اخبار داغ

سفیر اسبق ایران در چین در گفت‌وگو با دانا:

"تابستان داغ"در ایران برای آمریکایی ها به یک رویا تبدیل شده است/ مردم ایران با مقاومت خود توانستند معادلات آمریکا را تغییر دهند

"تابستان داغ"در ایران برای آمریکایی ها به یک رویا تبدیل شده است/ مردم ایران با مقاومت خود توانستند معادلات آمریکا را تغییر دهند
جواد منصوری به عدم تحقق اظهارنظر مقامات آمریکایی مبنی بر تابستان داغ در ایران اشاره کرد و گفت: جمهوری اسلامی ایران علی‌رغم سخت‌ترین فشارها، تحریم و مشکل آفرینی که از جوانب مختلف و یکجانبه‌گرایی آمریکا متحمل شده، توانسته است همچنان ثبات و استقلال خود را حفظ کند.
[

«جواد منصوری» سفیر اسبق ایران در چین در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ در خصوص عدم تحقق پیش‌بینی‌ها و اظهارنظر مقامات آمریکایی مبنی بر "تابستان داغ" در ایران اظهار داشت: دولت آمریکا به دلیل عدم توجه به واقعیت‌های کشور خود و واقعیت‌های جهانی دچار اشتباهات بزرگی در سیاستگذاری شده است، در نتیجه طبیعتاً اوضاع داخلی آمریکا تحت تاثیر این تصمیمات غیرواقع بینانه و حساب نشده و رفتارها و مواضع غیرمنطقی و غیرقانونی‌ مقامات آمریکایی است.

,  , شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی با بیان اینکه در 50 سال گذشته شاهد چنین وضعیتی برای دولت آمریکا نبوده‌ایم، افزود: امروز دولت آمریکا در داخل با 5 مشکل بزرگ دست و پنجه نرم می کند که به نوعی مدیریت بر وضعیت موجود را به مراتب با مشکل مواجه کرده است. اولین مشکل بزرگ در آمریکا اعتراضات مردمی و ناآرامی نشأت گرفته از نگاه نژادپرستی و نقض حقوق بشر است که مردم آمریکا نسبت به این رفتار دولت به خیابان‌ها آمده و مراتب اعتراضات خود را با عصبانیت ابراز می‌کنند. این در حالی است که نیروهای امنیتی و پلیس آمریکا اعتراضات مردمی را با شدت و عدت و با خشونت تمام سرکوب می‌کند و در حقیقت شرایط موجود در آمریکا بی سابقه است.

,
 
,
این دیپلمات کشورمان ادامه داد: دومین مشکلی که آمریکا با آن مواجه شده، مسئله اقتصادی است. امروز و با توجه به شیوع ویروس کرونا ده‌ها میلیون آمریکایی به دلایل مختلفی بیکار شدند و این فاجعه مسائل پیچیده‌ای را برای دولتمردان آمریکا بوجود آورده است.
,
 
,
منصوری به سومین مشکلی که آمریکایی‌ها با آن مواجه هستند اشاره کرد و گفت: جهان در چند ماه گذشته با شیوع ویروسی به نام کرونا مواجه شده است اما در داخل آمریکا شیوع این ویروس به صورت یک پدیده استثنایی دیده می‌شود به گونه‌ای که کمتر کسی در داخل آمریکا می‌تواند دلیل و توضیح روشنی را از این وضعیت بیان کند.
,
 
,
وی خاطر نشان کرد: مشکل چهارمی که دولت آمریکا با آن سر و کار دارد، اختلافات شدید بین مقامات کاخ سفید است که در این رابطه هر روز شاهد استعفا، برکناری، مواضع متناقض و افشاگری هایی هستیم که کاملاً در تاریخ 100 ساله ایالت متحده بی سابقه است و در حقیقت اختلاف نظرها در داخل کاخ سفید به این کیفیت دیده نمی‌شد.
,
 
,
سفیر اسبق ایران در چین بیان داشت: پنجمین مشکلی که آمریکایی‌ها امروز با آن مواجه هستند، در رابطه با مسائل سیاست خارجی و بین المللی است و در واقع با تعارضات زیادی مواجه شده و تحولات اخیر جهان گویای آن است که آمریکایی‌ها در بسیاری از سیاست‌های خود در این زمینه با شکست مواجه شده‌اند.
,
 
,
 
,
جواد منصوری به انتخابات آتی ریاست جمهوری آمریکا اشاره کرد و گفت: این انتخابات برای مقامات کاخ سفید بسیار ضروری است و بر همین اساس تمامی امکانات خود را به کار گرفته‌اند تا بتوانند پیروز انتخابات ریاست جمهوری شوند، اما قرائن و شواهد نشان می‌دهد علی رغم همه این تلاش‌های مقامات آمریکایی جهت استقرار مجدد در کاخ سفید، تنش‌ها و درگیری‌ها و بحران‌های داخلی و خارجی در آمریکا رو به افزایش است و طبیعتاً چگونگی برگزاری انتخابات و اعلام نتایج آن در هاله‌ای از ابهام است. 
,
 
,
وی با تاکید بر اینکه تابستان داغ در ایران برای آمریکایی ها به یک رویا تبدیل شده است، بیان کرد: جمهوری اسلامی ایران علی‌رغم سخت‌ترین فشارها، تحریم و مشکل آفرینی که از جوانب مختلف و یکجانبه‌گرایی آمریکا متحمل شده، توانسته است همچنان ثبات و استقلال خود را حفظ کند.
,
 
,
منصوری در پایان گفت: مردم ایران با مقاومت و بینش تحسین برانگیز خود توانستند بسیاری از معادلات و پیش‌بینی‌های دشمنان را تغییر دهند به طوری که امروز شاهد هستیم سفر وزیر خارجه آمریکا به منطقه با شکست مواجه شده است.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه