اخبار داغ

معاون سازمان صمت سیستان و بلوچستان خبر داد؛

پلمپ 580 واحد صنفی متخلف در روزهای کرونایی/ عزم جزم سیستان و بلوچستان برای خودکفایی در تولید اقلام بهداشتی

پلمپ 580 واحد صنفی متخلف در روزهای کرونایی/ عزم جزم سیستان و بلوچستان برای خودکفایی در تولید اقلام بهداشتی
محمد قاسمی گفت: تمام تلاش سازمان صمت بر این است که سیستان و بلوچستان در تولید اقلام بهداشتی به خودکفایی برسد که در این راستا اقدام هایی صورت گرفت.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمد قاسمی، معاون  نظارت، بازرسی و حمایت از مصرف کنندگان سازمان صمت سیستان و بلوچستان در گفت و گو با عصرهامون بیان کرد: وظایفی در خصوص این که اصنافی که پروتکل های بهداشتی را در واحد صنفی شان رعایت نمی کنند، بر عهده ما گذاشته شد که در مرحله اول به ۱۱ هزار و سیصد و هفتاد و چهار واحد صنفی متخلف که پروتکل های بهداشتی را رعایت نمی کردند تذکر و اخطار دادیم و در مرحله دوم بازرسی مجدد از این واحدها، 58۰ صنف متخلف در سطح استان پلمپ شد.
 
وی ادامه داد: با توجه به حساسیت و پیگیری مردم مبنی بر رعایت اصول بهداشتی، بالغ بر 180 نانوایی به دلیل عدم رعایت پروتکل های بهداشتی به تعزیرات حکومتی معرفی و جریمه شدند، همچنین به منظور اینکه اصول فاصله گذاری اجتماعی در واحدهای صنفی رعایت شود، برای توزیع شکر و برنج در زاهدان ۴۱ واحد صنفی در نظر گرفتیم تا تجمع ایجاد نشود و مردم صف نکشند و فاصله گذاری اجتماعی رعایت شود.
 
این مقام مسئول اضافه کرد: وظیفه دیگری که از سوی مرکز بهداشت بر عهده این سازمان گذاشته شده بود، باید واحدهای صنفی قبل از بازگشایی کد سلامت می گرفتند که با پیگیری های انجام شده ۳۸ هزار و نهصد و سی و سه واحد صنفی وارد سایت بهداشت شدند و کد رهگیری سلامت را دریافت و در واحدهای صنفی خود نصب کردند، بر اساس آمار موجود ۹۵ درصد اصناف این اقدام را انجام داده‌اند.
 
وی گفت: مکاتبات و جلساتی با اصناف داشته ایم که باید حتماً این پروتکل‌ها و موارد بهداشتی رعایت شود، حتی تعطیلی صنوف پرخطر تا زمانی که دولت اعلام کرد، در دستور کار ما بود و اجازه نمی‌دادیم بازگشایی شود و بعد از آن که دستور بازگشایی داده شد با رعایت پروتکل های بهداشتی این اقدام انجام شد.
 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصرهامون,
,
,
,
,
,
,
,

برخورد جدی با متخلفان

, برخورد جدی با متخلفان ,


به گفته وی، بازرسان مکان هایی که مردم مراجعه می‌کنند، بازرسی های لازم را در دستور کار دارند و در صورت رعایت نشدن بهداشت، برخوردهای لازم را انجام می دهد.
 
قاسمی اضافه کرد: برای تامین اقلام بهداشتی که مورد نیاز مردم بود، با پیگیری هایی که از ابتدای سال انجام شد پروانه بهره برداری یکی از کارخانه های استان را اصلاح کردیم و بر اساس آن این واحد در خط تولید مواد ضدعفونی قرار گرفت، در همین راستا توانستیم ۳۳ هزار و بیست و چهار لیتر الکل از دانشگاه علوم پزشکی جذب کنیم در اختیار این کارخانه قرار دهیم.
 
به گفته وی، در خصوص تولید ماسک نیز پیگیری هایی انجام شد، قبل از شیوع کرونا تولید ماسک سیستان و بلوچستان صفر بود، پیگیری ها و برگزاری جلسات اتحادیه های تولیدی باعث شد که خیلی از اصناف را به سمت تولید ماسک به صورت کارگاهی هدایت کنیم، جلساتی نیز با آنها برگزار کردیم که مشکلاتشان را از جمله تأمین مواد اولیه مطرح کردند و سعی کردیم از طریق برقراری ارتباط با استان هایی که تامین کننده مواد اولیه هستند، مشکل تامین مواد اولیه آن ها حل شود و این کالا با قیمت مناسب تولید شود و در اختیار مردم قرار بگیرد.
 
معاون سازمان صمت سیستان و بلوچستان گفت: تاکید ما به واحدهای کارگاهی تولید ماسک پارچه ای است تا علاوه بر داشتن فیلترهای مخصوص، به صورت ارزان در اختیار مردم  قرار بگیرد و از طرفی قابل شست و شو باشد، حتی درزمینه کارخانه الکل هم درخواست هایی داشتیم که راه اندازی آن توسط دانشگاه آزاد در دست پیگیری است و در حوزه صنعت کارهای آن در حال انجام است، در سراوان و سیب سوران هم درخواست‌هایی برای تولید الکل از خرما داشتیم تا زمینه آن فراهم زمینه برای تولید الکل فراهم شود، این در حالی است قبل از کرونا تولید الکل در استان نداشتیم.
 
وی خاطرنشان کرد: هدف این است که نیاز سیستان و بلوچستان به مواد ضدعفونی کننده در داخل مرتفع شود و نیازی به استان‌های دیگر نداشته باشیم، سهمیه هایی هم برای تولید ماسک در نظر گرفته شد که همکاران ما در حال پیگیری هستند که این سهمیه توسط شرکت‌های تعریف شده جذب شود و در اختیار داروخانه‌ها قرار بگیرد و با قیمت مناسب که ستاد مقابله با کرونا اعلام کرده است با فعال شدن خط تولید آن در اختیار مردم قرار بگیرد.
 
انتهای پیام/

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه