اخبار داغ

مدیر بورس منطقه‌ای استان زنجان:

سهامداران با بازار سرمایه، برخورد احساسی نکنند

سهامداران با بازار سرمایه، برخورد احساسی نکنند
مدیر بورس منطقه‌ای استان زنجان با بیان اینکه بازار سرمایه، توام با ریسک است، گفت: از سهامداران بازار سرمایه به‌ویژه سهامداران عادی و مبتدی انتظار می‌رود عمل و عکس‌العمل آن‌ها تحت تاثیر هیجانات، نوسانات و شایعات قرار نگرفته و برخورد احساسی با بازار سرمایه نداشته باشند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ اصغر نجفی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; تصریح کرد: سهامداران باید برخورد حرفه‌ای با بازار داشته باشند چرا که در این صورت، شاهد رشد و توسعه بازار و به تبع آن رونق شرکت‌های تولیدی و خدماتی، ایجاد اشتغال پایدار و رونق اقتصادی خواهیم بود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا;,

وی با تاکید بر اینکه کانال‌ها و گروه‌های مختلف در فضای مجازی، مورد تایید سازمان بورس اوراق بهادار نیست، اظهار داشت: سهامداران، خبرهای موثق و مورد اعتماد را از کانال‌های رسمی و معتبر سازمان بورس اوراق بهادار پیگیری کرده و در صورت نیاز حتما در دوره‌های آموزشی شرکت کنند.

,

نجفی خاطرنشان کرد: به هیچ وجه توصیه نمی‌شود که مردم با فروش مسکن و خودرو در بازار سرمایه، مشارکت کنند بلکه توصیه می‌شود از پس‌اندازهای مازاد خود در این بازار، سرمایه‌گذاری کنند.

,

مدیر بورس منطقه‌ای استان زنجان با بیان اینکه سرمایه‌گذاری در بازار بورس به طور معمول در بلندمدت نتیجه می‌دهد، گفت: به افراد مبتدی و کسانی که ریسک‌پذیر نبوده و فرصت آموزش ندارند، توصیه می‌شود از صندوق‌های سرمایه‌گذاری بازار بورس استفاده کنند.

,

وی اظهار داشت: 11 صندوق سرمایه گذاری در بورس وجود دارد که 6 مورد، مختص افراد مبتدی است.

,

نجفی خاطرنشان کرد: این صندوق‌ها بدون ریسک و با درآمد ثابت بوده که میزان سود آن‌ها چند درصد بالاتر از سود بانکی است.

,

وی، هدف صندوق‌های سرمایه‌گذاری را تشکیل پرتفوی قوی و کسب سود برای سهامداران عنوان کرد و افزود: برخی صندوق‌ها به صورت سهامی بوده و مختص افراد ریسک‌پذیر است که درصد سرمایه‌گذاری در آن‌ها 60 به 40 است.

,

مدیر بورس منطقه‌ای استان زنجان گفت: علاوه بر صندوق‌های سرمایه‌گذاری، ابزار دیگر برای سهامداران، استفاده از سبدگردان‌های قانونی است که زیر نظر کارگزاری‌ها فعالیت می‌کنند.

,

وی با بیان اینکه اشخاص عادی نمی‌توانند سبدگردانی کنند، تاکید کرد: حتی در صورت وجود قرارداد بین سهامدار و شخص سبدگردان نیز اختلاف بین آن‌ها در هیچ مرجعی قابل رسیدگی نیست.//آ

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه