اخبار داغ

اینجا ساحل دارالمومنین است یا اروپا!

اینجا ساحل دارالمومنین است یا اروپا!
وضعیت تاسف بار در سواحل برخی از شهرستانها باعث موج بی حجابی و شنای مختلط بیشتر به سواحل اروپایی شباهت دارد تا ساحل شهرهایی که به دلیل رعایت مسائل دینی و عشق اهل بیت(علیهم السلام) دارالمومنین و استان ولایتمدار نام گرفته است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سپاس؛ شرایط ظاهری برخی افراد در هنگام استفاده از خدمات سواحل در استان بوشهر مدتی است به گونه‌ای شده است که بسیاری از خانواده هایی که با ظاهر کاملا اسلامی در این مکان ها حضور پیدا می کنند، با چالش‌های جدی در حوزه آسیب‌های اجتماعی روبرو می شوند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سپاس,

وضعیت بدحجابی و در بسیار موارد بی حجابیی در سواحل باعث شده است رفته رفته شیوع بیشتری پیدا کرده و اقشار مختلف دیگری با خود درگیر کند.

,

« وَ الْمُؤْمِنُونَ وَ الْمُؤْمِناتُ بَعْضُهُمْ أَوْلِیاءُ بَعْضٍ یَأْمُرُونَ بِالْمَعْرُوفِ وَ یَنْهَوْنَ عَنِ الْمُنْکَرِ وَ یُقیمُونَ الصَّلاهَ و…» مردان و زنان با ایمان ، ولی( و یار و یاور ) یکدیگرند؛ امر به معروف و نهی از منکر می کنند؛ نماز را بر پا میدارند.

,

وضعیت تاسف بار در سواحل برخی از شهرستانها باعث موج بی حجابی و شنای مختلط بیشتر به سواحل اروپایی شباهت دارد تا ساحل شهرهایی که به دلیل رعایت مسائل دینی و عشق اهل بیت(علیهم السلام) دارالمومنین و استان ولایتمدار نام گرفته است.

,

یکی از سواحلی که مورد توجه هنجار شکنان قرار گرفته است، شهر دیلم است که نییاز است مسئولین امر نسبت به جلوگیری از هر گونه شیوع بی حجابی اقدامات جدی انجام دهند.

,

باید از مسئولین شهر پرسید چرا در شهری که تا یک دهه قبل وجود زنان بدون پوشش چادر عملی غیر متعارف و قبیح بود؛ امروز باید دچار چنین تغییر و تحول عظیم شود که دختران جوان و نسل مادران آینده با پوشش‌های غیر اسلامی در جامعه حضور دارند و حجاب را فقط برای ایام خاص مانند محرم و صفر استفااده می کنند؟

,

شهرستان دیلم به دلایل مختلف از جمله محرومیت و عدم رسیدگی و وضعیت آب و هوایی و … دارای اماکن تفریحی و ورزشی به صورت گسترده نیست، تفریح جوانان و نوجوانان و عموم مردم به ویژه در ایام تابستان فقط دریا است که باید پلاژ بانوان با امکانات کاملا رفاهی ایجاد شود.

,

وجود مسافران از نقاط مختلف کشور با فرهنگ و عقاید مختلف که با پوشش های نامناسب و زننده باعث شده است ساحل بندر دیلم از تفریحگاه عمومی به مکانی برای عده ای خاص تبدیل شود. چرا شهرستانی که قریب به ۸۵ لاله به خون کشیده دارد باید ساحل آن به مکانی تبدیل شود که آرمان های شهیدان اندک اندک محو شود؟

,

چرا مسئولین فقط متوجه ظاهر شهر هستند و روح شهر را به طور کامل نادیده گرفته اند؟ چرا به فکر سلامت روح جوانان این شهر نیستند؟ آیا این مسئولین حاضر به حضور فرزندان و خانواده خود در ساحل با وجود شرایط اسف بار زنان و مردان هستند؟  آیا تا به حال فکر کرده اند که شاید مسئولیتی در این قبال دارند؟  آیا اختیارات و مسئولیت های حکام اسلامی را مطالعه کرده اند؟ آیا استفاده از سه‌ چهار بیلبورد با جملات تکراری و کلیشه ای، صدف و مروارید رفع تکلیف نیست؟

,

مسئولین و متولیان امر باید فکری به حال ساحل و وضعیت رقت انگیز آن کنند و امکانات و پلاژ های جداگانه برای بانوان فراهم کنند یا این که از نظر فرهنگی و فکری و استقرار نهاد های مستقر امر به معروف و نهی از منکر (وظیفه ای که کاملا فراموش شده البته با شیوه ای صحیح و از راه دست آن ) این وضعیت را تغییر دهند.

,

تصویر آرشیوی است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه