اخبار داغ

کارشناس مذهبی:

مباهله، روز حقانیت اسلام است

مباهله، روز حقانیت اسلام است
زهرا صالحی گفت: روز مباهله، روز حقانیت اسلام، اثبات ولایت و امامت امیر المومنین(ع) و فرزندانش است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ خانم زهرا صالحی، معاون فرهنگی مدرسه علمیه نرجسیه سلام الله علیها رودان در گفتگو با خبرنگار هرمز اظهار کرد: در بیست و چهارم ذی الحجه سال دهم هجری پیامبر (صل الله علیه و آله و سلم )بنا به ماموریت الهی مبنی بر دعوت همه انسان ها به آیین مقدس اسلام، مسیحیان نجران را به دین مبین اسلام‌دعوت می کند وی در این ماجرا مهم تاریخی نکات و مطالب بسیار ارزشمندی در خصوص فرهنگ و آیین اسلام بیان می کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, هرمز,

وی افزود: نکات طلایی حادثه مباهله، رفتار مسالمت آمیز توأم با آرامش عقلانی و شکیبایی رسول خدا (صل الله علیه و آله و سلم)، که در اوج شکوه قدرت سیاسی و نظامی و منطق قرآنی، پیامبر سعی بر هدایت و راهنمایی طرف‌ دیگر مباهله داشت.

,

خانم صالحی ضمن اشاره به وقایع مهم تاریخ اسلام عنوان کرد: روز مباهله از وقایع بسیار مهم تاریخ اسلام، در این روز به اثبات حقانیت شیعه، نزول آیه تطهیر و حاکم و قاضی بودن حضرت علی(علیه السلام) در این روز نازل شده است.

,

وی ضمن تاکید به بیانات امام خامنه ای(حفظه الله)” مباهله روزی است که پیامبر مکرم اسلام ،عزیزترین عناصر انسانی خود را به صحنه می آورد.” تصریح کرد: هیچ سابقه نداشته، که در راه تبلیغ دین و بیان حقیقت، پیامبر(صل الله علیه و آله و سلم) دست عزیزان خود را بگیرد و به میدان بیاورد، استثنائی بودن روز مباهله به این شکل است.

,

معاون فرهنگی مدرسه علمیه نرجسیه سلام الله علیها رودان در پایان ضمن تاکید بر بزرگ و مهم بودن این روز خاطرنشان کرد: با توجه و عنایت به این که خداوند در روز مباهله بر مسلمانان منت نهاده و فضائل علی بن ابی طالب را بر ما شناسانده بر همه شیعیان لازم است این روز را جشن گرفته و ویژگی و فضائل امام بزرگ را به فرزندانشان آموزش داده چون این آگاهی ها و اطلاعات ارزشمند، گنجینه های تشیع و باید نسل به نسل منتقل شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه