اخبار داغ

خطیب تبریزی در همایش رهروان زینبی(س)؛

ماندگاری واقعه عاشورا با خطبه خوانی حضرت زینب(س)

ماندگاری واقعه عاشورا با خطبه خوانی حضرت زینب(س)
حجت الاسلام حسینی گفت: ایثار و شهادت همان کاری است که امام حسین(ع) و یارانش در قامت شجاعت و ایثار انجام دادند و پیام عاشورا نیز همان تفسیر زیبایی کربلاست که حضرت زینب(س) روایتگر آن بود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آناج، حجت الاسلام سید شهاب الدین حسینی مدیر کل سازمان اوقاف و امور خیریه استان آذربایجان‌شرقی در همایش رهروان زینبی(س)، اظهار کرد: اگر شهدای دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم پای در راه حسین(ع) گذاشته و با اخلاص و ایثار از جان خود گذشتند و سردار سلیمانی همچون علی اکبر(ع)، اربا اربا شد، بازماندگان باید رهروان راه زینب(س) و پیام‌آور عاشورای حسینی و شهدای انقلاب باشند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آناج,

وی با بیان این‌که دو چهره در صحرای کربلا نمود دارد، یکی چهره ایثار و شهادت و دیگری پیام عاشورا است، افزود: ایثار و شهادت همان کاری است که امام حسین(ع) و یارانش در قامت شجاعت و ایثار انجام دادند و پیام عاشورا نیز همان تفسیر زیبایی کربلاست که حضرت زینب(س) روایتگر آن بود.

,

حجت‌الاسلام حسینی با تاکید بر این‌که معروف است امام حسین(ع) در صحرای کربلا، سنگینی ولایت و رهبریت کاروان عاشورا را بعد از خود بر عهده زینب کبری(س) گذاشت، اظهار کرد: اگر تا روز عاشورا امام حسین(ع) وظیفه احیای سنت و سیره فراموش شده اسلام را داشت، بعد از واقعه عاشورا این امر را حضرت زینب(س) به نتیجه رساند.

,

وی با تاکید بر این‌که اگر امام حسین(ع) به صحرای کربلا نمی‌آمد، اثری از سیره و سنت رسول اکرم(ص) و امام علی(ع) باقی نمی‌ماند، ادامه داد: واقعه عاشورا نیز با پیام‌آوری و خطبه‌خوانی حضرت زینب(س) ماندگار شده و حضرت زینب(س) بعد از امام حسین (ع) وظیفه اصلاح گری را برعهده داشت؛ همان وظیفه‌ای که حضرت موسی(ع) به هارون سپرد.

,

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان با بیان این‌که اهل بیت(ع) در قرآن کریم به عنوان یک شجره طیبه معرفی شده‌اند، اظهار کرد: ۱۳۸۱ سال است که عاشورا گرامی داشته می‌شود، چراکه محبت به اهل بیت(ع) ریشه در فطرت انسان دارد و نهضت عاشورا همانند شجره طیبه سربه فلک کشیده است.

,

وی با تاکید بر این‌که با تفسیر شجره طیبه، اهل بیت(ع) برای تمام قرون و اعصار هستند، افزود: همایش رهروان زینبی برگرفته از حماسه آفرینی و پیام‌آوری حضرت زینب(س) برگزار می‌شود تا اعلام کنیم که همچنان بعد از گذشت ۱۳۸۱ سال از واقعه عاشورا، رهروی راه زینبی هستیم.

,

بر اساس این گزارش، همایش رهروان زینبی با حضور جمعی از بانوان و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در سومین روز شهادت سیدالشهداء و یارانش، به یاد پیام‌آور صحرای کربلا "حضرت زینب(س)" در آستان مطهر امام زاده سید حمزه(ع) تبریز برگزار شد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه