اخبار داغ

روضه‌های خانگی در محرم ۹۹ احیا شد؛

رونق روضه‌ خانگی جلوی در منازل خانواده‌های شهدا در طرقبه شاندیز

رونق روضه‌ خانگی جلوی در منازل خانواده‌های شهدا در طرقبه شاندیز
به همت مردم همیشه در صحنه و هیئتی شهرستان طرقبه شاندیز پس از گذراندن 10 روز پر شور از محرم شاهد برگزاری روضه های خانگی درب منزل خانواده های شهدا هستیم که امسال نه تنها روضه های حسینی تعطیل نشد بلکه به جرات می توان گفت رونق بیشتری گرفت.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس؛ محرم و صفر میراثی گرانبها برای شیعیان محسوب می شود که قطعا معتقدیم باید با تمام قوا تلاش برای حفظ، ماندگاری و ترویج آن صورت گیرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

 

,

, ,

امسال با توجه به شیوع کرونا خیلی ها پیش بینی کم رونق شدن و حتی تعطیلی مراسم عزای سیدالشهدا(ع) را می کردند که طی دهه اول نه تنها این مراسم مهم از رونقش کم نشد بلکه همراه با شور و شعور مردمی در سراسر کشور با رعایت پروتکل های بهداشتی برپا شد.

,

, ,

طی همین روزهای گذشته از محرم ۹۹ شاهد زیبایی ها و خلاقیت های مردمی در سطح شهر بودیم که طرح هر خانه یک حسینیه و هر خانه یک پرچم عزا از این دسته است.

,

, ,

این بار با تلاش مردم همیشه در صحنه و هیئتی شهرستان طرقبه شاندیز پس از گذراندن ده روز پر شور از محرم و برپایی عزای سید و سالار شهیدان، شاهد برگزاری روضه های خانگی درب منزل خانواده های شهدا هستیم که امسال نه تنها روضه های حسینی تعطیل نشد بلکه به جرات می توان گفت رونق بیشتری گرفت و در هر کوچه و محله شاهد برگزاری روضه اباعبدالله الحسین(ع) هستیم.

, .,

, , ,

شهرستان طرقبه شاندیز با داشتن سرانه بالای شهید در کشور از مردمی ولایت مدار و شهید پرور برخورداراست و طی این طرح نیز مردم محله هر روز به درب منزل خانواده شهید والا مقام رفته و در فضایی صمیمی، خودمانی و به دور از تجمل و با سادگی تمام، به همراه همسایگان مراسمات عزاداری سیدالشهدا(ع) برگزار می‌شود و در کنار خانواده شهید روضه خوانی انجام می‌شود و البته روضه‌خوانی سنتی که در سالیان گذشته در محلات بوده، زنده می‌شود.

,

, ,

با راه اندازی چین پویش هایی در راستای ترویج نهضت حسینی و روضه های خانگی درب خانه شهدایی همچون اباذری، احمد محمودیان، نصرالله انجیری، شهید شبان، زنجانی، شهیدان خلیلی، شمس و سایر شهدای والامقام این خطه توسط عاشقان و دلدادگان اهل بیت(ع) قطعا هیچگاه علم عزای سیدالشهدا(ع) در طول تاریخ بر زمین نخواهد ماند.

,

, ,

, ,

, ,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه