اخبار داغ

دانا گزارش می دهد؛

توصیه واعظان و مداحان به رعایت نکات بهداشتی در عزاداری ماه محرم / مذهبی‌ها در خط مقدم رعایت پروتکل‌ها

توصیه واعظان و مداحان به رعایت نکات بهداشتی در عزاداری ماه محرم / مذهبی‌ها در خط مقدم رعایت پروتکل‌ها
برخی از مداحان و واعظان اصفهانی در اقدامی خودجوش، ضمن دعوت مردم به سوگواری ایام محرم و صفر در هیئت‌ها و تکایای مورد تایید ستاد ملی مقابله با کرونا، خواستار توجه مردم به پروتکل‌های بهداشتی در ایام محرم شدند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ شیوع بیماری کرونا به رغم ساده انگاری‌های روزهای آغازین، چنان عرصه را به مردم ما تنگ کرد که بسیاری از مناسبات اجتماعی، رخدادهای فرهنگی و حتی مناسک دینی و مذهبی ما تحت تاثیر این بیماری مهلک قرار گرفت و شکل و ماهیت برگزاری برخی از این مراسمات تغییر کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

نمونه بارز این مبحث، تغییر در برگزاری مراسم عزاداری سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) است که در نهایت با تعریف و تدوین دستورالعمل‌هایی که از سوی ستاد مقابله با بیماری کرونا منتشر شد قواعدی بر این مراسمات معنوی مترتب شد.
در این میان اظهارات و توصیه های مقام معظم رهبری و سایر مراجع عظام تقلید نظم و نسقی خاص در شیوه عزاداری‌های امسال پدید آورد.

,
,

از سوی دیگر برخی از مداحان و واعظان توصیه هایی را برای هرچه با شکوه تر برگزار کردن عزاداری سالار شهیدان(ع) به مردم ارائه کردند که از این میان می توان به ویدئویی اشاره کرد که در فضای مجازی بازخورد بسیار بالایی داشته است.
در این ویدئو که به همت کمیته امور معنوی ستاد مدیریت بیماری کرونای استان اصفهان تهیه و منتشر شده، برخی از واعظان و مداحان اصفهانی در اقدامی خودجوش، ضمن دعوت مردم به سوگواری ایام محرم و صفر در هیئت‌ها و تکایای مورد تایید ستاد ملی مقابله با کرونا، خواستار توجه عزاداران به پروتکل‌های بهداشتی در جریان عزاداری‌ها شدند.

,
,

بارعایت پروتکل‌ها محرم خوبی برگزار می‌کنیم

, بارعایت پروتکل‌ها محرم خوبی برگزار می‌کنیم, بارعایت پروتکل‌ها محرم خوبی برگزار می‌کنیم,

حجت الاسلام مهدی دانشمند، سخنران و واعظ اصفهانی با بیان اینکه انشالله امسال محرم پر شورتری داشته باشیم می گوید: ما برای حفظ سلامتی مردم که بسیار برایمان واجب و لازم است، جلسات را برگزار می‌کنیم، چون شعائر حسینی و شعائر اللهی در آن است؛ ضمن آنکه پروتکل ها را هم رعایت می‌کنیم تا انشالله به کسی آسیب وارد نشود و بهانه دست دشمنان ما نیفتد.
این واعظ در ادامه می‌افزاید: من خواهش می‌کنم و دست همه عزیزان هیئتی را می بوسم که در امر رعایت اصول بهداشتی کوتاهی نکنند.
دانشمند در بخش دیگری از اظهارتش می‌گوید: گرچه اعتقاد بنده بر این است که بچه های هیئت و بچه های مذهبی و مسجدی و مومن بیشتر از همه افراد جامعه پروتکل های بهداشتی را رعایت می کنند. با این وجود وظیفه ما این است که موارد را تذکر دهیم تا انشالله با رعایت پروتکل های بهداشتی یک محرم بسیار خوب و سالم و بدون آسیب و بدون آمار افزایش مبتلایان داشته باشیم.

, حجت الاسلام مهدی دانشمند,
,
,

 

,

, ,

پس از محرم شیعه در مقابل جهان سربلند خواهد شد

, پس از محرم شیعه در مقابل جهان سربلند خواهد شد, پس از محرم شیعه در مقابل جهان سربلند خواهد شد,

حاج رسول میرباقری نیز بیان کرد: باید دستورات بهداشتی که رهبر معظم انقلاب و مراجع بر آن تأکید داشتند را رعایت کنیم تا پس از ایام محرم، شیعه در مقابل جهان به ویژه دشمنان تشیع سربلند باشد.

, حاج رسول میرباقری,

بارعایت اصول بهانه دست دشمنان ندهیم

, بارعایت اصول بهانه دست دشمنان ندهیم, بارعایت اصول بهانه دست دشمنان ندهیم,

حمید علیمی دیگر مداح اهل بیت (ع) با آرزوی اینکه انشالله محرم امسال محرمی باشد که مورد تایید حضرت زهرا (س)قرار بگیرد، می گوید: انشالله با رعایت اصول بهداشتی که مراجع عظام تقلید و بزرگان مملکت و مسئولان وزارت بهداشت دستور داده اند، بتوانیم مراسم ماه محرم امسال را با شکوه‌تر برگزار کنیم و بهانه دست دشمنان اهل بیت(س) ندهیم. 

, حمید علیمی,

حمایت از دستورات مراجع برای نشان دادن عظمت امام حسین(ع)

, حمایت از دستورات مراجع برای نشان دادن عظمت امام حسین(ع) , حمایت از دستورات مراجع برای نشان دادن عظمت امام حسین(ع) ,

مهدی رعنایی یکی دیگر از عاشقان و مداحان اهل بیت عصمت و طهارت (س) می‌گوید: برای اینکه جلوه عظمت روضه امام حسین(ع) را نشان دهیم؛ حمایت خواهیم کرد از دستورات مراجع عظام تقلید و از مدافعان حریم سلامت.

, مهدی رعنایی,

وی در ادامه می افزاید: دلمان می خواهد که امسال به همه شما عزیزان بگوییم که مسائل بهداشتی را رعایت کنیم و با حفظ دستورالعمل های بهداشتی که ستاد مقابله با کرونا تدوین کرده  وارد جلسات عزاداری و روضه اباعبدالله الحسین(ع) شویم.

,

پیرو ضوابط و شرایط ستاد ملی مقابله با کرونا هستیم

, پیرو ضوابط و شرایط ستاد ملی مقابله با کرونا هستیم, پیرو ضوابط و شرایط ستاد ملی مقابله با کرونا هستیم,

, ,

سیدرضا نریمانی دیگر مداح اهل بیت(ع) با ادای احترام به مخاطبان گفت: براساس ضوابط و شرایطی که ستاد ملی مقابله با کرونا و کارگروه استانی کرونا قرار داده‌اند، همه عزیزان اصول بهداشتی و مفاد پروتکل ها را رعایت کنند تا بتوانیم برنامه ای خوب را شاهد باشیم.

, سیدرضا نریمانی,

با رعایت بهداشت مجلس امام را به بهترین نحو برگزار می کنیم

, با رعایت بهداشت مجلس امام را به بهترین نحو برگزار می کنیم, با رعایت بهداشت مجلس امام را به بهترین نحو برگزار می کنیم,

حاج مهدی منصوری، با بیان اینکه مجالس امام حسین(ع) را کمرنگ نمی کنیم، خاطرنشان کرد: انشالله همه با هم و دست در دست هم میدهیم و با توصیه های عزیزانمان در حریم سلامت و رعایت پروتکل بهداشتی مجالس امام حسین(ع) را با بهترین کیفیت برگزار خواهیم کرد.

, حاج مهدی منصوری,

با رعایت پروتکل ها محرم پر شوری را رقم می زنیم

, با رعایت پروتکل ها محرم پر شوری را رقم می زنیم, با رعایت پروتکل ها محرم پر شوری را رقم می زنیم,

امیر برومند آخریم مداحی است که در ویدئو یاد شده تاکید میکند: از تک تک دوستان امام حسینی، اعم از سینه زن، گریه‌کن، چای ریز، ذاکر و منبری های عزیز تقاضا داریم همه با هم [پروتکل های بهداشتی] را رعایت کنیم؛ با ماسک وارد جلسات عزاداری شویم تا انشالله محرمی پر شور را رقم بزنیم.

انتهای پیام / خ

, امیر برومند,
,
]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه