وی با اشاره به اهمیت وجود تهویه هوا در مدارس تصریح کرد: تهویه هوا با کدام ابزار و پشتیبانی می‌تواند در کلاس‌ها اتفاق بیافتد؟ آموزش‌وپرورشی که بودجه مازاد نسبت به گذشته ندارد چطور می‌خواهد شرایط جدید را رعایت کند و در زمستان از چه طریقی می‌خواهند تهویه را انجام دهند؟

فرماندار نیشابور با اشاره به ابهامات بازگشایی مدارس در سال جدید تأکید کرد: یک سری خانواده‌ها توانمندی آموزش شخصی به فرزندان خود را دارند و عده‌ای دیگر از نرم‌افزار شاد استفاده می‌کنند و با خارج کردن این افراد از لیست متقاضیان کلاس حضوری، می‌توانیم تقریباً ۷۰ درصد ظرفیت کلاس‌ها را خالی کنیم.

فرماندار نیشابور تصریح کرد: در شهرستان حدود هزار معلم کمبود داریم و در حال حاضر فشار زیادی بر روز معلم‌ها هست و با این شرایط باید معلم‌ها تا بعدازظهر فعالیت کنند تا بتوانند نیازهای دانش آموزان خود را برطرف کنند.

وی تأکید کرد: آموزش‌ دانش آموزان را نباید تعطیل کرد و مهم این است که در کنار آموزش، سلامت فرزندان را نیز حفظ کنیم و با روش‌های مختلف، آموزش را اجرا کنیم.

قامتی طویل خاطرنشان کرد: شاید بعضی از خانواده‌ها شرایط استفاده از گوشی و شبکه شاد را چه از نظر سخت افزاری چه نرم افزاری نداشته باشند و باید برای این افراد برنامه مخصوص داشت، حتی خانواده‌هایی هستند که توان تهیه ماسک را ندارند و برای حل این مشکل قرار است بسیج نیشابور ماسک دانش آموزان را تأمین کند.

وی اضافه کرد: به نظرم با توجه به صحبت هایی که صورت گرفت پیشنهاد می کنم با ظرفیت کم مدارس را آغاز کنیم و بعد ارزیابی کنیم تا بتوانیم برای آینده تصمیم‌گیری درستی انجام دهیم.

این مقام مسئول اظهار داشت: در شهرستان بر اثر کرونا فوتی خردسال و جوان را شاهد بوده ایم و نباید اجازه دهیم این موضوع تکرار شود و اجرا پروتکل های بهداشتی ضروری است.

انتهای پیام/