اخبار داغ

بازخوانی وعده‌ها؛

شهرک 52 هکتاری سمنان و مناظره‌ای که برگزار نشد!

شهرک 52 هکتاری سمنان و مناظره‌ای که برگزار نشد!
نهادهای نظارتی سمنان به دلیل غیرقانونی بودن آغاز فعالیت در شهرک 52 هکتاری، این پروژه را پلمب کردند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مرآت، در شانزدهمین روز از شهریورماه سال 1397، در یکی از جلسات رسمی شورای اسلامی شهر، اجرای تقاطع غیرهمسطح امام حسن(ع) با استفاده از اعتبارات ناشی از فروش املاک 52 هکتاری به تصویب رسید. در زمان تصویب این امر، هنوز کلنگ مجموعه 52 هکتاری به زمین نخورده بود! حدود یک‌ماه بعد و در نیمه مهرماه سال 97، عملیات آماده‌سازی شهرک 52 هکتاری به سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری شهرداری سمنان واگذار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرآت,

در بیست و دوم اسفندماه سال 1397، استاندار سمنان با همراهی شماری از معاونان خود، اعضای شورای شهر سمنان، فرماندار، نماینده مجلس وقت و شهردار به نقطه‌ای تقریبا در جنوب‌غربی شهر سمنان رفتند تا کلنگ آغاز عملیات عمرانی شهرک صنفی خدماتی آسیا را به زمین بزنند؛ هدف از اجرای این پروژه آماده‌سازی  مجموعه برای ساماندهی صنوف مزاحم و مشاغل آلاینده عنوان شد.

,

شهردار سمنان در آن روز اعتبار پروژه را یکهزار و 500 میلیارد ریال، مساحت آن را 52 هکتار و شمار صنوفی که در آن مستقر خواهند شد را یکهزار و 100 واحد صنفی عنوان کرد. سیادتی رئیس شورای شهر نیز در این روز اظهار امیدواری کرد که به زودی شاهد بهره‌برداری از این پروژه باشیم اما به زودی کاشف بعمل آمد که مسئولان در حالی کلنگ این پروژه را به زمین زده‌اند که شهرداری مالک آن نبوده است!

,

ظاهرا اداره راه و شهرسازی به عنوان مالک عرصه بدلیل شروع عملیات اجرایی قبل از تملک و نیز به دلیل فقدان برخی مجوزهای لازم، این پروژه را پلمب کرد. بازرسی نیز به دلیل غیرقانونی بودن این اقدام شهرداری، مانع از ادامه کار در شهرک موسوم به 52 هکتاری شد! شورا و شهرداری سمنان که برای درآمد  بودجه سال 98 روی این پروژه حساب ویژه‌ای باز کرده بودند و 173 میلیارد تومان از 218 میلیارد تومان درآمد حاصل از فروش املاک را از این پروژه در نظر گرفته بودند، طبعا نمی‌توانستند به سادگی از کنار آن بگذرند. بنابراین در هفتم خردادماه سال 98، تصمیم مهمی گرفتند: نام شهرک 52 هکتاری به شهرک آسیا تغییر یابد!

,

ملک‌فروشی برای ملک‌فروشی!

, ملک‌فروشی برای ملک‌فروشی!, ملک‌فروشی برای ملک‌فروشی!,

بنا بر داده‌های جلسه‌ای که در این روز در شورای شهر برگزار شد، مبلغ قرارداد پیمانکار برای آماده‌سازی 52 هکتاری، 60 میلیارد تومان بود. حدود دو ماه و نیم بعد، در بیست و ششم مردادماه سال 98، شورای شهر تصویب کرد که یکی از املاک خوب شهرداری سمنان در منطقه تعاون را برای تأمین بخشی از هزینه‌های  شهرک 52 هکتاری به فروش برساند.

,

بر اساس لایحه شهرداری، بنا بر این شد که دو ملک در شهرک تعاون و خیابان عسجدی برای تأمین قسط اول 52 هکتاری فروخته شود و شورا موافقت کرد که از منابع حاصل از فروش این دو ملک، مبلغ 4.5 میلیارد تومان برای پرداخت 30 درصد از هزینه‌های خرید زمین 52 هکتاری از اداره راه و شهرسازی پرداخت شود در حالی که هنوز قرارداد واگذاری عرصه 52 هکتاری به شهرداری به امضا نرسیده بود و با گذشت یک سال از فروش این املاک، هنوز این قرارداد واگذاری به امضا نرسیده است.

,

با این وجود در بیست و یکم آبان‌ماه سال 98، محمد زحمتکش، رئیس کمیسیون عمران شورای شهر، اعلام کرد که یک‌سوم بودجه شهرداری مربوط به شهرک 52 هکتاری و شهرک صنایع دفاعی است اما یک‌سری موانع مانع از اجرای آن شده است.

,

16 قسط برای پرداخت هزینه خرید زمین 52 هکتاری

, 16 قسط برای پرداخت هزینه خرید زمین 52 هکتاری, 16 قسط برای پرداخت هزینه خرید زمین 52 هکتاری,

در آبان‌ماه و در پی یک اهمال پرابهام، اداره‌کل امور زندان‌ها شهرداری را محکوم به پرداخت 3.8 میلیارد تومان کرد! پس از آن شهرداری لایحه‌ای به شورا فرستاد و درخواست کرد تا این مبلغ از ردیف «آماده‌سازی 52 هکتاری» کسر و به ردیف جدید «احداث ساختمان اداری زندان» انتقال پیدا کند! در ادامه فرایندها، در دی‌ماه سال 98، شورا تصمیماتی برای پرداخت بهای زمین به راه و شهرسازی اتخاذ کرد. بهای زمین حدود 20 میلیارد تومان بود که شهرداری قصد دارد آن را طی 16 قسط به راه و شهرسازی پرداخت کند.

,

در بیست و چهارم دی‌ماه 98، یکی از اعضای شورا اعلام کرد که برای پرداخت قسط نخست تملک 52 هکتاری، تا کنون در سه مرحله املاک و اموال شهرداری به فروش رفته است تا ناچار نباشیم قسط اول را از حقوق نیروهای شهرداری پرداخت کنیم! توضیحات بعدی درباره 52 هکتاری را سیادتی، رئیس شورا، در آستانه روز شوراها و در یک نشست گزینش‌شده اعلام کرد. او گفت که فرایند ساخت و تکمیل هفت‌هشت سالی به طول می‌انجامد اما به هر حال فرایند کار آغاز شده است.

,

اما یکی از آخرین اظهارنظرها در خصوص شهرک 52 هکتاری، مربوط به جلسه روز 27 اردیبهشت‌ماه است که در آن طالب‌بیدختی، یکی از اعضای شورا درخواست یک مناظره مطبوعاتی پیرامون این زمین و شهرک را مطرح کرد! متأسفانه با وجود این فراز و فرودها و اظهارنظرها، هنوز اتفاق روشنی برای مجموعه 52 هکتاری قابل تصور نیست و باید دید شورا خواهد توانست در واپسین ماه‌های فعالیتش، این پروژه را به سرانجامی مشخص برساند.

,

انتهای پیام/ح

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه