اخبار داغ

رئیس کل دادگستری خراسان‌جنوبی تاکید کرد؛

لزوم اجرای قانون پیش فروش ساختمان/ صنوف آلاینده تا پایان سال منتقل شود

لزوم اجرای قانون پیش فروش ساختمان/ صنوف آلاینده تا پایان سال منتقل شود
حجت‌الاسلام حمیدی با بیان این‌که قانون پیش فروش ساختمان در خراسان جنوبی اجرا نمی‌شود، گفت: با اجرای این قانون بسیاری از مشکلات مربوط به خرید و فروش املاک و حوزه ساختمانی برطرف خواهد شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان، صبح امروز شورای پیشگیری از وقوع جرم استان خراسان‌جنوبی با پیگیری سه دستور کار برگزار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان،,
 
,
دستور کار اول در این جلسه گزارش اعضا مرتبط از اجرایی قانون پیش فروش ساختمان در استان خراسان‌جنوبی بود.
,
 
,
قانون پیش فروش ساختمان در خراسان‌جنوبی اجرا نمی‌شود
, قانون پیش فروش ساختمان در خراسان‌جنوبی اجرا نمی‌شود, قانون پیش فروش ساختمان در خراسان‌جنوبی اجرا نمی‌شود,
 
,
حجت الاسلام ابراهیم حمیدی رئیس کل داگستری استان خراسان‌جنوبی در این خصوص اظهار کرد: اجرایی شدن قانون پیش فروش ساختمان موضوعی است که در جلسات قبل مطرح و خواستار پیگیری و اجرایی شدن آن شدیم.
,
 
,
وی با بیان این‌که اجرایی این قانون بسیاری از مشکلات مربوط به خرید و فروش املاک و حوزه ساختمانی را برطرف می‌کند، افزود: متاسفانه مشاهدات نشان می‌دهد این قانون در استان خراسان‌جنوبی اجرایی نمی‌شود و به برخی دلایل روی زمین مانده است.
,
 
,
رئیس کل دادگستری خراسان‌جنوبی عنوان کرد: این قانون اگر اجراشود و به خوبی پیش رود می‌تواند بسیاری از مشکلات را مرتفع کند.
,
 
,
حجت الاسلام حمیدی بیان کرد: طبق این قانون مشاوران املاک حق خرید و فروش املاک را ندارند بلکه این موضوع بر عهده دفاتر اسناد رسمی است.
,
 
,
وی خاطرنشان کرد: مشاور املاک وظیفه مشورت دادن به خریدار و فروشنده و معرفی فروشنده جهت فروش ملک به خریدار را دارد.
,
 
,
رئیس کل دادگستری خراسان‌جنوبی تصریح کرد: لازم است نسبت به مشاوران املاک نظارت صورت گیرد و سردفتران ثبت اسناد نیز نسبت به وظیفه که دارند توجیه شوند.
,
 
,
حجت الاسلام حمیدی عنوان کرد: برای نظارت بیشتر بر کار مشاوران املاک پیشنهادی مطرح شده مبنی بر این‌که مشاوران املاک تعهد بدهند که کار خرید و فروش ملک را انجام ندهند در غیر این صورت اگر نسبت به تعهد داده شده عمل نکنند مشاور املاک پلمپ خواهد شد.
,
 
,
وی افزود: اگر مشاوران املاک سامان دهی شوند می‌توان قانون پیش فروش ساختمان را اجرایی کرد.
,
 
,
دستور کار بعدی بررسی موانع پیش روی ایجاد سایت کارگاهی صنوف آلاینده در بیرجند بود.
,
 
,
وجود صنوف آلاینده و ایجاد مزاحمت برای مردم/ لزوم انتقال صنوف تاپایان سال
, وجود صنوف آلاینده و ایجاد مزاحمت برای مردم/ لزوم انتقال صنوف تاپایان سال, وجود صنوف آلاینده و ایجاد مزاحمت برای مردم/ لزوم انتقال صنوف تاپایان سال,
 
,
رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی در این خصوص اظهار کرد: وجود این صنوف در شهر باعث ایجاد مزاحمت برای مردم شده و چهره شهر را نازیبا کرده است.
,
 
,
وی افزود: باید هرچه زودتر این صنوف ساماندهی شود و برای صاحبان صنوف آلاینده ابزار تشویقی جهت جابجایی به مکان‌های پیش‌بینی شده در نظر گرفته شود.
,
 
,
حجت الاسلام حمیدی تاکید کرد: لازم است نهادهای متولی در این خصوص اقدامات لازم را انجام دهند چراکه اگر هماهنگی صورت گیرد به نتایج خوبی خواهیم رسید.
,
 
,
رئیس کل دادگستری خراسان‌جنوبی تصریح کرد: باتوجه به این‌که زیرساخت‌های لازم برای انتقال صنوف آلاینده فراهم شده اگر پروانه‌ای صادر نشده سریعتر صادر شود که تاپایان سال شاهد انتقال صنوف آلاینده به مکان جدید باشیم.
,
 
,
ورود دستگاه قضا در صورت عدم جابجایی صنوف آلاینده
, ورود دستگاه قضا در صورت عدم جابجایی صنوف آلاینده, ورود دستگاه قضا در صورت عدم جابجایی صنوف آلاینده,
 
,
وی با بیان این‌که اگر زیرساختها به طور کامل آماده و امکان جابجایی برای صنوف آلاینده وجود داشته باشد اما مقاومتی برای عدم جابجایی از سوی صنوف مشاهده شود امکان ورود مقامات قضایی به این مسئله وجود دارد.
,
 
,
محمدعلی جاوید شهردار بیرجند در این خصوص با بیان این‌که انتقال صنوف آلاینده اولویت یک شهر بیرجند است گفت: مساحت در نظر گرفته شده برای صنوف آلاینده 68 هکتار است که 14 هکتار مربوط به شهرداری است.
,
 
,
وی افزود: با توجه به این‌که تمام زیرساخت، جدول کشی و اقدامات مورد نیاز در این خصوص توسط شهرداری انجام شده اما به دلیل وجود قسمتی از اراضی که وقف شده کار متوقف شده است.
,
 
,
شهردار بیرجند از اداره کل اوقاف و امور خیریه استان گلایه کرد و گفت: چرا ابتدای کار شهرداری در این منطقه اوقاف و امور خیریه استان طی نامه، تماس و مکاتبه‌ای در خصوص موقوفی بودن قسمتی از اراضی به ما اطلاع نداد که در این منطقه کار نشود و حال که تمام کارها در این منطقه انجام و زیرساخت‌های لازم فراهم شده مانع کار شده است؟
,
 
,
در خراسان‌جنوبی قاچاق گندم نداریم
, در خراسان‌جنوبی قاچاق گندم نداریم, در خراسان‌جنوبی قاچاق گندم نداریم,
 
,
دستور کار سوم بررسی اقدامات انجام شده برای تامین امنیت غذایی و جلوگیری از محصولات استراتژیک کشاورزی نظیر گندم بود که مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
,
 
,
رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی در این خصوص تاکید کرد: باید حواسمان جمع باشد که گندم و نان مهمترین مواد غذایی مورد استفاده مردم است و اجازه ندهیم با قاچاق گندم نان مورد نیاز مردم در دسترس نباشد و مردم را با مشکل مواجه کند.
,
 
,
وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه در خراسان‌جنوبی درگیر قاچاق گندم نیستیم اما باز هم باید نظارت شود که میزان تولید و خرید گندم در استان به چه میزان است.
,
 
,
حجت الاسلام حمیدی گفت: مقایسه میزان خرید و تولید گندم در هر سال با سال قبل و ارائه آمار نشان می‌دهد که قاچاقی وجود داشته یا نه.
,
 
,
رئیس کل دادگستری خراسان‌جنوبی افزود: باید نسبت به قاچاق گندم حساس بود و اگر گندمی که مورد استفاده انسانی است برای دام استفاده شود اسراف است و نباید انجام شود.
,
 
,
خرید بیش از 19 هزار تن گندم
, خرید بیش از 19 هزار تن گندم, خرید بیش از 19 هزار تن گندم,
 
,
محمدعلی بیجاری مدیر توسعه بازرگانی جهاد کشاورزی خراسان جنوبی در این جلسه در خصوص موضوع قاچاق گندم در استان، بیان کرد: در سازمان جهادکشاورزی کمیته پایش قاچاق محصولات کشاورزی تشکیل شده است.
,
 
,
وی افزود: در این راستا تیم های نظارتی استانی و شهرستانی تشکیل شده و به صورت دائم بر تمام بخش‌ها و نهادهای متولی محصولات کشاورزی نظارت می‌شود.
,
 
,
مدیر توسعه بازرگانی جهاد کشاورزی خراسان جنوبی بیان کرد: خراسان جنوبی استانی است که بخش جزئی از گندم مورد نیاز استان را تامین میکند لذا نیاز به خرید گندم از استانهای دیگر داریم و به نوعی وارد کننده گندم هستیم.
,
 
,
بیجاری اظهار کرد: تاکنون توسط شرکت غله استان 19 هزار و 900 تن گندم برای سیلوی قاین و بیرجند خریداری شده است.
,
 
,
وی با بیان این‌که 18 مرکز خرید در استان وجود دارد، گفت: آمار خرید به صورت روزانه ثبت می‌شود و تاکنون هیچ گزارشی مبنی بر قاچاق گندم به شرکت غله و جهادکشاورزی استان اعلام نشده است.
,
 
,
مدیر توسعه بازرگانی جهاد کشاورزی خراسان‌جنوبی اظهار کرد: برای خرید و واردات گندم به استان شبکه‌هایی تعریف شده که دائم این شبکه‌ها مورد نظارت و بازرسی قرار می‌گیرد.
,
 
,
بیجاری خاطرنشان کرد: در مورد آرد نیز قاچاقی در استان وجود نداشته بلکه چند مورد عرضه خارج از شبکه داخل استان وجود داشته که در این خصوص پرونده تشکیل و تحویل تعزیرات حکومتی استان شده که پیگیری طبق روال قانونی در حال انجام است.
,
 
,
وی خاطرنشان کرد: طبق برآوردهای صورت گرفته پیش‎بینی شده میزان تولیدات گندم استان به 65 هزار تن برسد که تا کنون به جز گندم مورد استفاده مردم 20 هزار تن گندم تحویل شده و مابقی پس از تحویل اعلام خواهد شد.
,
 
,
کشف 7 تن آرد
, کشف 7 تن آرد, کشف 7 تن آرد,
 
,
ناصرفرشید فرمانده نیروی انتظامی خراسان‌جنوبی نیز در این خصوص اظهار کرد: مبارزه با قاچاق کالا و ارز یکی از وظایف مهم نیروی انتظامی است.
,
 
,
وی افزود: در بحث گندم در استان قاچاقی وجود نداشته و در بحث آرد نیز عرضه خارج از شبکه بوده که حدود 7 تن آرد کشف و پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به تعزیرات حکومتی استان ارسال شده است.
,
 
,
فرمانده نیروی انتظامی خراسان‌جنوبی بیان کرد: طبق اطلاعات واصله ظاهرا دلیل عرضه آرد خارج از شبکه دونرخی بودن قیمت نان اعلام شده است.
,
 
,
همچنین در این جلسه رئیس کل دادگستری خراسان‌جنوبی پیشنهاد داد بحث زباله گردی و جمع آوری زباله در شهر بیرجند مسئله‌ای است که باید به آن توجه شود و لازم است در این خصوص یک کارگروه تشکیل و مسائل بررسی شود.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه