اخبار داغ

فعال سیاسی کرمانی:

انفجار بندر بیروت یادآور فتنه ۸۸ است/ مسئولان ایران باید در کنار مقاومت و لبنان، مطالبه گر باشند

انفجار بندر بیروت یادآور فتنه ۸۸ است/ مسئولان ایران باید در کنار مقاومت و لبنان، مطالبه گر باشند
سید حسین صابری گفت: حادثه انفجار، خسارت ها، تجمعات و اعتراضات مردمی در بندر بیروت یادآور فتنه سال ۸۸ موضوعات، اعتراض ها و اغتشاشات خیابانی بعد از آن می‌اندازد که می‌گفتند “انتخابات بهانه است اصل نظام نشانه است”.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سید حسین صابری در گفتگو با راه آرمان؛ با اشاره به انفجار بندر بیروت گفت: این حادثه وجدان های انسان را آزرده، فعالان سیاسی را حساس و لبنان را در آستانه یک فتنه بزرگ فرو برده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان, راه آرمان,

این فعال سیاسی کرمانی ادامه داد: انفجار رخ داده ظاهر ماجراست اما وجود مواد اشتعال زا در بندر و بی احتیاطی و انفجاری که عده‌ای انسان بیگناه را به کام مرگ برده، سرمایه های اقتصادی این کشور را به خاک و خون کشیده و میلیاردها دلار خسارت به دولت لبنان ملت وارد کرده و خسارات جبران‌ ناپذیر منطقه ای را به همراه داشته؛ علامت سوالی است که در مقابل این ماجرا و دولت لبنان قرار گرفته است.

,

وی افزود: از سوی دیگر پشت‌پرده های احتمالی، اهداف عدیده استکباری و استعماری قطعاً ریشه در نفوذ دارد و نوع ورود و حمایت کشورهای معاند نظیر فرانسه و تحرکات گسترده غربی صهیونیستی است که بیداری و هوشیاری خاص امت لبنان و دولت این کشور را می طلبد.

,

صابری عنوان کرد: بر فرض که پذیرفته شود در انباری نیترات آمونیوم نگهداری شده است سوالاتی مطرح می شود که چرا از این انبارحفاظت نشده؟ این مواد مربوط به چه زمانی است؟ چه کسانی از این مخزن اطلاع داشته اند؟ و چگونه این موضوع به خارج درز کرده است؟

,

این فعال سیاسی کرمانی تصریح کرد: حادثه انفجار، خسارت ها، تجمعات و اعتراضات مردمی در بندر بیروت یادآور فتنه سال ۸۸ موضوعات، اعتراض ها و اغتشاشات خیابانی بعد از آن می‌اندازد که می‌گفتند “انتخابات بهانه است اصل نظام نشانه است”؛ در آن سال اعتراضات را به بهانه تقلب در انتخابات شروع و به اغتشاشات خیابانی کشاندن، برخورد با ارزش‌ها، آتش زدن خیمه امام حسین علیه السلام، حمله به عزاداران حسینی، ضرب و شتم بسیجیان و چند ماه مردم آزاری و تخریب رقم خورد.

,

وی اظهار کرد: امروز دقیقاً مقدمات فتنه ۸۸ را در تحرکات، حملات، اعتراضات و تخریب های به ظاهر مردمی، تجاوز به اماکن عمده اقتصادی و وزارتخانه‌ها مهم نظیر وزارت امور خارجه و اقتصاد که با حیثیت جهانی و سرنوشت معیشتی مردم لبنان ارتباط دارد را در بیروت مشاهده می کنیم؛ این اقدامات چه مفهومی با امنیت خواهی و استقلال دارد؟

,

صابری با تأکید بر اینکه دست های پلید غرب به ویژه آمریکا و صهیونیست چپاولگر را در پشت پرده این اعتراضات دیده می شود، ابراز کرد: آنان می خواهند منطقه مقاومت را که لبنان بخشی از آن است به چالش کشیده و دچار بحران و فروپاشی نمایند.

,

این فعال سیاسی کرمانی با بیان اینکه توفیقات چندین ساله اخیر در منطقه و لبنان و مواضع شفاف و قاطع اسلامی و شجاعانه سید حسن نصرالله بیانگر اهمیت و حساسیت منطقه است، گفت: سخنرانی اخیر سید حسن نصرالله سید مقاومت، این سید جسور، متدین، شجاع و با بصیرت مقاومت فتح بابی است برای ریشه یابی و شناسایی علل و عوامل پشت پرده این حادثه عظیم و شناخت اهداف و نیات پلید استکبار جهانی و صهیونیسم بین الملل در منطقه که باید بیدار و هوشیار بود.

,

وی ادامه داد: مواضع روشنگر سید حسن نصرالله در این سخنرانی و بیانیه حزب الله با اشاره به توفیقات موجبات فتنه‌گری و توسعه بیشتر آنان را فراهم کرده است که هوشیاری خاص دولت و ملت لبنان و حامیان بین‌المللی آنان را می‌طلبد .

,

صابری بیان کرد: سید حسن نصرالله اعلام کرد که اعتراض مردمی کاملاً از اغتشاش جداست و حمله به اماکن عمومی و خصوصی به هیچ وجه پذیرفته نیست؛ حزب‌الله از اقدامات دولت حمایت و خواستار جدی فوری و انقلابی شناسایی مسببین و حامیان این ماجراست.

,

این فعال سیاسی کرمانی در پایان خاطر نشان کرد: افکار عمومی و همت مسئولین ایرانی اسلامی هم باید به طور جدی در کنار مقاومت و مردم لبنان بوده و مطالبه‌گر صحنه باشند تا هر چه سریعتر اهداف پشت پرده شناسایی و برملا شده تا از کشیده شدن آتش و نفوذ، نفاق و تزویر توطئه به سایر نقاط و کشورهای منطقه خاصه ایران اسلامی جلوگیری شود.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه