اخبار داغ

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی:

ارائه ۱۵۰ مورد تذکر به هیئات مذهبی در آذربایجان‌غربی/ عزاداران حسینی عملکرد خوبی در رعایت دستورالعمل‌های کرونایی داشتند

ارائه ۱۵۰ مورد تذکر به هیئات مذهبی در آذربایجان‌غربی/ عزاداران حسینی عملکرد خوبی در رعایت دستورالعمل‌های کرونایی داشتند
داداش زاده، از ارائه ۱۵۰ مورد تذکر به هیئات مذهبی در راستای رعایت دستورالعمل های بهداشتی خبر داد و گفت: در بیشتر موارد ارائه این تذکرات به رعایت موارد ابلاغی منجر شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمد داداش زاده در گفت‌وگو با خبرنگار اروم نیوز، اظهار داشت: هیئت‌های مذهبی به منظور برگزاری عزاداری حسینی، با مراجعه و اخذ مجوز در قالب گروه‌های حداقل ۱۵ نفره در کلاس‌های آموزشی شرکت و با دستورالعمل‌ها آشنایی پیدا کردند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اروم نیوز,

وی، افزود: در همین زمینه ۷۳۳ هیات مذهبی در سراسر آذربایجان غربی مجوزهای لازم را کسب کرده و نسبت به برگزاری عزاداری دهه اول محرم اقدام کردند.

,

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی، برگزاری همایش مجازی طلایه داران تبلیغ را یکی از اقدامات این اداره کل به منظور آشناسازی مسئولان هیئات مذهبی با دستورالعمل های بهداشتی نام برد و گفت: در این همایش تمام دستورالعمل ها و الزامات برگزاری مراسمات برای مسئولان دستجات عزاداری توضیح داده شد.

,

وی با مثبت ارزیابی کردن عملکرد کلی هیئت‌های عزاداری، از تلاش دست اندرکاران و تلاشگران این عرصه در کلیه هیئت های عزاداری قدردانی کرد.

,

داداش زاده، از ارائه تذکرات کتبی و شفاهی به ۱۵۰ هیات مذهبی در راستای برخورد با تخلفات حوزه کرونا نیز خبر داد و بیان داشت: ارائه تذکر به هیات های مذهبی موجب تغییر رویه و رعایت دستورالمعل ها می شد و این نشان دهنده اهمیت موارد بهداشتی و قوانین برای اعضای هیئات مذهبی است.

,

وی عمده تخلفات هیئات را سهوی و ناشی از شکل و ظاهر عزاداری‌ها عنوان کرد و گفت: برای مثال حرکت عزاداران در محل عزاداری، استفاده از طبل و عدم رعایت موارد بهداشتی توسط مردمی که به تماشای عزاداری می‌پرداختند، عمده این تخلفات بود که پس از تذکرات مربوطه حل و فصل می شد.

,

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی، رعایت نکات مربوط به نذری و پذیرایی در هیئت‌ها را از جمله بخش‌های شاخص عملکرد هیئت‌ها در زمینه رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی عنوان کرد.

,

وی ابراز داشت: پرونده تعداد بسیار اندکی از هیئات مذهبی به دلیل عدم رعایت موارد توصیه شده به سمت لغو مجوز رفته که پرونده آن ها در دست بررسی است.

,

داداش زاده، همچنین دلیل اختلاف برخی دیدگاه‌ها را نوع نگاه به دستورالعمل‌ها خواند و خاطرنشان کرد: رعایت برخی دستورالعمل‌ها به‌صورت صرف برای هیئت‌ها امکان‌پذیر نیست چراکه عوامل دیگری مثل مردم، کودکان، نوجوانان و افراد ناآگاه وجود دارند که دقت کافی در رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی را ندارند و نباید تمام تقصیرات را به هیات ها مربوط دانست.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه