اخبار داغ

وقتی صنایع کوچک زیر چرخ واحدهای صنعتی بزرگ له می‌شود؛

تامین قطره چکانی مواد اولیه در صنایع فولاد عامل افزایش قیمت‌ها/ حل مشکلات واحدهای صنعتی در پیچ و خم کارگروه‌های رفع موانع تولید

تامین قطره چکانی مواد اولیه در صنایع فولاد عامل افزایش قیمت‌ها/ حل مشکلات واحدهای صنعتی در پیچ و خم کارگروه‌های رفع موانع تولید
یکی از برزگ ترین مشکلاتی که واحدهای صنعتی کوچک با آن دسته و پنجه نرم می کنند، تامین مواد اولیه است که به صورت قطره چکانی به صنایع فولادی تزریق شده، همین امر سبب بالا رفتن قیمت این مواد می شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از راه آرمان، معمولا صنایع کوچک به عنوان واحدهایی معرفی می ‌شوند که با هزینه ‌ای کمتر از صنایع بزرگ کمک شایانی به رونق فضای اشتغال و تولید می کنند، این در حالی است که این صنایع با مشکلات بزرگی روبه رو هستند و برای ادامه فعالیت خود به حمایت نیاز دارند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,

انتظار از صنایع کوچک و پایین دست برای ایجاد اشتغال، افزایش درآمد و رونق تولید در جامعه زیاد است این در حالی است که مسیرها برای حمایت از این صنایع هموار نیست و با مشکلات زیادی روبه رو هستند.

,

تامین منابع مالی برای این صنایع در مقایسه با صنایع بزرگ مشکل‌ تر است، به ویژه آنکه بانک‌ ها شرایط سخت تری را از نظر وثیقه و نرخ بهره بالاتر به آنان تحمیل می‌کنند.

,

بر اساس آمار، درصد بالایی از آمار اشتغال کشور در بنگاه‌های کوچک صورت می گیرد بنابراین لازم است با حمایت از این واحدهای تولیدی در واقع از اشتغال کشور حمایت کرد.

,

در بیشتر موارد صنایع متوسط و کوچک فاقد هرگونه تشکل حمایتی برای بازاریابی و صادرات محصولات خود هستند و این امر مانع افزایش سود آوری و توسعه سرمایه گذاری این صنایع می‌شود.

,

افزایش ظرفیت تولید یک واحد صنعتی کوچک در صورت تامین مواد اولیه

, افزایش ظرفیت تولید یک واحد صنعتی کوچک در صورت تامین مواد اولیه, افزایش ظرفیت تولید یک واحد صنعتی کوچک در صورت تامین مواد اولیه,

محمدجواد مینایی مدیرعامل شرکت سازه های فلزی اطمینان صنعت کرمان در گفتگو با خبرنگار ما اظهار کرد: این واحد صنعتی حدود ۱۰ سال است که در کرمان فعالیت می کند و تولیدکننده انواع سازه های فلزی، صنعتی و ساختمانی در استان کرمان است.

,

وی افزود: ظرفیت تولید این شرکت در حال حاضر حدود هزار و ۲۰۰ تن در حالت تولید یک شیفت است، اگر این ظرفیت تقویت شود و مشکل تامین مواد اولیه، قیمت گذاری آن ها و قیمت گذاری کالای تولید شده برطرف شود، ما می توانیم در شیفت دوم و سوم تولید خود را حداقل ۳۰ درصد افزایش دهیم.

,

مدیرعامل شرکت سازه های فلزی اطمینان صنعت کرمان مطرح کرد: سازه های فلزی، ساختمانی و صنعتی است، با توجه به اینکه در استان کرمان صنایع بزرگی مشغول به فعالیت هستند، ما می توانیم به واسطه بومی سازی در منطقه گامی در جهات بومی سازی منطقه برداریم.

,

مینایی بیان کرد: به عبارت دیگر این واحد تولیدی در صنعتی سازی ساختمان گام برداشته و در تلاش هستیم تا بتوانیم گام موثری در بحث صنعتی سازی و اقتصادی بودن استان، برداریم.

,

وی یادآور شد: خوشبختانه با به کارگیری نیروهای جوان، متخصص و بومی استان توانستیم در این زمینه با توجه به مشکلات اقتصادی کنونی اقدامات خوبی انجام دهیم.

,

توسعه یک صنعت نیازمند ایجاد زیرساخت ها و تامین منابع مالی زیادی است

, توسعه یک صنعت نیازمند ایجاد زیرساخت ها و تامین منابع مالی زیادی است, توسعه یک صنعت نیازمند ایجاد زیرساخت ها و تامین منابع مالی زیادی است,

مدیرعامل شرکت سازه های فلزی اطمینان صنعت کرمان ابراز کرد: با توجه به اینکه تحقیق و توسعه یک صنعت نیازمند ایجاد زیرساخت ها و تامین منابع مالی زیادی است، لازم است که مسئولان استانی و شرکت های معدنی و صنعتی استان شرکت ها را در این زمینه حمایت کنند.

,

مینایی اذعان کرد: استان کرمان در موقعیت جغرافیایی ویژه ای قرار گرفته و پتانسیل هایی که در این منطقه وجود دارد همچون منابع صنعتی و معدنی، توانستیم بسیاری از نیازهای استان را تامین کرده و به واسطه دانش بومی در راستای استقلال استان در این زمینه گام برداریم.

,

وی ادامه داد: برخی از مشکلات در صنایع استان مربوط به دیدگاه های مدیران به واحدهای صنعتی است، در این راستا ایجاد قوانین خلق الساعه روزانه مشکلات زیادی را پیش روی صنایع قرار داده است.

,

مدیرعامل شرکت سازه های فلزی اطمینان صنعت کرمان تصریح کرد: با توجه به فرمایش مقام معظم رهبری، تولیدکنندگان در خط مقدم جنگ اقتصادی قرار دارند، تولیدکنندگان به ویژه در بخش صنایع کوچک بیشترین اشتغال و درآمدزایی را انجام می دهند.

,

تامین قطره چکانی مواد اولیه در صنایع فولاد عامل افزایش قیمت ها

, تامین قطره چکانی مواد اولیه در صنایع فولاد عامل افزایش قیمت ها, تامین قطره چکانی مواد اولیه در صنایع فولاد عامل افزایش قیمت ها,

مینایی تاکید کرد: قوانین جدیدی که هر سال تغییر می کنند، فرصت تغییر شرایط و همگام سازی با قوانین جدید را از تولیدکنندگان گرفته و اجازه تثبیت شرایط را نمی دهند.

,

وی افزود: از سوی دیگر تصمیم گیری های مهم در برخی مواقع در خارج از استان صورت می گیرد، و تصمیمات در یک پروسه طولانی با تائید پایتخت اتخاذ می شود.

,

مدیرعامل شرکت سازه های فلزی اطمینان صنعت کرمان اذعان کرد: تامین مواد اولیه به صورت قطره چکانی به صنایع فولادی انجام می شود همین امر سبب بالا رفتن قیمت این مواد می شود.

,

مینایی خاطرنشان کرد: افزایش قیمت ها سبب بالا رفتن قیمت تمام شده محصولات می شود و در نهایت توانایی خرید مردم برای خرید سازه های ساختمانی محدود شده و عدم خرید محصولات، اشتغال استان را کاهش می دهد.

,

اعتبارات اسنادی راهکار تامین مواد اولیه مورد نیاز صنایع کوچک

, اعتبارات اسنادی راهکار تامین مواد اولیه مورد نیاز صنایع کوچک, اعتبارات اسنادی راهکار تامین مواد اولیه مورد نیاز صنایع کوچک,

وی یادآور شد: در حال حاضر بزرگ ترین مشکل واحدهای تولیدی تامین مواد اولیه است که باید از طریق اعتبارات اسنادی تامین شود تا تولیدکنندگان بتوانند فعالیت کنند.

,

مدیرعامل شرکت سازه های فلزی اطمینان صنعت کرمان در ارتباط با اثر تحریم ها عنوان کرد: با توجه به اینکه ما در شرایط جنگ اقتصادی قرار داریم و تحریم های ظالمانه ای استکبار جهانی علیه ما وضع کرده است، متاسفانه این امر سبب بالا رفتن قیمت محصولات و کاهش آمار خریداران شده است.

,

مینایی اظهار کرد: در این حالت نمی توانیم از نظر مشتری مداری، سهم بازار و رقابت در بازار به درستی عمل کنیم، در صورتی که قیمت مواد اولیه کاهش یابد، محصول با قیمت مناسب تری در بازار عرضه می شود.

,

وی ادامه داد: یکی از اقداماتی که می تواند سبب رونق صنایع کوچک در استان شود، معرفی به شرکت های معدنی بزرگ همچون گل گهر سیرجان و صنایع مس است، تا بتوانیم با فناوری بومی نیازهای استان را تامین کنیم.

,

مدیرعامل شرکت سازه های فلزی اطمینان صنعت کرمان تشریح کرد: غالب افراد تصور می کنند بیشترین اشتغال زایی مربوط به صنایع بزرگ است، در صورتی که صنایع کوچک و متوسط می توانند بیشترین اشتغال را ایجاد کنند.

,

مینایی متذکر شد: ما از مسئولان استانی می خواهیم به صنایع کوچک و متوسط اهمیت دهند، ما فقط به یک نیرو برای انجام امور اداری نیاز داریم.

,

وی در پایان خاطرنشان کرد: در حال حاضر۶۴ نفر به صورت مستقیم در این واحد تولیدی مشغول به کار هستند، با توجه به شرایط سخت اقتصادی به سختی نیروی کار خود را حفظ کردیم اما در صورتی که تدبیری اندیشیده نشود، این شرایط تغییر می کند.

,

سنگینی بار اشتغال و تولید بر دوش صنایع کوچک

, سنگینی بار اشتغال و تولید بر دوش صنایع کوچک, سنگینی بار اشتغال و تولید بر دوش صنایع کوچک,

سید محمدحسین طباطبائی مشاور خانه صنعت و معدن استان کرمان در این رابطه به خبرنگار راه آرمان گفت: درصد اصلی بار اشتغال و تولید بر دوش صنایع کوچک است اما صنایعی که بیشتر به آن ها توجه می شود و در برنامه ریزی های کلان دیده می شوند، صنایع بزرگ هستند، همین امر سبب بروز بخش اعظمی از مشکلات می شود.

,

وی افزود: صنایع کوچک غالبا در شهرک های صنعتی اطراف شهرها راه اندازی می شوند تا هزینه زیرساخت های واحد صنعتی کمتر شود، خارج از شهرک های صنعتی واحدهای کوچک و متوسطی وجود دارند.

,

مشاور خانه صنعت و معدن استان کرمان مطرح کرد: مبنای تقسیم بندی واحدهای کوچک و متوسط بر اساس تعداد اشتغال ایجاد شده، گردش مالی و سایر فاکتورها است، در استان کرمان بخش اعظمی از واحدهای صنعتی کوچک و بزرگ به صنایع بزرگ وابستگی دارند.

,

طباطبائی بیان کرد: صنایع پایین دستی هولدینگ های معدنی از جمله این صنایع هستند، در سایر بخش ها واحدهای صنعتی قدرت رقابت در سطح ملی داشته و دارای بازارهای صادراتی ویژه ای در صنایع غذایی، پلیمر، سنگ، کود و سم هستند.

,

وی یادآور شد: در بررسی مشکلات واحدهای صنعتی غالبا تولیدکننده مشکلات اصلی را مربوط به مسائل مالی می داند، از این رو در مطالعاتی که از واحدهای صنعتی انجام شده معمولا تامین مالی مشکل اصلی این واحدها مطرح می شود.

,

مالکان فاقد تخصص مدیریتی از عهده اداره واحدهای صنعتی بر نمی آیند

, مالکان فاقد تخصص مدیریتی از عهده اداره واحدهای صنعتی بر نمی آیند, مالکان فاقد تخصص مدیریتی از عهده اداره واحدهای صنعتی بر نمی آیند,

مشاور خانه صنعت و معدن استان کرمان تصریح کرد: از دیدگاه کارشناسی تامین مالی جزء مشکلات مهم است اما جزء مشکلات اصلی محسوب نمی شود، یکی از مشکلات اساسی واحدهای صنعتی کوچک و متوسط این است که با پدیده مالک – مدیر مواجه هستیم.

,

طباطبائی تاکید کرد: در این پدیده مالک واحد صنعتی خود مدیریت مجموعه را برعهده دارد که عموما تخصص لازم برای مدیریت را ندارذد و سبب می شود تا در فرآیند کسب و کار مشکلاتی ایجاد شود.

,

وی ادامه داد: دشمن اصلی واحدهای تولیدی کوچک و متوسط زمان است که شاه کلید تمام مشکلات بخش کسب و کار است، به عنوان مثال وقتی یک واحد تولیدی درخواست دریافت تسهیلات بانکی را دارد، مهم تر از سود تسهیلات، زمان کوتاه دستیابی به تسهیلات است.

,

مشاور خانه صنعت و معدن استان کرمان ابراز کرد: زمانی که یک تولیدکننده برای زمان تولید برنامه ریزی می کند، مدتی را برای تثبیت قوانین و مقررات باید تخصیص دهد، این زمان به حدی کوتاه است که نمی تواند برنامه ریزی بلند مدت انجام دهد.

,

طباطبائی متذکر شد: از سوی دیگر زمانی که واحدهای تولیدی با مشکلاتی مواجه می شوند، نمی دانند چه مدت زمانی باید سپری شود تا مسئولان مربوطه مشکلات آن ها را برطرف کنند.

,

حل مشکلات واحدهای صنعتی در پیچ و خم کارگروه های رفع موانع تولید!

, حل مشکلات واحدهای صنعتی در پیچ و خم کارگروه های رفع موانع تولید!, حل مشکلات واحدهای صنعتی در پیچ و خم کارگروه های رفع موانع تولید!,

وی اذعان کرد: معمولا مشکلات واحدهای تولیدی در کارگروه رفع موانع تولید استان مطرح شده و مدت زمانی طول می کشد که به این مشکلات رسیدگی شود، در بسیاری از استان ها این کارگروه به صورت هفتگی با حضور استاندار برگزار می شود، در حالیکه در استان کرمان این چنین نیست.

,

مشاور خانه صنعت و معدن استان کرمان گفت: یکی دیگر از مشکلات واحدهای تولیدی کمبود نیروی کار ماهر و با تجربه است، ما بیش از اینکه مشکل اشتغال داشته باشیم مشکل نیروی کار داریم.

,

طباطبائی اظهار کرد: بسیاری از واحدهای تولیدی به دنبال توسعه کار خود هستند اما کمبود نیروی کار ماهر سد راه پیشرفت آن ها شده و به دنبال آن قیمت تمام شده، هزینه تولید و ریسک تولید را افزایش می دهد.

,

وی افزود: به نسبت سایر استان ها، کرمان استانی چندان صنعتی محسوب نمی شود اما مالیاتی که صنعت ما پرداخت می کند، بسیار بیشتر از سایر استان ها است در حالیکه جزء سه استان آخر در شاخص های سهولت کسب و کار قرار داریم.

,

پرداخت بیش از ۱۰۰ درصدی مالیات مشکلات عدیده ای را در استان ایجاد کرده است

, پرداخت بیش از ۱۰۰ درصدی مالیات مشکلات عدیده ای را در استان ایجاد کرده است, پرداخت بیش از ۱۰۰ درصدی مالیات مشکلات عدیده ای را در استان ایجاد کرده است,

مشاور خانه صنعت و معدن استان کرمان تشریح کرد: این در حالی است که استان کرمان در پرداخت مالیات جزء سه استان برتر است و در سال های اخیر بیش از ۱۰۰ درصد مالیات تکلیفی پرداخت کرده است، همین امر سبب بروز مشکلاتی در استان شده است.

,

طباطبائی عنوان کرد: برخی دیگر از مشکلات به قانون اداره کار و مشکلات بیمه ای تامین اجتماعی باز می گردد، تامین اجتماعی در استان کرمان به نهادی تبدیل شده که مستقیما که نه تنها حقوق کارگران را پیگیری نکرده بلکه باعث بیکاری آن ها می شود.

,

وی یادآور شد: در استان کرمان قیمت تمام شده محصولات بالاتر از سایر استان ها است وعلت آن است که به فاکتورهای بهره وری توجه نمی شود، تامین مالی و نیروی کار ماهر از جمله این فاکتورها هستند.

,

مشاور خانه صنعت و معدن استان کرمان بیان کرد: لازم است که در استان رتبه بندی واحدهای تولیدی از نظر کیفیت عملکرد، مدیریت و تولیدات انجام شود چرا که این اقدام به شناخت بیشتر وضعیت واحدها و تلاش برای ارتقا عملکرد آن ها کمک می کند، اصل اول کسب و کار توان رقابت است.

,

طباطبائی توضیح داد: برقراری ارتباط میان واحدهای صنعتی بزرگ و کوچک اهمیت بسیاری دارد، در استان کرمان این اقدام آغاز شده و در این طرح شرکت های بزرگ معدنی برای تامین تجهیزات مورد نیاز خود از واحدهای صنعتی کوچک استان کمک می گیرند.

,

تقاضا، موتور محرک ایجاد کسب و کارهای جدید در یک جامعه است

, تقاضا، موتور محرک ایجاد کسب و کارهای جدید در یک جامعه است, تقاضا، موتور محرک ایجاد کسب و کارهای جدید در یک جامعه است,

وی ادامه داد: لوکوموتیو یک کسب و کار تقاضا است و زمانی که تقاضا در بازار شکل می گیرد یک شغل ایجاد می شود، با ایجاد تقاضا از جانب واحدهای صنعتی بزرگ عملا به این سمت حرکت می کنیم که انگیزه در واحدهای صنعتی کوچک و متوسط برای ارتقا توانمندی ها و سرمایه گذاری برای توسعه فراهم شود.

,

مشاور خانه صنعت و معدن استان کرمان بیان کرد: یکی از منابع تامین مالی زیرساخت های این اقدام از محل یک درصد فروش صنایع معدنی استان تامین می شود که حدود ۳ سال است در حل بازگرداندن این منابع به استان هستند.

,

طباطبائی ابراز کرد: این منابع باید صرفا در جهت تقویت تولید استفاده شوند اما در استان کرمان بخشی از این منبع مالی توسط سازمان مدیریت و برنامه در بخش های غیرتولیدی صرف می کند و بخش اندکی از آن در اختیار سازمان صمت استان قرار دارد.

,

وی افزود: در ارتباط با توسعه صنایع بالادستی همچون صنعت فولاد، هر چند که آسیب های زیست محیطی به دنبال دارد و منابع ایجاد شده در استان صرف نمی شود اما می تواند از نظر اشتغال زایی می تواند مفید باشد.

,

مشاور خانه صنعت و معدن استان کرمان گفت:  باید توجه داشت که صنایع بزرگ تاثیر چندانی در ایجاد توسعه پایدار برای استان ندارند و این صنایع کوچک و متوسط هستند که سبب ایجاد توسعه پایدار و ایجاد پایداری کسب و کار می کند.

,

افزایش بهره وری صنعت در گرو برقراری ارتباط با دانشگاه

, افزایش بهره وری صنعت در گرو برقراری ارتباط با دانشگاه, افزایش بهره وری صنعت در گرو برقراری ارتباط با دانشگاه,

طباطبائی خاطرنشان کرد: یکی از مباحث مهمی که باید به آن توجه کرد برقراری ارتباط میان صنعت و دانشگاه و ورود تکنولوژی های روز دنیا به صنایع است، تقویت تیم های مشترک میان صنعت و دانشگاه می تواند در آینده زمینه ساز بهره وری و رقابت پذیری در صنعت شود.

,

علیرضا رحمان ژاد سرپرست معاونت امور صنایع سازمان صمت استان کرمان در این رابطه به خبرنگار ما گفت: ۷۰ تا ۷۵ درصد از واحدهای صنعتی کوچک با مشکل تامین نقدینگی دست و پنجه نرم می کنند، این مشکل از طریق تسهیلات سرمایه در گردش از چند محل به واحدهای تولیدی تزریق می شود.

,

وی افزود: در حال حاضر اعطا تسهیلات تبصره ۱۸ که در سال ۹۹ مجددا راه اندازی شده و به اطلاع واحدهای صنعتی رسیده است، بر این اساس واحدهای تولیدی صنایع کوچک می توانند در سامانه بهین یاب ثبت نام کرده و برای دریافت این تسهیلات به بانک ها معرفی شوند.

,

سرپرست معاونت امور صنایع سازمان صمت استان کرمان اظهار کرد: به دنبال رفع مشکل نقدینگی واحدهای تولیدی نوع دیگری از تسهیلات تحت عنوان تسهیلات رونق تولید برنامه ریزی شده، دستورالعمل های مربوطه آماده شده اما هنوز به مرحله ابلاغ نرسیده است.

,

تامین ماده اولیه ورق مشکلاتی را برای واحدهای صنعتی ایجاد کرده است

, تامین ماده اولیه ورق مشکلاتی را برای واحدهای صنعتی ایجاد کرده است, تامین ماده اولیه ورق مشکلاتی را برای واحدهای صنعتی ایجاد کرده است,

رحمان نژاد مطرح کرد: برخی از واحدهای تولیدی در تامین مواد اولیه خود دچار مشکل هستند، این واحدها غالبا از مواد اولیه ورق استفاده می کنند با توجه به دستورالعمل جدید وزارت صمت، برای تامین ورق واحدهای تولیدی می توانند در سامانه بهین یاب ثبت نام کرده و نیازهای خود را برطرف کنند.

,

وی یادآور شد: برخی از واحدهای تولیدی در طول سال با مشکل قطع برق و گاز مواجه می شوند، آن دسته از واحدهای تولیدی که به علت پر مصرف بودن برای مدتی گاز آن ها قطع می شود، می توانند به جای گاز از سوخت مایع مازوت استفاده کنند.

,

سرپرست معاونت امور صنایع سازمان صمت استان کرمان مطرح کرد: بر اساس اعلام نیاز واحدهای تولیدی این سوخت از طریق شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی تامین می شود، قطعی گاز و برق در اختیار سازمان صمت نیست و مستقیما از طریق اداره گاز و برق با اعلام قبلی قطع می شود.

,

رحمان نژاد متذکر شد: با توجه به اینکه سال جاری به نام جهش تولید نامگذاری شده، سازمان صمت در ۷ محور فعالیت خود را ادامه می دهد، مهم ترین محور مربوط به جهش تولید است.

,

فعال سازی ۵۰ واحد صنعتی راکد استان کرمان در سال جهش تولید

, فعال سازی ۵۰ واحد صنعتی راکد استان کرمان در سال جهش تولید, فعال سازی ۵۰ واحد صنعتی راکد استان کرمان در سال جهش تولید,

وی افزود: در این راستا ۵۰ واحد راکد صنعتی فعال شده  و در نظر داریم با کمک های خود میزان تولید حدود ۱۵۰ واحد تولیدی را افزایش دهیم و واحدهای تولیدی را که با پیشرفت فیزیکی بالای ۶۰ درصد در حال فعالیت هستند را برای رسیدن به بهره برداری یاری کنیم.

,

سرپرست معاونت امور صنایع سازمان صمت استان کرمان بیان کرد: یکی از راهکارهای سازمان صمت برای حل مشکل واحدهای صنعتی کوچک برقراری ارتباط میان واحدهای صنعتی بزرگ و کوچک استان است.

,

رحمان نژاد تاکید کرد: واحدهای بزرگ صنعتی به مجموعه ای از مواد نیاز دارند که واحدهای کوچک می توانند آن ها را تامین کنند، در نظر داریم در سال ۹۹ تعداد ۱۰۰ واحد کوچک صنعتی را به واحدهای بزرگ متصل کنیم.

,

وی یادآور شد: تاکنون ارتباط میان ۴۰ واحد کوچک به واحدهای بزرگ برقرار شده تا بازار مناسبی برای واحدهای کوچک فراهم شد و تولید آن ها افزایش یابد.

,

سرپرست معاونت امور صنایع سازمان صمت استان کرمان اذعان کرد: در سال جهش تولید سازمان صمت با اعطا تسهیلات سرمایه در گردش، تسهیل در تخصیص سهمیه های مواد اولیه، تسهیل در ثبت سفارش مواد وارداتی، برگزاری کارگروه های تسهیل و رفع موانع تولید استان در تلاش است مشکلات واحدهای صنعتی کوچک را حل کند.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه