اخبار داغ

گزارشی از یک جلسه‌ که آلام مردم را بیشتر کرد؛

خواب مسئولان و قیمت‌سازی انبوه‌سازان

خواب مسئولان و قیمت‌سازی انبوه‌سازان
در شرایطی که با نرخ‌سازی‌های کاذب و معاملات صوری، قیمت مسکن در برخی نقاط بیرجند از متری 10 میلیون تومان فراتر رفته است، مسئول بخش خصوصی از هزینه تمام‌شده متری 13 میلیون تومان سخن گفت و تعجب‌آور است که هیچ‌ یک از حاضران در جلسه به این نرخ‌سازی واکنش نشان نمی‌دهند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان، در شرایطی که مسکن به عنوان یکی از دغدغه‌های اصلی حوزه معیشت مردم مطرح است و تورم لجام‌گسیخته در بخش خرید و در بخش اجاره منجر به ایجاد نارضایتی اجتماعی در سطح جامعه شده است، جلسه‌ای با حضور متولیان دولتی و خصوصی بخش مسکن برگزار شد و نتایج خروجی آن جز درد بر آلام مردم بیرجند نیفزوده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان,

در شرایطی که هم‌اکنون با نرخ‌سازی‌های کاذب و معاملات صوری، قیمت مسکن در برخی نقاط شهر از متری 10 میلیون تومان فراتر رفته است، مسئول بخش خصوصی ساخت مسکن که ذی‌نفع اصلی گرانی بخش مسکن است، از هزینه تمام‌شده متری 13 میلیون تومان دم می‌زند که جای بسی تعجب است که هیچ‌کدام از حاضران در جلسه به این نرخ‌سازی واکنش نشان نمی‌دهند.

,
 
,
آیا مدیر کل دفتر فنی استانداری نسبت به ریزهزینه‌های ساخت در استان اشراف ندارد یا این‌که سکوت در برابر این کار نامعقول و دفاع از حقوق آحاد جامعه که زبانی جز زبان وی ندارند را به چالش با متولیان استان ترجیح می‌دهد؟
,
 
,
مصوبه افزودن یک تراکم شهری که ظلمی فاحش در حق مردم به سبب افزایش تراکم و کاهش سطح خدمات است و توسط مسئولان دولتی استان تصویب اما توسط متخصصان کشوری رفع شده است، چرا مجددا مطرح و اظهار به تصویب می‌شود؟ آیا با افزایش یک طبقه به ساخنمان 5 طبقه، قیمت طبقه 6 و سایر طبقات نسبت به قبل از اجرای این مصوبه کاهش پیدا می‌کند یا این‌که به دلیل افزایش بارگذاری و انتفاع از یک قطعه زمین، نرخ زمین در سطح شهر مجددا افزایش پیدا می‌کند؟
,
 
,
راهکار کاهش قیمت مسکن و هم‌زمان رونق تولید آن، در اختیارگرفتن زمین‌های دولتی جهت ساخت مسکن برای فاقدان مسکن است و قطعا با هدایت نقدینگی مردم در ساخت مسکن با نظارت صحیح در بخش ساخت‌وساز، شاهد رونق تولید اشتغال هم‌زمان با کاهش هزینه‌های زندگی مردم خواهیم بود.
,
 
,
امید است متولیان دولتی بخش مسکن به عنوان زبان گویای مردم نسبت به مطالب مطرح شده شفاف‌سازی کرده و راهکار خود را برای کاهش قیمت مسکن در بیرجند به اطلاع عموم مردم برسانند چراکه یکی از ابزارهای اجرایی پیاده‌سازی بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، تلاش برای اجرای عدالت و مبارزه با فساد است.
,
 
,
انتهای پیام/
]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه