اخبار داغ

کنعانی مقدم در گفت و گو با دانا:

دولت آینده یک دولت ائتلافی خواهد بود/ نباید دنبال سلبریتی سیاسی باشیم

دولت آینده یک دولت ائتلافی خواهد بود/ نباید دنبال سلبریتی سیاسی باشیم
دبیر سیاسی جبهه ایستادگی گفت: دولت آینده باید یک دولت ائتلافی از بین چهره ها و جریانات مختلف که کارآمدی اداره کشور را دارند باشد.
[

«حسین کنعانی‌مقدم»، دبیر سیاسی جبهه ایستادگی در گفت‌و گو با خبرنگار سیاسی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ با اشاره به شاخصه های رئیس جمهور آینده کشور عنوان کرد: همانطور که از نام رئیس قوه مجریه بر می آید، باید گفت رئیس جمهور بودن مهمترین شاخصه آن است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی ادامه داد: رئیس جمهور مسئولیت های متعدد اجرایی بر عهده دارد از این رو باید تجریه کافی و لازم در زمینه موضوعات مختلف اجرایی، اقتصادی، سیاست خارجی، امنیت، نظامی، فرهنگی و اجتماعی داشته باشد.

,

این کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به اینکه 40 سال گذشته بهترین فرصت برای کسانی بوده که قصد اثبات خود در عرصه عمل را داشتند تصریح کرد: زمان فاصله گرفتن از شعارهای خامی که همزمان با داغ شدن تب انتخابات از سوی کاندیداها شنیده می شود گذشته است، مردم به کسانی رای خواهند داد که از شعارهای بی عمل عبور کنند.

,

کنعانی مقدم با اشاره به اینکه باید رئیس جمهور پاسدار ارزشهایی باشد که انقلاب اسلامی در این سالها آن را آفریده است عنوان کرد: ارزشهای دفاع مقدس و انقلاب اسلامی، استکبار ستیزی، مبارزه با رژیم صهیونیستی و ایستادگی دستاورد انقلاب اسلامی است که باید از سوی دولت منتخب ملت مورد پاسداری و حراست قرار گیرد.

,

وی با اشاره به اینکه رئیس جمهور باید شجاع و بی باک باشد گفت: منتخب مردم برای سکانداری قوه مجریه نباید با وجود تحریف ها و تهدیدها و تحقیرهای دشمن از مواضع انقلاب اسلامی عقب نشینی کند.

,

این کارشناس سیاسی با اشاره به ضرورت حمایت جریان های سیاسی مختلف از رئیس جمهور آینده عنوان کرد: دولت آینده یک دولت ائتلافی خواهد بود زیرا یک جناح به تنهایی نمی تواند کشور را اداره کند. دولت آینده باید یک دولت ائتلافی از بین چهره ها و جریانات مختلف که کارآمدی اداره کشور را دارند باشد.

,

کنعانی مقدم تاکید کرد: دولت آینده باید همه پتانسیل های موجود در کشور را وارد عرصه خدمت کند. 

,

نباید دنبال سلبریتی سیاسی باشیم

, نباید دنبال سلبریتی سیاسی باشیم, نباید دنبال سلبریتی سیاسی باشیم,

این کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به اینکه نباید به در انتخابات پیش رو به دنبال سلبریتی سیاسی باشیم گفت: باید به دنبال کسانی باشیم که در عین محبوبیت و توانایی اجرای کار، از کارآمدی لازم نیز برخوردار باشد تا بتواند مشکلات کشور را حل کند نه اینکه خودش به مشکلی برای نظام تبدیل شود.

,

کنعانی مقدم با اشاره به اینکه رئیس جمهور با کابینه اش معنا پیدا می کند عنوان کرد: باید کابینه ای وارد عرصه خدمت شود که از هم اکنون مورد بررسی قرار گرفته و در بین افکار عمومی کارآمدی آن مشخص شود.

,

وی با اشاره به طرح مجلس برای اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری گفت: آفتی در کشور وجود دارد که هر جریانی که مجلس را در اختیار می گیرد، تلاش می کند سلایق جناحی خود را در قوانین لحاظ کند در حالی که باید قوانین آسیب شناسی شده و بعد از کارکارشناسی در فرصت مناسبی عملی شود.

,

دبیر سیاسی جبهه ایستادگی با بیان اینکه برخی قوانین نسبت به هم کنش دارند مانند قانون احزاب سیاسی، قانون انتخابات، جرم سیاسی و موارد مشابه که در هم تنیدگی دارند که هر گونه تغییر در یک قانون قوانین دیگر را نیز متاثر خواهد کرد گفت: اگر این کنش دیده نشود در نهایت قوانینی وضع می شود که باز هم دارای نواقص خاص خود است.

,

کنعانی‌مقدم ادامه داد: برخی معتقدند که باید کشور به سمت نظام پارلمانی حرکت کند، اما قبل از اینکه بخواهیم قانون را تغییر دهیم باید مشخص شود به دنبال چه نوع نظامی هستیم. رئیس جمهور در نظام پارلمانی یک معنی  دارد، در نظام ولایی یک معنی و در نظام های حزبی و ریاستی نیز یک معنا و خاصیت دیگری را دارد. باید نخبگان و مسئولان تکلیف این مسئله را روشن کنند.

,

لزوم تعریف گفتمان بین جناحی/پسندیده نیست جناح های سیاسی یکدیگر را به چشم دشمن ببینند

, لزوم تعریف گفتمان بین جناحی/پسندیده نیست جناح های سیاسی یکدیگر را به چشم دشمن ببینند, لزوم تعریف گفتمان بین جناحی/پسندیده نیست جناح های سیاسی یکدیگر را به چشم دشمن ببینند,

این کارشناس سیاسی درخصوص روی کار آمدن دولت ائتلافی در انتخابات 1400 گفت: اگر به این جمع بندی برسیم که انجام مسائل اجرایی کشور نیازمند آن است که تمام توان اجرایی کشور به خدمت گرفته شود نباید مرز بندی سیاسی مانع از خدمت و کار شود.

,

کنعانی مقدم ادامه داد: کسانی که توانایی اداره کشور را دارند، متخصص و دانشمند در یک حوزه خاص هستند باید در دولت آینده به کار گرفته شوند.

,

وی با بیان اینکه دولت ائتلافی به این معناست که دولت را بدون نگاه به جناح خاص تشکیل دهیم عنوان کرد: باید وزرایی در هیئت دولت باشند که ترکیبشان از جریانات و احزاب مختلف باشد. کسی که توان حل مشکلات را دارد باید در دولت آینده به کار گرفته شوند.

,

دبیر سیاسی جبهه ایستادگی گفت: جناح های سیاسی باید یک گفتمان سیاسی بین جناحی را شکل دهند، این پسندیده نیست که در جمهوری اسلامی جناح های سیاسی یکدیگر را به عنوان نه تنها رقیب بلکه به چشم دشمن ببینند.

,

 اصلاحات باید پاسخگوی اقدامات روحانی باشد

,  اصلاحات باید پاسخگوی اقدامات روحانی باشد,  اصلاحات باید پاسخگوی اقدامات روحانی باشد,

کنعانی مقدم در خصوص آینده سیاسی جریان اصلاحات در انتخابات پیش رو گفت: مشکل عمده جریان های سیاسی در کشور این است که وقتی نامزد آنها پیروز انتخابات می شود، در مقابل عملکرد آنها پاسخگو نیستند در صورتی که در تمام دنیا احزاب پاسخگوی عملکرد شخصی هستند که با حمایت آنها منتخب شده است.

,

وی با بیان اینکه جریان اصلاحات باید پاسخگوی اقدامات و عملکرد آقای روحانی در 8 سال ریاست جمهوری باشد عنوان کرد: البته اقدامات مثبت دولت هم باید به حساب اصلاح طلبان نوشت.

,

این فعال سیاسی گفت: اگر در انتخابات پیش رو به دنبال رای آوری بیشتر باشیم بدون اینکه کارآمدی افراد را در نظر بگیرم نتیجه همانند دولت فعلی می شود. بنابراین باید به طور جدی بررسی شود که یک چهره بعد از انتخاب شدن در 1400 چه کسانی را به کار خواهد گرفت. باید تمام این شاخص ها روی کفه ترازو قرار گیرد.

,

 

,

انتهای پیام/ک

,

 

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه