اخبار داغ

نمانیده ولی فقیه در استان اردبیل:

ریشه مشکلات اقتصادی مسائل فرهنگی است/ آموزش و پرورش باید اولویت کشور باشد

ریشه مشکلات اقتصادی مسائل فرهنگی است/ آموزش و پرورش باید اولویت کشور باشد
آیت الله سید حسن عاملی گفت: به عقیده بنده ریشه مشکلات اقتصادی در فرهنگ است، چون نبود تربیت و احساس جمعی اختلاس آفرین است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  سبلان‌ما، آیت الله سید حسن عاملی صبح امروز در مراسم بازگشایی مدارس استان اردبیل اظهار داشت:  اصلی ترین عامل  پیشترفت های کشورها علم است که می تواند ممالک دیگر  را به سلطه خود در آورد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سبلان‌ما,

وی افزود: اگر از قرن ها گذشته به توان علم تاکید می شد امروز کشور ما چنین تاوانی نمی داد، رضا خان با این دیدگاه که استخوان یک سرباز دزد از کلیه معارف بالاتر کشور را اداره می کرد.

,

نمانیده ولی فقیه در استان اردبیل گفت: بعد از صفویه و نادرشاه کشور ما افول کرد و 60 درصد ایران پس از این حاکمان از دست رفت و کشورهای منطقه توانستند از این فرصت استفاده کرده پیشرفت کنند.

,

وی تصریح کرد: اگر تحولات که در زمان صفویه اتفاق افتاد و رقابت با کشورها اروپایی تاکنون ادامه می یافت 500 سال دچار عقب ماندگی نمی شدیم.

,

آیت الله عاملی ابراز داشت: انقلاب اسلامی برای این آمد که عقب ماندگی علمی 500 ساله را جبران کنیم و اگر این فرصت از بین برود دیگر نمی توان به رقابت پرداخت.

,

وی اذعان داشت: مقام معظم رهبری همواره به علم آموزی تاکید کرده اند و اگر بخواهیم به جایی برسیم از آموزش و پرورش و مراکز علمی شروع کنیم .

,

امام جمعه اردبیل با اشاره به اینکه کشوری که نتواند از خود دفاع کند باعث جری شدن دشمن ها می شود گفت: اقتدار ما به جایی رسیده ناو های آمریکایی در پر آشوب ترین منطقه نمی توانند به ایران چپ نگاه کنند و تحریم تسلیحاتی برای این منظور نیست که کشور نتواند اسلحه بخرد بلکه نمی خواهد ما سلاح بفروشیم.

,

وی تاکید کرد:  ایده تبدیل علم به ثروت باید در کشور توسعه یابد و در تولید دانش جهانی باید سهیم باشیم.

,

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل اظهار داشت: اگر فرهنگ نباشد احساس جمعی ایجاد نمی شود و مشکلات اقتصادی ریشه فرهنگی دارد چون تربیت و احساس جمعی اختلاس افرین است.

,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه