اخبار داغ

کارشناس مسائل غرب آسیا:

شرایط مورد نظر نظام سلطه در لبنان دوام نخواهد داشت

شرایط مورد نظر نظام سلطه در لبنان دوام نخواهد داشت
سید رضا صدرالحسینی گفت: رخدادهای چند روز اخیر در لبنان، تقریباً از یکسال قبل توسط مثلث عبری، عربی و غربی برای آن برنامه‌ریزی شده است. اما با توجه به همگرایی‌ گروه‌های مختلف، شرایط مورد نظر نظام سلطه در لبنان دوام نخواهد داشت.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا، سیدرضا صدرالحسینی کارشناس مسائل غرب آسیا در گفتگو با خبرنگار یزدرسا، در واکنش به اتفاقات چند روز گذشته لبنان گفت: رخدادهای چند روز اخیر در لبنان، موضوعی است که تقریباً از یکسال قبل توسط مثلث عبری، عربی و غربی برای آن برنامه‌ریزی شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یزدرسا,

وی افزود: از نظر استکبار و رژیم صهیونیستی لبنان به عنوان یکی از محورهای مقاومت نباید آرامش داشته باشد و آن‌ها با ایجاد آشوب به دنبال لیبی‌سازی در منطقه هستند. در واقع نظام سلطه و غربی‌ها علاقمند هستند یک لیبی دیگر در یکی از ژئوپولیتیک‌ترین نقاط غرب آسیا یعنی در منطقه لبنان ایجاد کنند.

,

کارشناس مسائل غرب آسیا با اشاره به حضور رئیس‌جمهور فرانسه در اغتشاشات لبنان، اظهار داشت: حضور مکرون در لبنان نوعی تلاش برای فراهم آوردن زمینه‌های اختلاف و آشوب بود و باید گفت فرانسوی‌ها در پی بازگشت استعمار فرانسه به لبنان هستند و می‌خواهند از فضای ایجاد شده در این کشور، ماهی دلخواه خود را بگیرند.

,

صدرالحسینی با اشاره به تلاش مکرون برای دخالت در امور لبنان، خاطرنشان کرد: مردم لبنان اجازه نخواهند داد که دولت فرانسه در آینده آن‌ها دخالت کند و حاضر نیستند استقلال کشور را به پای مکرون، قربانی کنند.

,

ور تأکید کرد: چشم‌انداز تحولات اخیر لبنان، وحدت بیشتر در این کشور در بین گروه‌های ملی و همراهی کسانی است که در حال حاضر به فکر ثبات سیاسی و آرامش اجتماعی در لبنان هستند؛ لذا این اتفاقات تداوم نخواهد یافت، هرچند ممکن است به صورت جمع‌های کوچک استمرار یابد اما شرایط موردنظر نظام سلطه به احتمال قریب به یقین استمرار نخواهد یافت.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه