرد: امروز در جامعه‌ای زندگی می‌کنیم که غرق در ارتباطات شده است و طبیعتاً همین امر سبب شده تا زمینه‌های ارتباطات فی‌مابین نسل‌های انسانی چه در شبکه‌های کوچک مردمی همچون محلات و نیز شبکه‌های بزرگ‌تر فراهم شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

وی افزود: طبیعتاً عمل کرد حوزه مشارکت اجتماعی نیز ناظر بر نگاه معنوی و انقلابی بوده، همان‌طور که امر مشارکت اجتماعی دارای سابقه‌ای طولانی‌مدت از صدر اسلام تاکنون است.

,

نماینده سازمان‌های مردم‌نهاد در شورای حمایت و توسعه خراسان رضوی دوران شیوع ویروس کرونا را بهترین زمان برای سنجش میزان مشارکت اجتماعی مردم با یکدیگر دانست و گفت: مسیر پیشرفت مشارکت اجتماعی و مردمی در 40 ساله اول انقلاب نیز به سمتی رفته است که در تمام بحران‌ها ازجمله بلایای طبیعی، اقتصادی و حتی شیوع ویروس منحوسی همچون کرونا سطح همدلی و مشارکت مردم ایران را به رخ جهانیان می‌کشد.

,

وی افزود: به نظر بنده در هفت‌ساله گذشته سازمان‌های مردم‌نهاد بیشتر برای دولت‌مردان لقلقه زبان بوده‌اند و در عمل به هیچ عنوان تعاملی از سمت دولت با مردم شکل نگرفته است.

,

طهوریان عسگری تصریح کرد: نباید سازمان‌های مردم‌نهاد فقط در زمانی که باید از دولت حمایت کنند در صدر توجهات قرار گیرند و بایستی در زمانی سازمان‌های مردم‌نهاد به یاری مؤثر دولت نیازمند هستند از یادها نروند.

,

وی افزود: از طرفی باید از مجموعه نظام جمهوری اسلامی برای توجه بسیار به تشکل‌های مردمی تشکر کرد و از طرفی باید  از دولت‌مردان و کارگذاران گلایه کرد که آن حق تشکل‌های مردمی را ادا نکرده است.
نماینده سازمان‌های مردم‌نهاد در شورای حمایت و توسعه خراسان رضوی بابیان این‌که تمام فعالیت‌های سازمان‌های مردمی بی چشم‌داشت بوده و در جهت تحقق آرمان‌های جمهوری اسلامی صورت می‌پذیرد خاطرنشان کرد: لازم به ذکر است که تشکل‌های مردمی چه موردحمایت قرار بگیرد و یا مورد بی‌توجهی قرار بگیرد بازهم روحیه اخلاص، انقلابی گری مردم ما به شکل و نحوی است که بازهم مسیر خودشان را ناظر به‌نظام مقدس جمهوری اسلامی ادامه می‌دهند.

,
,

وی افزود: مشارکت دولت با تشکل‌های مردمی آغاز شکوفایی حکومت‌داری است ولی هنوز برخی مسئولان ما به این بلوغ فکری نرسیده‌اند لذا اگر برخی از امور در حوزه اقتصاد، فرهنگ و توسعه اجتماعی به مردم سپرده و یا با همکاری مردم اجرا شود، شکوفایی جمهوری اسلامی در تمام زمینه‌ها را مشاهده می‌کنیم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه