اخبار داغ

آیت الله علما:

دستورالعمل‌های بهداشتی باید در عزاداری‌های محرم رعایت شود

دستورالعمل‌های بهداشتی باید در عزاداری‌های محرم رعایت شود
امام جمعه کرمانشاه بر لزوم رعایت دستورالعمل های بهداشتی در عزاداری های ماه محرم تاکید کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از شبکه اطلاع رسانی مرصاد، آیت الله مصطفی علما در خطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته کرمانشاه با توصیه همگان به تقوا و پرهیزگاری اظهار داشت: از توصیه های پیامبر(ص) به حضرت علی(ع ) آن است که سه عمل انجام صحیح واجبات شخصی و اجتماعی، دوری از آنچه خداوند حرام کرده و قناعت به آنچه خداوند روزی کرده  نزد خداوند محبوب است.

وی افزود: البته قناعت با سعی و تلاش منافات ندارد و باید برای تعالی و ترقی کوشش کرد.

آیت الله علما گفت: دنیا دار تزاحم است، با این حال خداوند همواره این دنیا را با وجود تزاحم ها مدیریت می کند.

خطیب نماز جمعه کرمانشاه عنوان کرد: تقوا اساس است و همه اوصاف پس از تقوا قرار می گیرد. افراد باتقوا نفسی عفیف دارند.

وی با اشاره به وضعیت پیش آمده در شیوع کرونا افزود: در هنگام شیوع بیماری کرونا همه کشور برای خدمت به مردم به میدان آمدند که جای تقدیر دارد.

امام جمعه کرمانشاه اشاره ای به مناسبت های هفته پیش رو داشت و گفت: روزهای 25 و 26 مرداد مصادف با سالروز نزول سوره هل اتی و روز مباهله به عنوان دو واقعه مهم است.

آیت الله علما تصریح کرد: همچنین 26 مرداد سالروز ورود آزادگان به کشور است که حق بزرگی بر گردن انقلاب دارند.

وی عنوان کرد: 27 مرداد نیز سالروز مقاومت پاوه است؛ یکی از نقشه های دشمنان تکه تکه کردن کشور از جمله پاوه بود که برای مقابله با دشمنان بیش از 100 شهید پاسدار تقدیم کردیم.

آیت الله علما گفت: همچنین 30 مرداد سالروز بزرگداشت علامه مجلسی به عنوان شیخ الاسلام و از علمای طراز اول است که بیش از 120جلد کتاب از وی به یادگار مانده است.

وی با تقدیر از استاندار و مجموعه علوم پزشکی و کادر بهداشت و درمان افزود: باید مراقب خود و دیگران باشیم تا باری بر دوش کار درمان نیفزاییم.

آیت الله علما با اشاره به خدمات صدا و سیما در آگاهی بخشی به مردم تصریح کرد: مردم، طلاب حوزه های علمیه، ائمه جماعات، سپاه پاسداران، قرارگاه نجف، ستاد اجرایی فرمان امام(ره )، اوقاف، آستان قدس و بنیاد مستضعفان کمکهای خوبی در راستای تهیه و توزیع بسته های معیشتی ارائه کردند.

وی افزود: درگذشت ماموستا محمدی امام جمعه اهل سنت در کرمانشاه که عمر خود را در راه اسلام و تعلیم و تربیت مردم گذراند ضایعه ای برای جامعه اسلامی بود.

آیت الله علما بیان داشت: در ماه محرم هم باید برای حضرت سیدالشهدا(ع ) عزاداری کرد و هم دستورالعمل های بهداشتی را رعایت کرد و به مقام معظم رهبری در این راستا اقتدا کنیم زیرا اعمال معظم له حجت است.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شبکه اطلاع رسانی مرصاد,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه