اخبار داغ

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی خبر داد؛

۷۰ درصد دانش آموزان خراسان شمالی در مدارس حضور یافتند

۷۰ درصد دانش آموزان خراسان شمالی در مدارس حضور یافتند
سعیدی گفت: براساس گزارشات اعلام شده در روز نخست بازگشایی مدارس در استان خراسان شمالی 70 درصد دانش آموزان در تمامی مقاطع در مدارس حضور پیدا کردند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ عباس سعیدی، مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی در گفتگو با خبرنگار عصراترک اظهار داشت: بازگشایی مدارس در 15 شهریور ماه در استان خراسان شمالی همزمان با سراسر کشور آغاز و گروهبندی دانش آموزان در حال انجام است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  عصراترک,

وی ادامه داد: باتوجه به اینکه سه روز از شروع سال تحصیلی نگذشته است و تاکنون آمار دقیقی از حضور دانش آموزان در مدارس جمع بندی نشده، اما براساس گزارشات اعلام شده در روز نخست 70 درصد دانش آموزان در مدارس استان در تمامی مقاطع حضور پیدا کردند.

,

سعیدی با بیان اینکه تاکنون 94 درصد کلاس بندی های مقاطع مختلف تحصیلی در استان در اپلیکیشن شاد صورت گرفته است، گفت:  این کلاسبندی ها در مقطع ابتدایی 97 درصد، در مقطع متوسطه اول 96 درصد و در مقطع متوسطه دوم 94 درصد بوده است.

,

وی با اشاره به اینکه به دلیل  مراجعه زیاد به سامانه سناد در حال حاضر فعالیت در این سامانه به کندیانجام می شود، گفت: تا انتهای هفته تمامی این اطلاعات در سامانه ثبت و اپلیکیشن شاد نیز به وضعیت 100 درصدی کلاس بندی ها خواهد رسید.

,

این مقام مسئول در رابطه با وضعیت نظارت بر رعایت پروتکل های بهداشتی در مدارس، اظهار داشت:  اولیا دانش آموزان به عنوان ناظران اصلی در چند روز گذشته گزارشاتی  اعلام کردند به سرعت در دست اقدام قرار گرفت، همچنین تیم هایی جهت بازدید از مدارس حضور پیدا می کنند و کار با قدرت در حال اجرا است.

,

سعیدی سیاست اول مدارس را رعایت پروتکل ها و سلامتی و بعد از آن آموزش حضوری اعلام کرد و گفت: سلامتی دانش آموزان شوخی بردار نیست، اگر قرار باشد سلامتی دانش آموزان تحت تاثیر قرار گیرد، قطعا آموزش حضوری انجام نخواهد شد.

,

 

,

خانواده ها در زمان های اعلام شده برای دریافت کتاب مراجعه کنند

, خانواده ها در زمان های اعلام شده برای دریافت کتاب مراجعه کنند, خانواده ها در زمان های اعلام شده برای دریافت کتاب مراجعه کنند,

مدیر کل آموزش و پرورش استان خاطرنشان کرد: متاسفانه روز نخست برخی از اولیا جهت دریافت کتاب اقدام کردند و با عدم رعایت فاصله اجتماعی در برخی مناطق باعث ایجاد تجمع شدند، در حالی که بارها اعلام شده است که کتاب به تعداد دانش آموزان در داخل استان وجود دارد بنابراین در زمان های اعلام شده توسط مدیران برای دریافت کتاب به مدارس مراجعه کنند.

,

وی عنوان داشت: اصل اجرای آموزش حضوری، حفظ سلامت دانش آموزان و معلمان است و زمانی که سلامت آنها خدشه دار شود، آموزش حضوری کنسل خواهد شد.

,

سعیدی حضور حداقلی دانش آموزان را مدنظر خواند و افزود: تصمیمات و برنامه ریزی ها در این جهت خواهد بود که از تجمع و شیوع بیماری خودداری شود.

,

این مقام مسئول با اشاره به اینکه حساسیت و نگرانی نسبت به مناطق سفید نسبت به قرمز بیشتر وجود دارد، گفت: یکی ازدلایلی که وزارت آموزش و پرورش و ستاد ملی کرونا اقدام به حذف شرایط سه حالته سفید، قرمز و نارنجی کردند این بود که قطعا درمراکزی که سفید اعلام می شد رعایت ها کمتر صورت می گرفت و شیوع در آن نقاط قوت می گرفت.

,

سعیدی با اشاره به اینکه مدیران موظف هستند با خانواده ها تماس بگیرند و از نوع ادامه روند آموزش دانش آموزان به صورت حضوری، سامانه شاد یا برنامه های تلویزیونی مطلع شوند، گفت: در پذیرش دانش آموزان به تمامی مدارس و مدیران فراخوان داده شده است که هیچ گونه اجباری از اولیا برای حضور دانش آموزان درمدرسه نداشته باشند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه