اخبار داغ

نماینده مردم ملایر در مجلس:

تشویش مدیریتی در فضای مجازی به وضوح دیده می شود/ توسعه حوزه تجارت الکترونیک در گرو تشکیل شبکه ملی اطلاعات

تشویش مدیریتی در فضای مجازی به وضوح دیده می شود/ توسعه حوزه تجارت الکترونیک در گرو تشکیل شبکه ملی اطلاعات
حجت‌الاسلام والمسلمین احد آزادی خواه گفت: متاسفانه شبکه ملی اطلاعات تکمیل نیست و ارائه خدمات نمی دهد و این موضوع باعث شده که حوزه فضای مجازی در کشور به هم ریخته و تشویش مدیریتی در آن مشاهده می‌شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت‌الاسلام والمسلمین احد آزادی خواه نماینده مردم ملایر در مجلس در گفتگو با خبرنگار عصر همدان، با اشاره به عدم رضایت از راه اندازی شبکه ملی اطلاعات اظهار کرد: در کشور ما یک خلاء جدی و یک ابهام و سوال بزرگ در رابطه با عدم راه اندازی شبکه ملی اطلاعات وجود دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصر همدان,

وی افزود : اگر بتوانیم از درگاه فضای مجازی استفاده درستی داشته باشیم و کارها را بر اساس آن پیش ببریم به سرانجام خوبی خواهیم رسید؛ اما متاسفانه شبکه ملی اطلاعات تکمیل نبوده و ارائه خدمات نمی دهد؛ همین موضوع باعث به هم ریختگی در حوزه فضای مجازی و تشویش مدیریتی در آن می‌شود.

,

نماینده مردم ملایر با اشاره به وضعیت تشکیل شورای فضای مجازی بیان کرد: شورای عالی فضای مجازی دارای ساختار مستقل است با اعضای حقیقی و حقوقی مشخص است که ضعف عملکرد آن کاملا مشهود است.

,

وی ضعف مدیریتی را دیگر مشکل شورای عالی فضای مجازی عنوان کرد و گفت: عملکرد این شورا مورد رضایت نیست و کاملا مشهود است که شورایی بی جان و دارای ضعف عملکرد است.

,

حجت الاسلام آزادی خواه با بیان اینکه سیاست ها و راهبردها در حوزه فضای مجازی را شورای عالی فضای مجازی مشخص می کند، تصریح کرد: متاسفانه این سیاست ها یا تبیین نشده و یا اجرایی نمی شود و وزارت ارتباطات به عنوان یکی از اعضای شورای فضای مجازی باید در این مقوله عمل کند که توجهی از این وزارتخانه دیده نمی‌شود.

,

وی عدم استفاده بهینه از فضای مجازی را از عوامل تشکیل نشدن شبکه ملی اطلاعات عنوان کرد و گفت: هنگامی که شبکه ملی ما ناقص باشد در حوزه فضای مجازی نمی توانیم از ظرفیت های آن به درستی استفاده کنیم و از موقعیت هایی که در اختیار داریم، بهره بگیریم.

,

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: توسعه حوزه تجارت الکترونیک در گرو تشکیل شبکه ملی اطلاعات است و برای پیراسته کردن فرهنگ خودمان باید این شبکه تشکیل شود.

,

وی افزود: کوتاهی در این امر پیامدهای فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی دارد که متاسفانه این مسایل جدی گرفته نشده است.

,

حجت الاسلام آزادی خواه گفت: اگر شبکه ملی اطلاعات به درستی اجرایی شود می توانیم از ظرفیت های پیدا و پنهان کشورمان بهترین استفاده را کنیم.

,

وی گفت: اقتصاد دیجیتال امروز یک اقتصاد فراگیر در دنیا شده که کسی نمی تواند منکر آن شود که ما با توجه به نواقص شبکه ملی اطلاعات ار آن بهره ای نبرده ایم.

,

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به آسیب های فضای مجازی بر فرهنگ، امنیت و مسائل اقتصادی بیان کرد: امروز به دلیل ولنگاری مدیریتی در فضای مجازی، فرهنگ ما دستخوش آسیب های زیادی شده است.

,

وی افزود: بخش عمده ی ترویج و تبلیغ سلاح ها و آشوب ها متاثر از فضای مجازی در کشور بود و باید گفت مسایل فرهنگی و اقتصادی و امنیتی ما متاثر از تشکیل شبکه ملی اطلاعات است که باید به آن توجه کنیم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه