اخبار داغ

نوبت به گاز مایع رسید؛

گلایه مردم از بی‌تدبیری دولت در توزیع گاز مایع/ مردم، منتظر اقدام مسئولان برای رفع مشکل هستند

گلایه مردم از بی‌تدبیری دولت در توزیع گاز مایع/ مردم، منتظر اقدام مسئولان برای رفع مشکل هستند
مردم از وضعیتی که دولت در نحوه توزیع کپسول گاز مایع ایجاد کرده، گلایه دارند و اعلام می‌کنند حتی با وجود حضور در صف‌های طولانی، نمی‌توانند یک کپسول گاز مایع خریداری کنند. مردم خواستار رفع این مشکل هستند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان، حدود دو ماه از ایجاد وضعیت نامناسب در تأمین و توزیع گاز مایع در استان و کشور می‌گذرد و طبق مشاهدات خبرنگاران ما، این وضعیت، روزبه‌روز بدتر از گذشته و گلایه‌های مردم بیشتر می‌شود و به نظر می‌رسد قرار نیست دولت جهت بهبود و سامان‌بخشیدن اوضاع، اقدامی انجام دهد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان, خاورستان, خاورستان,

مشابه این وضعیت در سایر نقاط کشور در رسانه‌های مختلف مشاهده شده است.

,

صف‌های طولانی و دست‌خالی برگشتن از مرکز توزیع گاز مایع باعث ناراحتی مردم شده است.

,

, ,

گلایه‌های مردم از کمبود کپسول گاز مایع

, گلایه‌های مردم از کمبود کپسول گاز مایع, گلایه‌های مردم از کمبود کپسول گاز مایع,

در روزهای اخیر به یکی از مراکز توزیع گاز مایع در بیرجند رفتیم. صف به قدری طولانی بود که به خارج از محوطه کشیده شده بود.

,

یکی از افراد حاضر به خبرنگار ما گفت: ساعت 6 صبح صف ایجاد و ساعت 8 صبح توزیع آغاز می‌شود و عصر نیز این‌گونه است.

,

وی افزود: بارها شده در صف طولانی قرار گرفتم اما کپسول‌های گاز تمام شده و نتوانستم کپسول گاز تهیه کنم.

,

یکی دیگر از افراد حاضر نیز به خبرنگار ما گفت: روستای ما گازرسانی نشده و نیاز به کپسول گاز داریم اما گاهی موفق به خرید کپسول گاز می‌شویم.

,

یکی دیگر از افرد نیز اظهار کرد: در روستای ما گازرسانی صورت گرفته اما گاز در لوله‌ها نیست که به همین دلیل، سهیمه نفت ما را قطع کردند و کپسول هم گاهی می‌توانیم تهیه کنیم چراکه پیدا نمی‌شود.

,

یکی دیگر از افراد حاضر در صف گفت: در این مرکز با کارت ملی کپسول گاز می‌فروشند اما برخی افراد چند کارت ملی می‌آورند یا با خانواده در صف می‌شوند و چند کپسول می‌خرند که به بقیه افراد نمی‌رسد.

,

وی افزود: در این مرکز گاهی یک خودروی دارای 70 کپسول و گاهی دو خودرو می‌آورند که به تمام افراد، کپسول گاز مایع نمی‌رسد.

,

فرد دیگری نیز اظهار کرد: قصابی دارم و باید از کپسول گاز مایع استفاده کنم و یک کپسول گاز تا یک هفته نیاز من را رفع می‌کند اما برخی اوقات کپسول پیدا نمی‌کنم.

,

وی افزود: قیمت کسپول گاز در این مرکز، 10 هزار و 400 تومان است اما به صورت آزاد با قیمت بیش از 20 هزار تومان به فروش می‌رسد.

,

, ,

سامانه وزارت نفت گاز مایع نمی‌دهد

, سامانه وزارت نفت گاز مایع نمی‌دهد, سامانه وزارت نفت گاز مایع نمی‌دهد,

یکی از افراد در خصوص سامانه تعریف‌شده جهت خرید گاز مایع تصریح کرد: از یک ماه پیش در سامانه ثبت نام کردم اما فقط شماره رهگیری داده و زمان و مکان تحویل کپسول و حتی تعداد آن را مشخص نکرده است.

,

وی افزود: این چگونه سامانه‌ای است که نمی‌توان از آن کپسول گاز مایع تهیه کرد؟

,

وی اظهار کرد: معلوم نیست دولت چه اقدامی می‌خواهد انجام دهد و چرا وضعیت گذشته که به راحتی کپسول گاز مایع قابل تهیه بود را بهم ریخته است؟

,

یکی از افراد نیز در خصوص گازسوزکردن خودرو گفت: بیش از یک ماه است برای گازسوزکردن خودروی خود که وانت است، ثبت‌نام کردم اما هنوز اقدامی صورت نگرفته است.

,

, ,

, ,

گزارش‌های دیگری نیز از سایر نقاط استان خراسان جنوبی در خصوص کمبود و قیمت بالای کپسول گاز مایع دریافت شده است.

,

یکی از مخاطبان نوشته است: بیشتر روستاهای زیرکوه گازرسانی نشده است و ما با مشکل کمبود کپسول گاز مایع مواجه هستیم. روستای ما از شهر دور است و باید کرایه زیادی بدهیم تا کپسول‌هایمان را به مرکز فروش گاز مایع ببریم اما با صف طولانی مواجه می‌شویم و گاهی می‌گویند کپسول گاز مایع تمام شد.

,

یکی دیگر از مخاطبان نوشت: روستاهای کلاته‌مزار، سارجین، شیرگ، بنمرود و بایمرغ گازرسانی شده اما هنوز هیچ منزلی از گاز شهری برخوردار نیست. از طرفی هیچ‌گونه سهمیه نفت به روستا تعلق نمی‌گیرد. این چه عدالتی است که در شهر هیچ‌گونه کمبودی نیست اما برای روستاها حتی گاز سهمیه‌ای شده است؟

,

مخاطب دیگری نوشت: کرونا و وضعیت بد اقتصادی یک طرف، صف‌های طولانی در این روزها یک طرف. لطفا فکری به حال مردم بردارید.

,

در پیام دیگری آمده است: در شهر قاین کمبود گاز مایع بیداد می‌کند. الان فقط دلال‌بازی ایجاد شده و کپسول‌ها را تا ۲۵ هزار تومان در بازار آزاد می‌فروشند. چرا وضعیت این‌گونه است؟ این ظلم نیست؟

,

فرد دیگری پیام داده است: من ایزوگام کار می‌کنم. الان فصل کارم است. کپسول گاز مایع برای ایزوگام گیر نمیاد. ما چه گناهی کردیم در این اوضاع گرانی این نیز به مشکلات ما اضافه شود؟

,

توزیع گاز مایع به صورت الکترونیکی انجام می‌شود

, توزیع گاز مایع به صورت الکترونیکی انجام می‌شود, توزیع گاز مایع به صورت الکترونیکی انجام می‌شود,

بیش از یک ماه پیش در گفت‌وگو با قربانعلی مردانی مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه خراسان‌جنوبی، گلایه‌های مردم را با وی در میان گذاشتیم. مردانی با بیان این‌که سوخت گاز مایع سهمیه‌بندی نشده است گفته بود: توزیع گاز مایع به صورت الکترونیکی انجام می‌شود و متقاضیان می‌توانند از طریق سامانه تجارت‌آسان نسبت به تهیه گاز مایع اقدام کنند.

, گفت‌وگو,

وی با بیان این‌که هیچ‌گونه محدودیت و سهمیه‌بندی در مورد گاز مایع وجود ندارد افزود: قیمت گاز مایع هیچ‌گونه افزایشی نداشته و قیمت توزیع هر سیلندر گاز مایع ۸۵۰۰ تومان و قیمت درِ تأسیسات ۷۸۰۰ تومان است.

,

مردانی خاطرنشان کرد: مراحل خرید گاز مایع از طریق پایانه‌های بانکی در سایت شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه خراسان‌جنوبی وجود دارد که متقاضیان می‌توانند با مراجعه به سایت شرکت نفت استان، مراحل خرید گاز مایع را مشاهده کنند.

,

سخنان مردم با آن‌چه مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه خراسان‌جنوبی بیان می‌کند، تفاوت دارد چراکه هم افزایش قیمت کپسول گاز مایع رخ داده و هم مردم نتوانستند از طریق سامانه اقدام به خرید گاز مایع کنند.

,

نظارت بر توزیع و قیمت برعهده صنعت، معدن و تجارت است

, نظارت بر توزیع و قیمت برعهده صنعت، معدن و تجارت است, نظارت بر توزیع و قیمت برعهده صنعت، معدن و تجارت است,

در این خصوص، بار دیگر سراغ مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه خراسان‌جنوبی رفتیم. مردانی در گفت‌وگو با خاورستان، اظهار کرد: نظارت بر نحوه توزیع، قیمت عرضه، مدیریت مصرف و سایر موارد بر عهده سازمان صمت است.

,

وی افزود: افرادی که ثبت‌نام آن‌ها تأیید شده در ساعت فعالیت هر تأسیسات و عاملان توزیع می‌توانند مراجعه کرده و نسبت به دریافت سهمیه گاز مایع اقدام کنند.

,

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی خراسان‌جنوبی در مورد توزیع گاز مایع با کارت ملی، بیان کرد: توزیع با کارت ملی یک راه‌حل موقت برای تمدید مدت‌زمان ثبت‌نام است.

,

مردانی عنوان کرد: به‌زودی این روش قطع و توزیع، کاملا الکترونیکی خواهد شد.

,

هر نوبت 4 کپسول برای هر خانواده

, هر نوبت 4 کپسول برای هر خانواده, هر نوبت 4 کپسول برای هر خانواده,

وی اظهار کرد: تعداد سهمیه هر خانواده در هر نوبت، 44 کیلوگرم معادل 4 کپسول 10 کیلوگرمی است و هر متناسب با هر زمان از سال، زمان نوبت‌های اعلامی متفاوت خواهد بود.

,

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی خراسان جنوبی در مورد مدت‌زمان تحویل کپسول ثبت‌نام شده، گفت: براساس هماهنگی‌های به عمل آمده شرکت گاز ثبت‌نام‌ها را حداکثر طی 48 ساعت تأیید می‌کند.

,

اجرای طرح فعلی، رفع مشکل مردمی است که به گاز مایع نیاز دارند

, اجرای طرح فعلی، رفع مشکل مردمی است که به گاز مایع نیاز دارند, اجرای طرح فعلی، رفع مشکل مردمی است که به گاز مایع نیاز دارند,

مردانی با بیان این‌که توزیع گاز مایع و نظارت بر صحت انجام کار بر عهده سازمان صمت است، افزود: اجری این طرح برای رفع مشکل اقشاری است که به گاز مایع نیاز دارند.

,

وی خاطرنشان کرد: هدف از اجرای این طرح برطرف‌شدن مشکل اقشاری است که در گذشته نیاز به گاز مایع داشتند اما به هر دلیلی از حق خود محروم شدند.

,

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی خراسان‌جنوبی در مورد گازسوزکردن رایگان خودروها در استان، بیان کرد: تاکنون ثبت‌نام 528 خودرو وانت‌بار و تاکسی تأییدشده که از این تعداد 169 خودرو به صورت رایگان دوگانه شدند.

,

مردانی عنوان کرد: دوگانه‌سوزکردن رایگان خودروهای وانت‌بار و تاکسی از خردادماه توسط دو کارگاه گاز استان در حال انجام است.

,

بنابراین گزارش، به نظر می‌رسد هنوز دولت به هدفی از ایجاد وضعیت فعلی، بیان می‌کند نرسیده است چراکه وضعیت موجود، نحوه نامطلوب توزیع و کمبود گاز مایع را نشان می‌دهد و به بسیاری از مردم، کپسول گاز مایع نمی‌رسد.

,

نیاز است وزارت نفت در این خصوص پاسخ دهد که برای بازگشت آرامش به بازار فروش کپسول گاز مایع و دسترسی راحت مردم، چه اقدامی قرار است انجام دهد؟ آیا قرار است وضعیت فعلی در نحوه توزیع کپسول گاز مایع که مردم آن را بی‌تدبیری می‌دانند، ادامه داشته باشد؟

,

مردم خراسان جنوبی از استاندار می‌خواهند به عنوان بالاترین مسئول دولتی در استان، نسبت به این اقدام ورود کرده و نتیجه پیگیری این مشکل را به مردم بیان کند.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه