اخبار داغ

دبیر صنف کشاورزی اصفهان:

طرح آب منطقه ای منجر به صرفه جویی نمی شد/ 35 درصد کشت کشاورزان در مهر نیاز به آبیاری دارد

طرح آب منطقه ای منجر به صرفه جویی نمی شد/ 35 درصد کشت کشاورزان در مهر نیاز به آبیاری دارد
دبیر صنف کشاورزی اصفهان گفت: با اجرای طرح آب منطقه ای حجم زیادی از آب هم بعد از بستن در رودخانه هدر می رفت و بر خلاف هدف این طرح که صرفه جویی بود، اتفاق می افتاد، بنابراین این طرح عملیاتی نبود و با آن موافقت نشد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ اسفندیار امینی در گفت و گو با خبرنگار صاحب نیوز اظهار کرد: اینکه خروجی سد زاینده رود به مدت 5 روز در نیمه دوم شهریور ماه کاهش یابد پیشنهادی بود که شرکت آب منطقه ای ارائه کرده بود که بستن آب از سد زاینده رود در این مدت اصلاً به این معنی نیست که ما در مزارع هم به مدت 5 روز آب نخواهیم داشت و در مزارع این مدت تا دوباره رودخانه آبگیری شود، بین 10 تا 12 روز بوده و در این مدت دوباره آب وارد مزارع می شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صاحب نیوز,

دبیر صنف کشاورزی اصفهان تصریح کرد: حجم زیادی از آب هم بعد از بستن در رودخانه هدر می رفت و بر خلاف هدف این طرح که صرفه جویی بود، اتفاق می افتاد، بنابراین این طرح عملیاتی نبود و با آن موافقت نشد.

,

وی با اشاره به اینکه کشت کشاورزان همچنان به آب نیاز دارد، افزود: بالغ بر 35 درصد کشت کشاورزان همچنان در مهرماه نیز نیاز به آبیاری دارد که باید تجدید نظری در خط قرمز شرب شده و رودخانه لایروبی شود و همچنین مناطق بالا دست که آبیاریشان تکمیل شده ورودی هایشان بسته و بندهایی که ایجاد کردند هم حتی به صورت موقت برداشته شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه