اخبار داغ

همه ماجرای کلینیک متخلف در یزد؛

حکم موقت دیوان عدالت برای فک پلمب کلینیک بلوار شهید بهشتی یزد/حکم دادستانی توقف عملیات است نه ادامه عملیات

حکم موقت دیوان عدالت برای فک پلمب کلینیک بلوار شهید بهشتی یزد/حکم دادستانی توقف عملیات است نه ادامه عملیات
کلینیک بلوار شهید بهشتی یزد که به دلیل تخلف در کاربری پلمپ شده بود با حکم موقت دیوان عدالت فک پلمب شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از یزدرسا، استان یزد یکی از فرصت‌های گردشگری سلامت کشور است که ظرفیت‌های بسیاری را در خود جای داده است ظرفیت‌هایی که هم در حوزه گردشگری و هم در حوزه درمان حرفی برای گفتن دارند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یزدرسا,

همین امر سبب شده است که بیماران بسیاری از شهرهای مختلف ایران، یزد را برای انجام امور درمانی خود انتخاب کنند،

,

ایجاد زیرساخت های مناسب هم برای ارائه خدمات بهتر و هم جلوگیری از هرج و مرج از مهم ترین شاخصه های یک شهر توریسم درمانی است که از به ان توجه نشود، ر کنار فرصت‌ها، برخی آسیب ها و نارضایتی هایی را فراهم می کند که در برخی مواقع باعث برخی رخدادها و رفتارهای ناخوشایند می شود.

,

, ,

ایجاد مراکز درمانی در مرکز شهر یزد و حتی در دل بافت تاریخی، نبود پارکینگ مناسب و حتی مراکز اقامتی ورفاه از بزرگترین مشکلاتی است که زودتر از فرصت های گردشگری سلامت در این دیار رشد کرده است.

,

***وقتی پلمب یک درمانگاه در یزد خبرساز شد

, ***وقتی پلمب یک درمانگاه در یزد خبرساز شد, ***وقتی پلمب یک درمانگاه در یزد خبرساز شد,

محال است در خیابان و کوچه ای از یزد به ویژه در مرکز شهر قدم بزنید و تابلو از یک پزشک، آزمایشگاه و یا کلینیک جلو چشمتان عرض اندام نکند! مجموعه هایی شلوغ که تا پاسی از شب یا حتی تا طلوع صبح معابر و کوچه ها پر از خودرو و ترافیک سنگین می کند.

,

روز گذشته خبری مبنی بر پلمپ یک کلینیک درمانی در یزد به دلیل کاربری مسکونی ملک خبرساز شد، موضوعی که از یک طرف موجب خوشحالی ساکنین و اهالی محل کلینیک را به دنبال داشت و از سوی دیگر سرگردانی بیمارانی که پس از ماه ها انتظار از استان های دیگر برای درمان به این کلینیک مراجعه کرده بودند.

,

, ,

***گلایه دانشگاه علوم پزشکی از اقدام شهرداری یزد

, ***گلایه دانشگاه علوم پزشکی از اقدام شهرداری یزد, ***گلایه دانشگاه علوم پزشکی از اقدام شهرداری یزد,

نوری شادکام معاون درمانی دانشگاه علوم پزشکی یزد با گلایه از این اقدام گفت: این کلینیک روزانه قریب 600 بیمار را پذیرش می کند و حتی بیماران کرونایی نیز در این درمانگاه تخصصی خدمات دریافت می کرده اند که پلمب این مرکز بدون هماهنگی با دانشگاه علوم پزشکی یزد و نظام پزشکی استان به عنوان متولی حقوقی بخش خصوص در این شرایط کنونی کار درستی نیست.

,

سید محمو کشفی پور مدیر منطقه بافت تاریخی شهرداری یزد سیزدهم مرداد ماه در مصاحبه با خبرنگار یزدرسا در خصوص چرایی پلمپ این مرکز درمانی اظهار کرد: طبق طرح تفصیلی دارای کاربری مسکونی است و مطابق پروانه صادره از شهرداری مقرر بود به عنوان ملک مسکونی مورد استفاده قرار گیرد.اما متاسفانه مالک بعد از ساخت، این ساختمانن 5طبقه را به کلینیک درمانی، داروخانه و آزمایشگاه تبدیل کرده است.

,

***مردم یزد راضی از پلمب درمانگاه

, ***مردم یزد راضی از پلمب درمانگاه, ***مردم یزد راضی از پلمب درمانگاه,

وی با بیان اینکه اصولا برپایی چنین مراکزی در محلات مسکونی نه تنها مطلوب مردم نیست بلکه نارضایتی زیادی را به دنبال دارد عنوان کرد: این اقدام غیرقانونی نارضایتی مردم منطقه را به دنبال داشت و موجب شد تا پیگیری های جدی به شهرداری و استانداری یزد داشته باشند.

,

, ,

کشفی پور افزود: مرجع رسیدگی به تخلفات، کمیسیون ماده 100 است که تخلفات را در دو مرحله مورد بررسی قرار داده و نهایتا مصوب شد این ساختمان باید به کاربری مسکونی برگردد که اخطارهای لازم و فرصت 15 روزه هم در این باره به مالک داده شده است اما با بی توجه به اخطارهای شهردار هیچ اقدام موثری در این خصوص ترتیب اثر داده نشد که نهایتا منجر به پلمب این ساختمان شد.

,

***فک پلمب کلینیک کمتر از یک هفته

, ***فک پلمب کلینیک کمتر از یک هفته, ***فک پلمب کلینیک کمتر از یک هفته,

اما هنوز یک هفته از این خبر نگذشت بود که خبر رسید ساختمان مذکور فک پلمپ شده است!

,

با بررسی بیشتر روشن شد که این مجموعه با دستور معاون دادستانی یزد فک پلمپ شده است که جزئیات آن را دوباره از سید محمود کشفی پور پرسو جو کردیم.

,

مدیر منطقه بافت تاریخی شهرداری یزد در گفتگو با خبرنگار یزدرسا اظهار کرد: جلسه ای که قرار بود در این خصوص با حضور نمایندگان دانشگاه علوم پزشکی و دستگاه قضایی برگزار شود متاسفانه برگزار نشد اما به هر صورت با رای دیوان عدالت و دستور معاون دادستانی پامب این کلینیک در کمتر از یک هفته باز شد.

,

, ,

***حکم موقت دیوان عدالت برای باز شدن درمانگاه

, ***حکم موقت دیوان عدالت برای باز شدن درمانگاه, ***حکم موقت دیوان عدالت برای باز شدن درمانگاه,

کشفی پور تصریح کرد: البته نامه ای که برای فک پلمب این مجموعه صادر شد، بر ممنوعیت استفاده غیر کاربری مسکونی تاکید شده است و اگر از روز فک پلمب تخلفی هم انجام شود مسئولیت ان بر عهده ما نیست.

,

مدیر منطقه بافت تاریخی شهرداری یزد عنوان کرد: تاکنون گزارش رسمی بابت تخلف این کلینیک از روز فک پلمب به دست ما نرسیده اما طبق مشاهدات مردمی این مجموعه همچنان در حال فعالیت است.

,

وی با بیان اینکه رای دیوان عدالت اداری هم برای فک پلمب این ساختمان حکم موقت است ادامه داد: از نظر قضایی هم حکم فک پلمب به این معنا نیست که این ساختمان بتواند به فعالیت درمانی و داروخانه ای خود ادامه دهد بلکه حکم دیوان عدالت توقف عملیات است یا به عبارتی دیگر بنا به این حکم نه شهرداری باید پلمب کند و نه ان ها می توانند به فعالیت خود ادامه دهند.

,

کشفی پور در پایان تاکید کرد: رای دیوان عدالت بعد از اجرای پلمب صادر شد و قانونا این ساختمان باید پلمب می ماند اما نظر مسئولان استان بر باز شدن این مجموعه است.

,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه