اخبار داغ

در نامه‌ای خطاب به مراجع عظام تقلید؛

یکی از علل مهم مرگ و میر کرونا در کشورمان عدم استفاده از "ظرفیتهای طب سنتی" است

یکی از علل مهم مرگ و میر کرونا در کشورمان عدم استفاده از "ظرفیتهای طب سنتی" است
یکی از علل مهم مرگ و میر کرونا و خستگی و فرسودگی کادر محترم درمان در کشورمان این است که در مواجهه با این بیماری از همه ظرفیت های کشور استفاده نمیشود و یکی از ظرفیتهای مهم، "طب سنتی کشورمان" است که مورد غفلت واقع شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ دکتر سید سعید اسماعیلی و دکتر رضا منتظر از پزشکان و متخصصان طب سنتی کشورمان با تنظیم نامه ای خطاب به مراجع عظام تقلید، نکاتی را درباره شیوع کرونا و ظرفیتهای گسترده طب سنتی در مهار و درمان آن را متذکر شدند؛ در ادامه متن این نامه آمده است:

بسم الله الرحمن الرحیم
اِنَّ الْحُسین مِصباحُ الْهُدی وَ سَفینَة الْنِّجاة

مراجع معزز تقلید، فضلای گران‌قدر حوزه‌های علمیه، مبلغان مذهبی و مداحان سراسر کشور

سلام علیکم؛
اخیرا نامه ای در مورد مراسم سرور و سالار شهیدان با امضای جمعی از پزشکان و کادر درمان منتشر شده است؛ با توجه به اهمیت فوق العاده  موضوع عزاداری توجه حضرات را به چند نکته جلب می نماییم:

1. یکی از علل مهم مرگ و میر کرونا و خستگی و فرسودگی کادر محترم درمان این است که در مواجهه با این بیماری از همه ظرفیت های کشور استفاده نمیشود؛ یکی از ظرفیتهای مهم، "طب سنتی کشورمان" است که مورد غفلت واقع شده است.

2. بارها از طرق رسمی و غیر رسمی این ظرفیت را یادآور شده ایم با استفاده از توصیه های پیشگیری ارائه شده می توان با تقویت سیستم ایمنی افراد میزان ابتلا به بیماری کرونا را بسیار کاهش داد.

در چند ماه گذشته شاهد بودیم که کسانی این توصیه ها را انجام داده اند در صورت تماس با افراد مبتلا هیچگونه مشکلی پیدا نکرده اند و فقط آزمایش آنها مثبت شده و گاها علایم بالینی بسیار مختصر در حد یک سوزش گلوی چند ساعته داشته اند و گاهی همین علایم را هم نشان نداده اند.

3. ما نیز برای حفاظت از سلامت مردم سوگند خورده ایم و از شنیدن خبر فوت همکاران و هموطنان خود متاثر میشویم اما تاثر بیشتر ما از این است که راه پیشگیری و درمان آزموده شده ما که دارای پشتوانه های طب سنتی و مقالات و یافته های طب نوین است، مورد بی اعتنایی وزارت بهداشت و درمان قرار می گیرد.

4.  اگر در کنار تاکید بلیغ بر زدن ماسک و فاصله گذاری اجتماعی بر روشهای ساده پیشگیری مانند مصرف سیر، پیاز،  عسل، سیاهدانه و زنجبیل و غرغره آب نمک تاکید میشد، بسیاری از همکاران و هموطنان متوفای ما هنوز در بین ما بودند.

5. با عنایت به مطالب بالا در برگزاری مراسم محرم حسینی ضمن رعایت دستورالعمل های بهداشتی مورد تاکید مقام معظم رهبری استفاده از دستور العمل های ساده تغذیه ای فوق می تواند با تقویت سیستم ایمنی شرکت کنندگان خطر انتقال و ابتلا به کرونا را به اندازه ای کاهش داد که نگرانی همکاران محترم برطرف شود.

منبع:تسنیم
انتهای پیام/ا

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه