اخبار داغ

معاون حوزه علمیه حضرت زینب(س):

مهمترین خاصیت خانواده تامین آرامش روانی افراد است

مهمترین خاصیت خانواده تامین آرامش روانی افراد است
مهدیه گرامی گفت: اولین و مهم ترین خاصیت خانواده در اعضای خانواده تامین آرامش جسم و روان است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از راه آرمان؛ مهدیه گرامی معاون حوزه علمیه حضرت زینب(س) در گفتگو با خبرنگار ما در رابطه با نقش خانواده در میان اعضای خانواده گفت: اولین و مهم ترین خاصیت خانواده در اعضای خانواده تامین آرامش جسم و روان است .

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,

وی ادامه داد: وقتی در خانواده زن و مرد تشکیل زندگی می دهند و بعد از آن فرزندانی نیز به آن ها اضافه می شوند به واقع زن و مرد با تشکیل زندگی خود را به سمت تکامل سوق می دهند.

,

عنوان کرد: زن و مرد در گذشته فرد بودند و خواسته های فردی خودشان برایشان مطرح بوده است و مسئولیت خاصی به عنوان همسر به دوش نداشته اند اما اکنون با حضور در خانواده باید برای تکامل خود قدم هایی بردارند و از من بودن به ما بودن برسند.

,

معاون حوزه علمیه حضرت زینب(س) افزود: خانواده جایی برای ابراز احساسات ، بیان اسرار و تامین نیازهای افراد است و به واقع قرار است در خانواده سکونت و آرامش اتفاق بیافتد همان گونه که خداوند تبارک و تعالی در قرآن کریم بیان می کند که خداوند از خانه های شما را محل سکونت و آرامش برای شما قرار داده است.

,

مبلغ نهاد رهبری در دانشگاههای کرمان بیان کرد: اگر افراد در خانواده احساس آرامش نکردند به این معنا است که این خانواده الهی و معنوی نیست و بر اساس اصول اسلام پایه گذاری نشده است در این رابطه علامه طباطبایی می گوید که اگر خانه ای از پلیدی و بدی ها دور بماند و ذکر و رضای خداوند در این خانواده شکل بگیرد؛ این یک خانواده بسیار رفیع و بلند مرتبه می شود.

,

استاده حوزه توضیح داد: در این میان نقش مادر در خانواده بسیار مهم است چرا که رشد، پرورش، توحید ومحوری و خداشناسی کودک از تعلیمات مادر و در آغوش گرم او اتفاق می افتد.

,

گرامی بیان کرد: وقتی مادر برای رشد فرزندان خود پر توان و با استمداد از خداوند متعال تلاش می کند حتی دعای مادر نیز با توجه به ارتباطی که با خداوند دارد، فرزند را عاقبت به خیر می کند و نمونه این دعا را می توان حضرت مریم(س) اشاره کرد که خداوند از دعایش به او عیسی(ع) را هدیه کرد که پیامبر و راهنمای بشریت شد.

,

معاون حوزه علمیه حضرت زینب(س) عنوان کرد: مادرانی که اتکاء کافی به خداوند دارند و خداوند را به زندگی خود کافی دانند، می توانند آرامش خود را به کودک منتقل کنند ودر نتیجه سلامت جسم و روان کودک تامین کنند.

,

وی تاکید کرد: هیچ پرورشگاه و یا فردی نمی تواند نقش مادر در خانواده ایفا کند اگر چه پدر نقش نان آور و پاسبان خانه را دارد اما مادر منشا عطوفت و ظرافت است از این رو اگر مادری در بیرون از خانه نقش آفرینی دارد نباید جایگاه ویژه خود را فراموش کند.

,

مبلغ نهاد رهبری در دانشگاههای کرمان اظهار کرد: خداوند متعال به مادر نقش مربیگری و پرورش را عطا کرده است و جالب است که خداوند نیز به عنوان رب و پرورش دهنده ما انسان ها است و این نقش را به مادر نیز عطا شده است که نشان از جایگاه ویزه مادر در پررش فرزندان است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه