اخبار داغ

نایب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس:

بازگشایی مدارس استرسی ناگهانی به خانواده ها وارد کرد/مشخص نبودن شیوه نامه مدارس پرجمعیت

بازگشایی مدارس استرسی ناگهانی به خانواده ها وارد کرد/مشخص نبودن شیوه نامه مدارس پرجمعیت
محمد وحیدی, نایب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: شیوه نامه ها وضعیت مدارس پرجمعیت که امکانات کمتری دارند را مشخص نکرده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛محمد وحیدی در گفتگو با مرصادنیوز در خصوص بازگشایی مدارس اظهار داشت: اگرچه موضوع مهم این است که تحصیل باید تداوم داشته باشد و دانش آموزان به هر طریقی باید در آغاز سال تحصیلی درس بخوانند اما شیوه نامه ها با توجه به وضعیت قرمز، سفید و زرد مشخص شده بود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرصادنیوز,

وی افزود: برمبنای شیوه نامه ها قرار بود در وضعیت قرمز حضور دانش آموزان به دلیل شرایط خاص در مدارس و تا زمانی که وضعیت به سفید و زرد تبدیل شود، ممنوع باشد اما عملا اعلام کردند دانش‌آموزان در مناطق وضعیت قرمز نیز باید در مدارس حضور یابند و همین استرسی را در خانواده ها، اولیا و معلمین ایجاد کرد.

وحیدی گفت: اگر قرار بود تحت هر شرایطی مدارس باز باشند چرا رئیس محترم دولت هنگام دفاع از وزیر صمت در مجلس حضور پیدا نکرد و نیز افتتاح مدارس به صورت مجازی انجام شد؟ اینها نشان می‌دهد برخی نگران این وضعیت هستند اما اگر نگران هستند چرا این نگرانی را برای خانواده ها ایجاد می کنند؟

نایب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: شیوه نامه ها وضعیت مدارس پرجمعیت که امکانات کمتری دارند و محوطه آنها  بسیار کوچک و ازدحام در آنها زیاد است را به ویژه هنگام زنگ تفریح که بیشترین ازدحام بین دانش‌آموزان رخ می‌دهد، را مشخص نکرده است و این احتمال انتقال ویروس کرونا را افزایش می دهد.

شیوه نامه ای برای مدارس استثنایی مشخص نشده است

وحیدی تصریح کرد: همچنین شیوه نامه ای درباره وضعیت مدارس خاص نظیر مدارس استثنایی که دانش آموزان آسیب پذیری جسمی دارند و با شرایط ویژه ای مواجه هستند با وجود اینکه ازدحام برخی مدارس استثنایی در کشور بالا است مشخص نشده است.

وی عنوان کرد: این درحالی است که  دانش آموزان مدارس استثنایی حتی در رعایت مسائل بهداشتی و پروتکل ها به دلیل شرایط خاص روحی، جسمی و ذهنی با سختی‌های روبه‌رو هستند اما به طور ویژه به آن پرداخته نشده است.

وحیدی گفت: موضوع دیگر پشتیبانی وزارتخانه ها و مجموعه های دولتی از موضوع ایجاد فرصت های مجازی نظیر اینترنت، تبلت و امکانات مورد نیاز است.

وی افزود: نظر ما این بود اگر وزارت نفت مطالباتی در خارج از کشور دارد و طرف مقابل آمادگی پرداخت ندارد به جای انتقال ارز به داخل از کشورهایی نظیر چین تبلت دانش آموزی و از داخل نیز سیم کارت دانش آموزی تهیه و در اختیار دانش آموزانی که فاقد گوشی هستند، قرار گیرد تا بتوانند در فضای مجازی آموزش ببینند.

وحیدی خاطرنشان کرد: رسانه ملی هم آمادگی داشته باشد با آغاز سال تحصیلی برنامه درسی را به صورت مدون تدوین و پخش کند تا دانش آموزان عملاً از آموزش عقب نمانند.

وی عنوان کرد: قبلا درباره این موارد صحبت شده بود اما با بازگشایی مدارس استرسی ناگهانی به خانواده ها وارد شد در حالی که بر اساس چه این توصیه ها انجام شده است؟ 

گویا حالت لجبازی در کشور به وجود آمده است

وی افزود: گویا حالت لجبازی در کشور به وجود آمده نظیر موضوع بنزین که بعد از آن می‌گویند ما مطلع نبودیم یا موضوعات مختلف در گرانی یا بورس که برخی از سیاسیون بدون در نظر گرفتن شرایط بورس مداخله می‌کنند و سخنانی می‌گویند که سرمایه مردم تحت شعاع قرار می گیرد این هم از موضوع آغاز سال تحصیلی که عملا ۱۵ روز زودتر سال تحصیلی را آن هم بدون آمادگی آغاز کردیم.

وحیدی خاطرنشان کرد: سازمان نوسازی مدارس هم قبلاً تعهد کرده بود بسیاری از مدارس را با شروع مهرماه آماده می‌کند اما از آنجا که وزارتخانه سال تحصیلی را زودتر آغاز کرد این مدارس آماده نشدند و در واقع علاوه بر عدم آمادگی برای آغاز سال تحصیلی زودتر، با آماده نشدن این مدارس دانش‌آموزانی که باید در آنها  حضور می یافتند بلاتکلیف شدند.

 

انتهای پیام/

,

وی افزود: برمبنای شیوه نامه ها قرار بود در وضعیت قرمز حضور دانش آموزان به دلیل شرایط خاص در مدارس و تا زمانی که وضعیت به سفید و زرد تبدیل شود، ممنوع باشد اما عملا اعلام کردند دانش‌آموزان در مناطق وضعیت قرمز نیز باید در مدارس حضور یابند و همین استرسی را در خانواده ها، اولیا و معلمین ایجاد کرد.

,

وحیدی گفت: اگر قرار بود تحت هر شرایطی مدارس باز باشند چرا رئیس محترم دولت هنگام دفاع از وزیر صمت در مجلس حضور پیدا نکرد و نیز افتتاح مدارس به صورت مجازی انجام شد؟ اینها نشان می‌دهد برخی نگران این وضعیت هستند اما اگر نگران هستند چرا این نگرانی را برای خانواده ها ایجاد می کنند؟

,

نایب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: شیوه نامه ها وضعیت مدارس پرجمعیت که امکانات کمتری دارند و محوطه آنها  بسیار کوچک و ازدحام در آنها زیاد است را به ویژه هنگام زنگ تفریح که بیشترین ازدحام بین دانش‌آموزان رخ می‌دهد، را مشخص نکرده است و این احتمال انتقال ویروس کرونا را افزایش می دهد.

,

شیوه نامه ای برای مدارس استثنایی مشخص نشده است

, شیوه نامه ای برای مدارس استثنایی مشخص نشده است, شیوه نامه ای برای مدارس استثنایی مشخص نشده است,

وحیدی تصریح کرد: همچنین شیوه نامه ای درباره وضعیت مدارس خاص نظیر مدارس استثنایی که دانش آموزان آسیب پذیری جسمی دارند و با شرایط ویژه ای مواجه هستند با وجود اینکه ازدحام برخی مدارس استثنایی در کشور بالا است مشخص نشده است.

,

وی عنوان کرد: این درحالی است که  دانش آموزان مدارس استثنایی حتی در رعایت مسائل بهداشتی و پروتکل ها به دلیل شرایط خاص روحی، جسمی و ذهنی با سختی‌های روبه‌رو هستند اما به طور ویژه به آن پرداخته نشده است.

,

وحیدی گفت: موضوع دیگر پشتیبانی وزارتخانه ها و مجموعه های دولتی از موضوع ایجاد فرصت های مجازی نظیر اینترنت، تبلت و امکانات مورد نیاز است.

,

وی افزود: نظر ما این بود اگر وزارت نفت مطالباتی در خارج از کشور دارد و طرف مقابل آمادگی پرداخت ندارد به جای انتقال ارز به داخل از کشورهایی نظیر چین تبلت دانش آموزی و از داخل نیز سیم کارت دانش آموزی تهیه و در اختیار دانش آموزانی که فاقد گوشی هستند، قرار گیرد تا بتوانند در فضای مجازی آموزش ببینند.

,

وحیدی خاطرنشان کرد: رسانه ملی هم آمادگی داشته باشد با آغاز سال تحصیلی برنامه درسی را به صورت مدون تدوین و پخش کند تا دانش آموزان عملاً از آموزش عقب نمانند.

,

وی عنوان کرد: قبلا درباره این موارد صحبت شده بود اما با بازگشایی مدارس استرسی ناگهانی به خانواده ها وارد شد در حالی که بر اساس چه این توصیه ها انجام شده است؟ 

,

گویا حالت لجبازی در کشور به وجود آمده است

, گویا حالت لجبازی در کشور به وجود آمده است, گویا حالت لجبازی در کشور به وجود آمده است,

وی افزود: گویا حالت لجبازی در کشور به وجود آمده نظیر موضوع بنزین که بعد از آن می‌گویند ما مطلع نبودیم یا موضوعات مختلف در گرانی یا بورس که برخی از سیاسیون بدون در نظر گرفتن شرایط بورس مداخله می‌کنند و سخنانی می‌گویند که سرمایه مردم تحت شعاع قرار می گیرد این هم از موضوع آغاز سال تحصیلی که عملا ۱۵ روز زودتر سال تحصیلی را آن هم بدون آمادگی آغاز کردیم.

,

وحیدی خاطرنشان کرد: سازمان نوسازی مدارس هم قبلاً تعهد کرده بود بسیاری از مدارس را با شروع مهرماه آماده می‌کند اما از آنجا که وزارتخانه سال تحصیلی را زودتر آغاز کرد این مدارس آماده نشدند و در واقع علاوه بر عدم آمادگی برای آغاز سال تحصیلی زودتر، با آماده نشدن این مدارس دانش‌آموزانی که باید در آنها  حضور می یافتند بلاتکلیف شدند.

,

 

,

انتهای پیام/

,

 

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه