اخبار داغ

بازاری که متولی ندارد؛

افزایش نرخ خودرو با حذف قیمت از سایت‌های اینترنتی

افزایش نرخ خودرو با حذف قیمت از سایت‌های اینترنتی
اواخر اردیبهشت ماه امسال با افزایش قیمت خودرو در بازار درج قیمت خودرو در سایت‌های فروش ممنوع شد اما این کار نه تنها باعث کاهش قیمت‌ها نشد بلکه بازار امروز خودور ملتهب‌تر از اردیبهشت شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آناج، افزایش قیمت خودرو در اردیبهشت ماه سال جاری باعث شد تا به دستور مقام قضایی درج قیمت در سایت‌های خرید و فروش قیمت ممنوع شود و این ممنوعیت تا به امروز ادامه داشته است. با وجود حذف قیمت‌ها اما قیمت خودروهای تولید داخل به جای کاهش روند افزایشی داشتند و از قضا حذف درج قیمت باعث سرگردانی خریداران و تعیین خودسرانه قیمت شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آناج,

به عنوان مثال خودرو 206 تیپ ساده در 23 اردیبهشت ماه امسال در بازار آزاد 128 میلیون تومان خرید و فروش می‌شد اما در حال حاضر در بازار آزاد نزدیک به 155 میلیون تومان فروخته می‌شود. ساینا فول آپشن هم در حالیکه در دومین ماه سال 99 نزدیک به 90 میلیون تومان معامله می‌شد حالا به قیمت 104 میلیون تومان رسیده است! نکته جالب دیگر تفاوت فاحش قیمت نمایندگی و بازار آزاد است که برای خودرو 206 تیپ ساده نزدیک به 64 میلیون تومان است.

,

برخی خودرهای تولید داخل هم که تولیدشان متوقف شده است در طول این چند ماه از افزایش قیمت‌ها بی نصیب نبوده‌اند؛ سایپا 111 که اردیبهشت امسال قیمت بازار آزاد آن 80 میلیون تومان و قیمت نمایندگی‌اش 40 میلیون تومان بود این روزها در بازار آزاد بالای 91 میلیون تومان معامله می‌شود. این افزایش قیمت‌ها در چند ماه گذشته نشان می‌دهد که التهاب در بازار خودرو ارتباطی به درج قیمت‌ها در سایت‌های خرید و فروش ندارد و ظاهرا بازار خودرو مانند سالهای گذشته بدون متولی است.

,

برخی از کاربران فضای مجازی هم در روزهای گذشته با اشاره به ریزش بازار بورس معتقد بودند که چرا در روزهایی که شاخص بازار بورس و سهام خودرویی‌ها افزایشی است قیمت خودرو افزایش می‌یابد اما در روزهای ریزش بازار خبری از کاهش قیمت‌ها نیست! 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه