اخبار داغ

استاندار کرمانشاه:

سامانه گرمسیری هدیه بزرگ نظام به مرزنشینان بود

سامانه گرمسیری هدیه بزرگ نظام به مرزنشینان بود
هوشنگ بازوند, استاندار کرمانشاه سامانه گرمسیری را هدیه بزرگ نظام به مرزنشینان دانست.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از شبکه اطلاع رسانی مرصاد، هوشنگ بازوند در آیین افتتاح بیش از ۲۱ هزار هکتار از شبکه‌های سامانه گرمسیری در کرمانشاه که از طریق ویدئو کنفرانس با رییس جمهور صورت گرفت، اظهار داشت: ظرف ۴۰ روز اخیر ۳ پروژه در استان کرمانشاه افتتاح شده است که پروژه سامانه گرمسیری یکی از دغدغه‌های دولت بوده است و رئیس جمهور همواره بر آن تاکید داشت.

وی با بیان اینکه پروژه مناطق گرمسیری همواره در تمام سفرهای رئیس جمهور مدنظر قرار گرفته است، گفت: افتتاح این پروژه هدیه بزرگی به مرزنشینان و یکی از افتخارات نظام جمهوری اسلامی ایران است که در تاریخ ثبت خواهد شد.

استاندار کرمانشاه بیان داشت: ۷۵۰۰ هکتار از این پروژه در منطقه سرپل ذهاب و ازگله باقی مانده که اجازه انعقاد تفاهم‌نامه با وزیر نیرو و وزیر جهاد کشاورزی برای جبران عقب ماندگی را خواستاریم.

بازوند با اشاره به اینکه در هفت کیلومتری سرپل ذهاب ۹۳۰ روستا و شمار زیادی شهر بر اثر زلزله تخریب شد، ادامه داد: پس از گذشت یک هزار و هفت روز از زلزله ۱۱۰ هزار خانه و و ۱۳ هزار واحد تجاری و اقتصادی ساخته شد و در این منطقه یک بازسازی جدی صورت گرفت.

وی عنوان کرد: در یک هزار روز پس از زلزله هزار کلاس درس ساخته شده که ۱۲۵ میلیارد تومان آن توسط خیرین و 145میلیارد تومان توسط دولت تامین اعتبار شده است.

استاندار کرمانشاه خاطر نشان کرد: همچنین در ایام کرونا در مرز پرویزخان همواره برقرار بود و تعطیل نشد و روزانه یک هزار کامیون به صادرات کالا اشتغال داشتند که از نظر تناژ ۵۵ درصد و از نظر ارزش ۳۴ درصد نسبت به دوره قبل رشد داشته است.

بازوند خاطرنشان کرد: با وجود اینکه نزدیک به ۴ هزار نفر در مجموع در ایت منطقه مشغول کار هستند تلفاتی در رابطه با کرونا نداشته ایم.

وی افزود: خواستار تخصیص اعتبارات به خط راه آهن کرمانشاه- خسروی که در سفر رییس دولت اعتبارات آن تصویب شد هستیم.

بازوند گفت: همچنین کرمانشاه یک کلانشهر است اما فاضلاب آن تعیین تکلیف نشده و ورودی آن در رودخانه قره‌سو قرار دارد و نیازمند ۱۱۰ میلیارد تومان اعتبار است.

این مدیر ارشد استان گفت: از روز اول شیوع ویروس کرونا نقشه راه مبارزه با این بیماری در استان کرمانشاه طراحی شد که در بدبینانه ترین حالت یک هزار تخت آماده و تجهیز شود اما در روز‌های پیک کرونا ۴۶۰ تخت مورد استفاده قرار گرفت و اکنون این آمار به ۱۸۰ تخت رسیده است در حال حاضر هشت درصد کل تخت‌های استان کرمانشاه به بیماران مبتلا به کرونا اختصاص دارد.

امهال وام برای مردم کرمانشاه از دیگر مطالبات استاندار کرمانشاه بود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شبکه اطلاع رسانی مرصاد,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه