اخبار داغ

مطالبه مردمی؛

طبق قانون، فرمانداران در قبال عملکرد شوراها مسئول هستند/تأخیر ۴۶۴ روزه فرمانداری در نظارت بر شورای شهر تویسرکان

طبق قانون، فرمانداران در قبال عملکرد شوراها مسئول هستند/تأخیر ۴۶۴ روزه فرمانداری در نظارت بر شورای شهر تویسرکان
جدای از آن که حضور اعضای شورای شهر تویسرکان انعکاس انتخاب مردم است و اعتماد و باور آنان به وعده های کاندیداها در زمان تبلیغات، طبق قانون، نظارت بر عملکرد شورای شهر از وظایف فرمانداری است، پس چرا فرماندار فعلی تویسرکان از ابتدای حضورش و در طول ۴۶۴ روز گذشته در حیطه اختیارات خود برای حمایت از مردم آن گونه که باید به میدان نیامد تا جایی که عامه تویسرکانی ها امروز بگویند بود یا نبود این شورا برایشان فرقی ندارد!
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از عصر همدان؛ به تازگی خبری با عنوان بازگشایی شورای شهر تویسرکان پس از یک ماه، بر روی خروجی این سایت قرار گرفت که در آن عبدی رئیس سابق شورای شهر تویسرکان گفته بود که ششم شهریور ماه جاری با پایان یافتن مهلت یک ساله هیئت رئیسه، کلید درب شورا را به فرماندار شهرستان تحویل داده و دبیرخانه این شورا پس از وقفه ای یک ماهه به روی مردم باز شد. اما از آنجا که به گفته او رأی نهایی دیوان عدالت اداری مبنی بر حضور یا عدم حضور دو عضو سابق نیامده ( هر چند که این دو عضو می گویند مجوزهایی برای بازگشت در دست دارند که تاکنون به دست رودآور نرسیده) هنوز ترکیب اعضا، تشکیل جلسات با حد نصاب و نحوه انتخاب هیئت رئیسه در ابهام است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصر همدان,

نارضایتی مردم از عملکرد شورای شهر فعلی تویسرکان غیر قابل کتمان است

, نارضایتی مردم از عملکرد شورای شهر فعلی تویسرکان غیر قابل کتمان است, نارضایتی مردم از عملکرد شورای شهر فعلی تویسرکان غیر قابل کتمان است,

گلایه مندی مردم از عملکرد این دوره از شورای شهر مسئله ای روشن است که هرگز نمی توان آن را کتمان کرد، عده ای این اتفاقات را نشأت گرفته از اقدامات سیاسی برخی مدیران شهرستانی می دانند.

,

سیاسی کاری در اتفاقات شورای شهر تویسرکان

, سیاسی کاری در اتفاقات شورای شهر تویسرکان, سیاسی کاری در اتفاقات شورای شهر تویسرکان,

تا جایی که حتی دهم شهریور ماه جاری در خبرگزاری رسمی تسنیم خبری با عنوان ” ردپای سیاسی‌کاری در اتفاقات شورای اسلامی شهر تویسرکان” منتشر شده که در ابتدای آن تأکید دارد؛ « در وقایع رخ‌داده در شورای شهر تویسرکان و رای به بازگشت ۲ عضو مستعفی ردپای سیاسی کاری مشهود می‌نماید».

,

در بخشی دیگر از خبر عنوان شده که؛ « با صدور رای هیئت حل اختلافات و رسیدگی به شکایات شوراها و ارسال این  رای به فرمانداری، فرماندار تویسرکان در تاریخ ۱۳ مرداد ۹۹ نامه‌ای به رئیس شورای اسلامی شهر مبنی بر اعلام رای و اقدام قانونی در این زمینه و نیز ۲ رونوشت از این نامه برای مدیرکل دفتر امور شهری و دادگستری تویسرکان جهت استحضار ارسال می‌کند.

,

اما قبل از هر گونه تصمیم‌گیری و اقدام قانونی در شورا، ۲ عضو مستعفی با نامه‌ای از فرماندار تویسرکان به رئیس شورا مبنی بر ضرورت حضور این ۲ عضو در جلسات به صحن شورا می‌آیند تا عملا شورای ۷ نفره تویسرکان ۹ نفره شود و اعتراض ۵ عضو از ۷ عضو را در پی داشته باشد.»

,

و بالاخره پس از وقفه ای یک ماهه به دلایل ذکر شده و با تحویل کلید درب اتاق شورای شهر از سوی رئیس سابق این شورا به فرمانداری با حضور شخص فرماندار، درب شورا به روی مردم باز می شود.

,

طبق قانون فرمانداران در قبال عملکرد شوراها مسئول هستند

, طبق قانون فرمانداران در قبال عملکرد شوراها مسئول هستند, طبق قانون فرمانداران در قبال عملکرد شوراها مسئول هستند,

نکته اساسی اینکه مطابق با قوانین وظایف و اختیارات فرمانداران تعریف شده است، درباره اینکه فرمانداران تا چه حد می توانند در امور شورا ورود پیدا کنند نیز مواردی آمده، در بند ۱۰ قانون مربوطه صراحتاً گفته شده که «فراهم آوردن موجبات تشکیل و تقویت شوراهای اسلامی به منظور جلب مشارکت همه جانبه مردم {شهرستان} در امور مشارکت پذیر وسازماندهی مطلوب آن و اعمال نظارت بر شوراهای فوق در چهارچوب قوانین» از وظایف فرمانداران است.

,

بنابراین با توجه به قوانین، فرمانداران می توانند نظارت مستقیم بر عملکرد شورای شهر داشته باشند.

,

تأخیر  ۴۶۴ روزه فرمانداری در نظارت بر شورای شهر تویسرکان

, تأخیر  ۴۶۴ روزه فرمانداری در نظارت بر شورای شهر تویسرکان, تأخیر  ۴۶۴ روزه فرمانداری در نظارت بر شورای شهر تویسرکان,

سؤالاتی که اذهان را به خود مشغول کرده آن است چرا در یکی دو سال آغازین فعالیت شورای شهر تویسرکان، حبیب مومیوند فرماندار وقت با توجه به نارضایتی های مردمی از عملکرد شورا اقدامی برای کاهش یا از بین بردن اختلافات و درگیری های لفظی شورای شهر انجام نداد تا جایی که ۶ عضو از شورای هفت نفره این شهر در مقاطع زمانی مختلف استعفای خود را تقدیم کردند؟

,

و چرا پس از آن، فرماندار فعلی که ۲۵ اردیبهشت سال ۹۸ به عنوان مدیر ارشد دولت در شهرستان معرفی شد در ۱۵ ماه و ۶ روز حضورش نظارت جدی بر عملکرد شورای شهر نداشته و اگر داشته چرا باید این همه تنش و  درگیری های لفظی در شورای شهر باشد و حتی کار به تعطیلی شورا بکشد و خدمت رسانی به مردم به حاشیه برود؟ تا جایی که همشهریانمان بگویند از این شورا آبی برای شهر گرم نمی شود و دلخوش به اعضای آن نباشند.

,

شورای شهری که بود یا نبودش فرقی ندارد!

, شورای شهری که بود یا نبودش فرقی ندارد!, شورای شهری که بود یا نبودش فرقی ندارد!,

جدای از آن که حضور کنونی اعضای شورا انعکاس انتخاب مردم است و اعتماد، باور دلخوش شدن آنان به وعده های کاندیداها در زمان تبلیغات، طبق قوانین رسیدگی به امور شورا و نظارت بر عملکرد آنان از وظایف فرمانداری است، پس چرا تاکنون آن گونه که باید فرماندار تویسرکان با توجه به اختیاراتی که داشته و دارد در حمایت از مردم به میدان نیامده است؟

,

مجموعه خبری عصرهمدان به عنوان مجموعه ای مردمی، پیگیر مطالبات مردمی است تا شاید جوابگویی پیدا شود و برای مردم نجیب شهر شفاف سازی کند، که چرا باید شرایط به گونه ای رقم بخورد که عامه تویسرکانی ها بگویند “بود با نبود شورای شهر تویسرکان فرقی ندارد.”

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه