اخبار داغ

نذوراتی به رنگ همدلی؛

«کمک‌های مومنانه» برکت سفره نیازمندان شد/ آزادی زندانیان جرائم غیرعمد با نذورات مردم در ماه محرم

«کمک‌های مومنانه» برکت سفره نیازمندان شد/ آزادی زندانیان جرائم غیرعمد با نذورات مردم در ماه محرم
در این روزهای محرم که با شیوع کرونا همراه است و نذورات مردمی به روش های دیگری توزیع می شود، برخی نذر خود را برای کمک به آزادی زندانیان جرائم غیر عمد هزینه می کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سفیرافلاک، شیوع کرونا همه مراسمات و برنامه ها را تحت الشعاع قرار داد، حالا محرم است و دلهای عزاداران حسینی بیشتر از همیشه برای عزاداری می تپد، عزادارانی که به عشق حسین(ع) در ایام محرم بر سر و سینه زده و عزاداری می کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سفیرافلاک، ,

هر ساله مراسم عزاداری محرم پرشورتر از سال قبل برگزار می شود، شیفتگان اباعبدالله(ع) در این ایام علاوه بر عزاداری، کارهای خیر و پسندیده هم انجام می دهند، انگار رسم بر این است که حرمت این ماه بیشتر از همیشه حفظ شود، همه ما در این ایام حواسمان به رفتار و گفتارمان هست تا به حرمت عزاداری محرم، دست رد به سینه گناهان ریز و درشت بزنیم.

, ,

, ,

عزاداری محرم امسال با سال های قبل متفاوت است، تفاوتی که سبب نشده تا عزاداری تعطیل شود بلکه امسال عزاداران با رعایت مسائل بهداشتی، عزاداری می کنند تا به دنیا نشان دهند عشق به امام حسین(ع) هیچگاه تحت تاثیر هیچ چیزی قرار نمی گیرد و هر روز شعله ورتر می شود.

,

امسال مراسم عزاداری تعطیل نشده بلکه برگزاری مراسم کمی تغییر پیدا کرده و هیات های مذهبی در این ایام برای برگزاری مراسم عزاداری و شیوع نذورات همه تلاش خود را به کار گرفته اند.

,

اگر چه این روزها مراسم عزاداری متفاوت است اما دلهای عزاداران به هم نزدیک و برای کمک به همنوعان و نیازمندان پیش قدم هستند.

,

جلوه هایی از همدلی در محرم

, جلوه هایی از همدلی در محرم, جلوه هایی از همدلی در محرم,

هر ساله در هر حسینه و هیاتی دیگ های نذری برای طبخ غذا بارگذاشته می شد اما امسال نذورات به صورت بسته های خشک در بین نیازمندان توزیع می شود، در این روزها سفره های نیازمندان به برکت محرم، رنگین می شود.

,

در استان لرستان هر ساله نذورات به صورت حلیم، قیمه، قرمه سبزی، مرغ، شله زرد تهیه و در بین عزاداران توزیع می شد ولی امسال به دلیل شیوع کرونا نذورات به سمت کمک های مومنانه سوق داده شده است.

,

امسال در حالی طبخ نذورات ممنوع شده که نذورات این روزها گره گشای کار مومنان شده است، یکی نذر خود را برای آزادی زندانیان جرائم غیر عمد هزینه می کند و دیگری بسته های معیشتی تهیه می کند، یکی برای جهیزیه نوعروس نیازمند و یکی هم برای درمان یک بیمار نذر می کند.

, ,

, ,

پویش های مختلفی در این راستا راه اندازی شده و جلوه هایی از همدلی را به نمایش گذاشته اند، جلوه هایی از یکدلی، مهربانی، سخاوت، صمیمیت که هر یک عزاداران نهایت ارادت خود را در این ایام نشان می دهند.

,

در این روزها افرادی هستند که به دلیل جرائم غیر عمد در زندان هستند، خانواده های این زندانیان چشم انتظار بوده تا شاید دست های سخاوتمندی برای آزادی این زندانیان اقدام کند، حالا محرم فرصتی شده تا برخی از نذورات مردمی در این ماه برای آزادی زندانیان جرائم غیر عمد هزینه شود.

,

۲۷۷ زندانی جرائم غیر عمد در انتظار آزادی

, ۲۷۷ زندانی جرائم غیر عمد در انتظار آزادی, ۲۷۷ زندانی جرائم غیر عمد در انتظار آزادی,

توکل شاکرمی مدیر عامل ستاد دیه لرستان در گفت و گو با خبرنگار سفیر افلاک اظهار داشت: با توجه به شیوع کرونا و این که نذورات ماه محرم امسال به صورت های مختلفی از جمله بسته های معیشتی و در بخش های دیگر هزینه می شود، برخی از هم استانی ها اعلام کردند که نذورات خود را امسال برای کمک به آزادی زندانیان جرائم غیر عمد هزینه خواهند کرد.

, ,

, ,

وی افزود: این نذورات هر میزان هم که اندک باشد اما با جمع آوری مبالغ می توانند برای آزادی تعدادی از زندانیان موثر باشد و به برکت ماه محرم و عزاداری های این ماه، تعدادی از زندانیان جرائم غیر عمد از زندان آزاد شده و به آغوش خانواده بازگردند.

,

مدیر عامل ستاد دیه لرستان تصریح کرد: با توجه به این که تنها چند روز از محرم گذشته بیش از ۴۰ میلیارد ریال نذورات برای آزادی زندانیان در استان کمک شده که قطعا این مبالغ تا پایان محرم افزایش پیدا می کند و تعدادی زندانی جرائم غیر عمد از زندان آزاد می شوند.

,

شاکرمی با اشاره به این که ۲۷۷ زندانی جرائم غیر عمد در زندان های استان وجود دارد گفت: از این تعداد ۲۶۸ زندانی مرد و ۹ زندانی زن هستند که ۲۰ نفر بدهکار دیه تصادفات و حوادث، ۲۴۱ نفر بدهکار مالی و ۱۶ نفر هم بدهکار مهریه و نفقه هستند.

,

وی بیان کرد: از ابتدای سال تاکنون ۱۲۳ نفر از زندانیان جرائم غیر عمد با کمک خیرین از زندان آزاد شده اند و با نذورات مردمی برای رهایی این زندانیان تا پایان محرم تعدادی دیگر از زندان آزاد می شوند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه