اخبار داغ

به منظور تامین نظر شورای نگهبان؛

اصلاح لایحه عضویت ایران در موسسه بین المللی سامانه‌های کاربردی

اصلاح لایحه عضویت ایران در موسسه بین المللی سامانه‌های کاربردی
نمایندگان مجلس شورای اسلامی با اصلاح لایحه عضویت دولت جمهوری اسلامی ایران در موسسه بین الملل سامانه های کاربردی به منظور تامین نظر شورای نگهبان موافقت کردند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  نمایندگان در نشست علنی امروز (یکشنبه 16 شهریور) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی لایحه عضویت دولت جمهوری اسلامی ایران در موسسه بین الملل سامانه های کاربردی به منظور تامین نظر شورای نگهبان با اصلاح ماده 1 این لایحه با 171 رأی موافق، 7 رأی مخالف و 11 رأی ممتنع از مجموع 247 نماینده حاضر در صحن موافقت کردند و برای رفع ایراد شورای نگهبان اصلاح و پیوست آن را به شورای نگهبان ارسال کردند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

در ماده واحده لایحه مذکور آمده است: به دولت اجازه داده می شود در موسسه بین المللی تحلیل سامانه های کاربردی به شرح منشور پیوست عضویت یابد و نسبت به پرداخت حق عضویت مربوط و یا کمک، اقدام نماید. 

,

در تبصره 1 این ماده واحده آمده است: تعیین و تغییر دستگاه اجرایی طرف عضویت برعهده دولت است. کلیه دستگاه های اجرایی موظفند تمام ارتباطات و تعاملات موردنیاز خود با موسسه یاد شده را از طریق دستگاه اجرایی طرف عضویت برقرار نمایند.

,

براساس تبصره2 ماده واحده مذکور؛ رعایت اصول یکصد و سی و نهم (139) و هفتاد و هفتم (77) قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران به ترتیب در مورد ارجاع اختلاف به داوری، موضوع ماده 6 و هرگونه اصلاح منشور موضوع ماده 18، الزامی است.

,

 

,

انتهای پیام/ک

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه