اخبار داغ

رئیس آموزش و پرورش آمل:

25 درصد دانش‌آموزان گوشی هوشمند ندارند/بازگشایی مدارس با رعایت پروتکل‌های بهداشتی

25 درصد دانش‌آموزان گوشی هوشمند ندارند/بازگشایی مدارس با رعایت پروتکل‌های بهداشتی
عباس مرزبند با اشاره به اینکه مدارس از شنبه فردا بازگشایی می‌شوند، گفت: براساس آخرین تصمیمات از سوی مقام عالی وزارت موارد با توجه به رعایت پروتکل ها و تمهید مدارس بازگشایی می شوند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از بلاغ؛ مهر نزدیک است، اما نه از هیجان و شور و شوق ان خبری است و نه از خنده های شیطنت امیز بچه ها در کوچه های که به مدرسه ختم می شود، امسال مهر بوی دیگری دارد، طعمی که جای شوق را با استرس های کرونا در هم آمیخته و ضربان قلب کودکانه های زیادی را با دلهره گره زده است.

امسال برخلاف همیشه که خانواده ها با ذوقی بچه هایشان را راهی مدرسه می کردند، بیشتر نگران سلامتی شان هستند تا تحصیل و آینده شغلی بچه هایشان، هفت ماه از شیوع کرونا می گذرد و چاره ای جز رعایت پروتکل ها و شرایط موجود باقی نگذاشته است.

شروع سال جدید تحصیلی همیشه هیجان خاص خود را داشت که امسال با کرونا این هیجان به استرسی برای والدین و دانش اموزان تبدیل شد، بیمارستان های خصوصی هر یک با تبلیغات های رنگ و وارند سعی در جذب دانش آموزان دارند و با استفاده از دستگاههای ضدعفونی تا حدودی توانستند این جذب ها را عملی کنند، از طرفی مدارس دولتی کمتر به این تجهیزات مجهز هستند، اما شهریه سرسام آور مدارس خصوصی باعث می شود به این امکانات قانع شوند.

عباس مرزبند در گفتگو با خبرنگار ما با اشاره به اینکه مدارس از شنبه 15 شهریور ماه بازگشایی می شوند، گفت: بر اساس آخرین تصمیمات از سوی مقام عالی وزارت موارد با توجه به رعایت پروتکل ها و تمهید مدارس بازگشایی می شوند.

وی با بیان اینکه حضور دانش آموزان در مدارس بیش از 50 نباشند عنوان کرد: ظرفیت کلاس ها بیش از 15 نفر نباشد و حضور تمامی عوامل اداری، اجرایی و آموزشی در ساعت کاری الزامی است.

رئیس آموزش و پرورش امل از ثبت نام حدود 64 هزار دانش آموز در شهرستان خبر داد و افزود: 5 هزار و 511 نفر  ورودی پایه اول ابتدایی امسال هستند که ثبت نام کرده اند.

وی به اجرای پروژه مهر اشاره کرد و یادآور شد: اموزش ضمن خدمت برای معلمان برگزار شد و به آموزش تولید محتوا برای لاس های غیر حضوری پرداخته شد تا کلاس های مجازی با محتوای بیشتری ارائه شود.

مرزبند از نداشتن 25 درصد دانش آموزان به تبلت و گوشی هوشمند خبر داد و بیان کرد: 2 هزار و 400 دانش آموز ثبت شده اند که از داشتن گوشی هوشمند محروم هستند، پویش مردمی همکلاسـی مهربان تشکیل شد تا با حمایت های مجمع خیرین و کمک های مردمی بتوانیم برای خانواده های نیازمند تلفن همراه تهیه کنیم.

وی ادامه داد: قابل توجهی ازدانش آموزان به دلیل بضاعت انـدک خانواده، گوشـی هوشـمند، تبلت ندارند و برای دسترسی به شبکه شاد ندارند و در نتیجه روند آموزشـی ازطریق فضای مجازی برای این دسته ازدانش آموزان عملا امکانپذیر نیست، به همین خاطر درجهت رفع این مشکل با شورای هماهنگی بانکهای استان مقرر گردید تسـهیلات قرض الحسنه دو میلیون تومانی برای اولیای این دسته ازدانش آموزان و تسهیلات عادی 10 الی 20 میلیون تومانی برای فرهنگیان جهت تامین ابزارلازم برای آموزش مجازی در نظر گرفته می شود.

مرزبند با تاکید اینکه مدارس با نظارت کارشناسان اموزش و پرورش و اداره  بهداشت ضدعفونی شدنده اند، خاطرنشان کرد: مدارس موظف به رعایت پورتکل های بهداشتی و ضدعفونی کردن هر روزه مدرسه هستند در صورت خلاف واقع والدین می توانند با شماره بازرسی 44248711  تماس بگیرند.

وی تصریح کرد: مدارس دارای تجهیزات سخت افزاری و نرم افزاری شده اند و اینترنت رایگان پر سرعت برای روستاها تعلق گرفته است تا آموزش های مجازی به خوبی برگزار شود.

رئیس آموزش و پرورش آمل درباره برنامه شاد، اظهار کرد: نسخه جدید این برنامه رونمایی شد و نواقص و کمبودهای نسخه قبلی تا حدود زیادی برطرف شده است، ضمن اینکه اینترنت این برنامه رایگان خواهد بود.
 
مهر، امسال هرچند نامهربان است، اما امید می رود با رعایت پروتکل‌های بهداشتی وضعیت خوبی داشته باشیم؛ البته اینطور پیش‌بینی شده است که با وجود امدن فصل بیماری انفولانزا، شدت بیماری  کرونا  بیشتر شود، که امیدواریم با رعایت کردن جامعه به پروتکل ها این اتفاق نیافتد.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بلاغ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه