اخبار داغ

معاون بازرسی و نظارت اداره کل صمت استان کرمان مطرح کرد؛

پویش بدون قیمت نخریم؛ سدی در برابر گرانفروشی/ به 90 درصد تماس های دریافتی سامانه 124 پاسخ داده می شود

پویش بدون قیمت نخریم؛ سدی در برابر گرانفروشی/ به 90 درصد تماس های دریافتی سامانه 124 پاسخ داده می شود
ابوالقاسمی گفت: اگر همه مردم و شهروندان برای جلو گیری از گرانفروشی به پویش "بدون قیمت نخریم" بپیوندند، از سودجویی جلوگیری خواهد شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمد رضا ابوالقاسمی معاون بازرسی و نظارت اداره کل صمت استان کرمان در گفتگو با راه آرمان در رابطه با اینکه متاسفانه اخیرا بسیاری از اقلام ضروری و مورد نیاز با توجه به شرایط نگران کننده بیماری کرونا ، گران شده و این اعتراض همگانی را به همراه داشته است، اظهار کرد: تشدید نظارت بازرسی از ابتدای مرداد ماه با توجه به شرایطی از جمله تحریم ها، شیوع گسترده ویروس کرونا وگرانی که در کشور  وجود دارد باعث شده تا برخی اقدام به سودجویی  کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,

وی گفت: متاسفانه برخی از بیماری کرونا سو استفاده کرده و باعث گرانفروشی و احتکار شده اند که این مشکلی را در بازار بوجود آورد در همین راستا با همکاری بسیج اصناف و اتاق اصناف و سایر ارگان ها نسبت به تشدید نظارت بر بازار اقدام شد و از ابتدای مرداد این کار در حال انجام است و از طریق رسانه ها نیز اطلاع رسانی شد.

,

معاون بازرسی و نظارت اداره کل صمت استان کرمان افزود: از کلیه شهروندان درخواست داریم که هنگام ملاحظه هر گونه تخلفات و گرانی با سامانه  124 تماس حاصل کنند و حتما این مسئله را در نظر داشته باشند که به دلیل حجم زیاد تماس های مردمی ممکن است این سامانه اشغال باشد و طرف فکر کند که این سامانه پاسخگو نیست بلکه باید کمی صبر کرده و مجدا تماس حاصل کند.

,

ابوالقاسمی اذعان کرد: به 90 درصد تماس های دریافتی پاسخ داده شده و به شکایات رسیدگی شده است که از این تعداد شکایات برخی به تعزیرات معرفی و برخی نیز چون تخلف نبوده مختومه اعلام شده اند.

,

وی بیان کرد: 10 درصد باقی مانده نیاز به  بررسی کارشناسی داشته و می بایست روال اداری را طی کند و بعد از رسیدن نتیجه اگر نیاز به پرونده بود به تعزیرات ارجاع داده می شود.

,

معاون بازرسی و نظارت اداره کل صمت استان کرمان به افزایش نرخ ها اشاره کرد و افزود: در بحث میوه به صورت هفتگی توسط بازرگانی داخلی و کمیته ای که به این منظور اختصاص داده شده نرخ گذاری انجام و به اتحادیه های صنفی ابلاغ می گردد و نرخی که در این رابطه داده می شود به صورت درهم می باشد.

,

ابوالقاسمی بیان کرد: در خصوص بازرسی با همکاری اتاق اصناف و بسیج اصناف که از اوایل مرداد ماه شروع شده علاوه بر بازرسی باید پروتکل های بهداشتی نیز رعایت شود  که این هم به نفع خود مردم و فروشنده می باشد.

,

وی در پاسخ به سوال خبرنگار ما مبنی بر اینکه فروشندگان، میوه خود را از میدان به صورت درهم می خرند اما آن را جدا سازی کرده به این صورت که میوه های درشت را جلوی سینی های چیده شده در جلو مغازه و میوه های ریز و پلاسیده را در پشت طوری قرار می دهند که جلو دید مشتری نباشد و آنها را به قیمت مصوب و یا گران تر می فروشند، گفت: نرخی که توسط کمیته بازرگانی صورت می گیرد براساس نرخ درهم است و این درسطح بازار وجود دارد و برخی از این مسئله سو استفاده می کنند و تعدادی نیز به عنوان تبلیغ از آن استفاده کرده تا جذب مشتری کنند.

,

معاون بازرسی و نظارت اداره کل صمت استان کرمان عنوان کرد: اما اگر موردی وجود داشت که میوه فروش میوه پلاسیده در اختیار مشتری قرار می دهد، شهروندان می توانند این موضوع را با سامانه 124 به سمع ونظر اداره بازرسی صمت برای بررسی برسانند.

,

ابوالقاسمی همچنین به فروشندگان توصیه کرد: با توجه به شرایط کرونایی که هم اکنون درکشور و استان کرمان وجود دارد و تنگناها و بیماری هایی که بوجود آمده است از فروشندگان می خواهیم که رعایت انصاف را در نظر داشته باشند  در غیر این صورت در بحث نظارت و بازرسی با آنان به شدت برخورد و به تعزیرات معرفی خواهند شد.

,

وی درپاسخ به این سوال که گفته می شود اکثر فروشندگان در بازار مظفری از ماسک استفاده نمی کنند، عنوان کرد: در صورت مشاهده چنین تخلفاتی بازرسی به آن محل مراجعه در مرحله اول تذکر لسانی و در مراحل بعدی برای آنان پرونده تشکیل خواهد شد.

,

معاون بازرسی و نظارت اداره کل صمت استان کرمان تصریح کرد: علاوه بر اینکه شهروندان می توانند شکایات خود را از طریق سامانه 124 مطرح کنند همچنین می توانند آن را به صورت مکتوب نیز به مسئولین مربوطه در اداره صمت تحویل دهند تا مورد بررسی قرارگیرد.

,

ابوالقاسمی درادامه افزود: همچنین شهروندان میتوانند با سامانه 135 اداره کل تعزیرات نیز تماس حاصل کنند البته این سامانه درحوزه اداره صمت نیست اما آنها می توانند این شکایت را به قسمت بازرسی صمت ارجاع دهند تا مورد بررسی قرار گیرد.

,

وی همچنین در رابطه بااین سوال که برخی از فروشندگان از نصب اتیکت قیمت بر روی اقلام خودداری می کنند، خاطرنشان کرد: تمام واحدهایی که موجب تخلف می شوند چه دربحث گرانفروشی، عدم اتکیت،عدم ارائه فاکتور و سایر تخلفات، شهروندان می توانند این موارد را به اطلاع مسئولین اداره صمت برسانند تا برای آنان پرونده تشکیل داده و به تعزیرات معرفی شوند.

,

معاون بازرسی و نظارت اداره کل صمت استان کرمان به واحدهای تولیدی نیز  اشاره و بیان کرد: افزایش قیمتی که توسط برخی از واحدهای تولیدی ازجمله لبنیات اعلام می شود در مواد اولیه آن مثل افزایش قیمت شیر می تواند در لبنیات و فرآورده های آن نیز تاثیرگذار باشد.

,

ابوالقاسمی عنوان کرد: واحدهای تولیدی باید روی بسته بندی مواد غذایی نرخی که زده می شود شامل بند (ج) باشد و اینکه مدارک خود را  باید حتما به سازمان حمایت تحویل دهند و اگر افزایش قیمتی صورت گرفته درابتدا توسط سازمان حمایت بررسی و تایید شود سپس روی اقلام درج شود و اگر این مراحل انجام نشود باآنان نیز همانند دیگر فروشندگان برخورد و پرونده آنان به تعزیرات جهت بررسی داده می شود.

,

وی گفت: اگر همه مردم به پویش «بدون قیمت نخریم » بپیوندند و به واحدهایی که مراجعه می کنند روی اقلام و مواد مورد نیاز قیمت درج نشده خریداری نکنند باعث می شود تا آن واحد صنفی ملزم به درج قیمت شده و در معرض دید مشتری قرار دهد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه