اخبار داغ

در گفتگو با علمای شیعه و سنی مطرح شد؛

فرهنگ عاشورا، چراغ تابناک هدایت/ قیام امام حسین(ع) عامل نجات اسلام است

فرهنگ عاشورا، چراغ تابناک هدایت/ قیام امام حسین(ع) عامل نجات اسلام است
علمای شیعه و سنی شهرستان چابهار گفتند: قیام امام حسین (ع) فقط برای حفظ و ترویج دین اسلام بود و همین عامل نیز باعث ماندگاری آن در تاریخ بشریت شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از عصرهامون، هزار و 400 سال از واقعه عاشورا می‌گذرد و هنوز هم ندای مظلومیت و حریت حضرت سیدالشهدا (ع) از گودال قتلگاه به گوش می‌رسد.
 
داغ شهادت حسین‌بن‌علی (ع)‌ همچنان دل هزاران عاشق و دلداده آزادگی را می‌سوزاند، نه تنها شیعیان در غم واقعه عاشورای حسینی می‌سوزند که اهل سنت هم عزادار شهادت مظلومانه فرزند رسول خدا (ص) هستند.
 
حادثه کربلا یک نهضت و جنبش است

حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی قاسمی زاده، امام جمعه موقت شهرستان چابهار در گفت و گو با خبرنگار ما گفت: عزاداری سید الشهدا در طول تاریخ تحت هیچ شرایطی تعطیلی نشد حتی زمانی که برخی دیکتاتورها تلاش برای کنسل کردن برنامه های ویژه آن داشتند، در این برهه از زمان نیز با توجه به شیوع ویروس کرونا با رعایت پروتکل های بهداشتی و مبارزه با این بیماری، عزاداری ها را به بهترین نحو برگزار کردیم.
 
وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری و تاکید از دستورات ابلاغیه ستاد کرونا افزود: مجموعه دستگاه های متولی در این عرصه به خصوص هیئات مذهبی در تبعیت از ابلاغیه ستاد کرونا تمامی تلاش خود را انجام دادند و مراسمات ماه محرم با رعایت پروتکل های بهداشتی در مساجد برگزار شد.
 
امام جمعه موقت چابهار تصریح کرد: باید در این برهه از تاریخ رسالتمان زینبی باشد و از این بانوی بزرگ تاریخ اسلام درس عزت و شرافت و قدرت را بیاموزیم.
 
وی عزاداری برای امام حسین (ع) را فرصتی مغتنم برای دوستداران اهل بیت (ع) توصیف و ادامه داد: آثار این دوستی و محبت حیرت انگیز است، چراکه در دنیا و آخرت انسان را به رستگاری می‌رساند.
 
 قاسمی زاده با اشاره به حادثه کربلا که یک نهضت و جنبش است، گفت: استواری در راه آرمان‌های الهی و پایداری در مسیر اهداف والای انسانیت از اصول مورد توجه در مکتب عاشورا است.
 
وی اذعان کرد: عمل به تکلیف و جلب رضای خداوند در مسیر جهاد و شهادت، پیروزی خون بر شمشیر، احیای امر به معروف و نهی از منکر برای بقای دین اسلام از موارد تأثیرگذار فرهنگ عاشورا در جامعه امروز است که باید به آن توجه کرد.
 
امام جمعه موقت چابهار خاطرنشان کرد: امسال با توجه به شرایط خاص کرونا، شاهد برگزاری مراسمات بسیار خوب با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی در مراسمات عزاداری سیدالشهدا بودیم.
 
قیام کربلا باعث ترویج دین اسلام شد

مولوی عبدالرحمن ترنجزر، امام جمعه اهل سنت مسجد زین العابدین چابهار هم در این خصوص بیان کرد: ماه محرم یادگار فداکاری حضرت امام حسین  وشهدای کربلا است که اسلام را زنده نگاه داشتند.
 
وی افزود: در تاریخ اسلام بعد از پیامبر صلی الله علیه و سلم کسی مثل امام حسین و اهل بیت و یاران آن امام با 24 هزار نفر دشمنان اسلام نجنگید، باید فضائل، برکات و مظلومیت و شهادت و ثواب اشک ریختن در حب آنها و ادامه دادن راه را به مردم بیان و از گروه یزیدیان دوری کنیم.
 
امام جمعه اهل سنت چابهار گفت: قیام امام حسین (ع) فقط برای حفظ و ترویج دین اسلام بود و همین عامل نیز باعث ماندگاری آن در تاریخ بشریت شده است.
 
وی تاکید کرد:‌ قیام کربلا برای همه اعصار تاریخ درس آزادگی و ایستادگی در برابر ظلم و فساد است و هدف از برگزاری جلسات با موضوع محرم و عاشورا زنده نگه داشتن یاد شهدای کربلا و فرهنگ ایثار و مقاومت است.
 
ترنجزر خاطرنشان کرد: ایام عزاداری محرم بهترین فرصت برای ملت بزرگ و بصیر ایران اسلامی است و این اتفاق در راستای تبعیت از فرامین رهبری معظم انقلاب با رعایت پروتکل ها و فاصله گذاری اجتماعی انجام شد.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصرهامون,
,
,
,
, حادثه کربلا یک نهضت و جنبش است,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, قیام کربلا باعث ترویج دین اسلام شد,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه