اخبار داغ

واکنش جو بایدن به توافق رژیم صهیونیستی و امارات

واکنش جو بایدن به توافق رژیم صهیونیستی و امارات
نامزد حزب دموکرات در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا به توافق رژیم صهیونیستی و امارات متحده عربی برای عادی‌سازی کامل روابط واکنش نشان داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ «جو بایدن»، نامزد حزب دموکرات در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا به توافق میان رژیم صهیونیستی و امارات برای عادی‌سازی روابط با یکدیگر که دولت «دونالد ترامپ» میانجی آن بوده است واکنش نشان داد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
 
,
به نوشته خبرگزاری رویترز، جو بایدن این توافق را «گامی تاریخی» توصیف کرد و گفت تصمیم امارات برای به رسمیت شناختن اسرائیل، «اقدامی شجاعانه» توصیف کرد.
,
 
,
در بیانیه بایدن آمده است: «پیشنهاد امارات برای به رسمیت‌ شناختن دولت اسرائیل اقدامی مبارک، شجاعانه و به شدت مورد نیاز در زمامداری است.»
,
 
,
بایدن در بخش دیگری از این بیانیه از طرح اشغالگرانه رژیم صهیونیستی انتقاد کرده است. «طرح الحاق، ضربه‌ای کاری به صلح وارد می‌اورد و به همین دلیل است که من اکنون با آن مخالف هستم و در کسوت رئیس‌جمهور نیز با آن مخالف خواهم بود.»
,
 
,
علی‌رغم این، «بنیامین نتانیاهو»، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی روشن کرد که طرح اشغالگرانه این رژیم تنها به تأخیر افتاده و لغو نشده است.
,
 
,
نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در اظهاراتی بعد از اعلام توافق این رژیم با امارات گفت توافق میان امارات و اسرائیل، «عصر جدیدی» را در روابط میان اسرائیل و جهان عرب آغاز کرده است.
,
 
,
«دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا ساعتی پیش در بیانیه‌ای اعلام کرد رژیم صهیونیستی و امارات به توافقی برای «عادی‌سازی کامل روابط» دست پیدا کرده‌اند.
,
 
,
«محمد بن زاید»، ولی‌عهد ابوظبی بعد از اعلام این خبر مدعی شد که «در تماس تلفنی با رئیس جمهور آمریکا دونالد ترامپ و نخست‌وزیر اسرائیل بنیامین نتانیاهو، توافق شد که [طرح] الحاق (اشغال) اراضی فلسطین متوقف شود».
,
 
,
با وجود این در متن بیانیه آمده که رژیم صهیونیستی  «اعلام حاکمیت بر مناطق اعلام‌شده در "چشم‌انداز صلح" رئیس‌جمهور ترامپ را تعلیق کرده است.»
,
 
,
متن کامل این بخش از بیانیه به شرح زیر است: «در نتیجه این گشایش دیپلماتیک و بنا به درخواست رئیس‌جمهور ترامپ و با حمایت امارات متحده عربی، اسرائیل اعلام حاکمیت بر مناطق اعلام‌شده در "چشم‌انداز صلح" رئیس‌جمهور ترامپ را تعلیق کرده و تلاش‌های خودش را بر توسعه روابط با سایر کشورها در جهان عرب و اسلام متمرکز خواهد کرد.»
,
 
,
نتانیاهو با بیان اینکه طرح «گسترش حاکمیت اسرائیل بر بخش‌هایی از کرانه باختری» هنوز روی میز است گفت که اسرائیل این طرح را به تأخیر انداخته و آن را لغو نکرده است.
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه