اخبار داغ

موسوی در گفت و گو با دانا:

20 میلیارد دلار ارز حاصل از صادرات به کشور بازنگشته است/ خسارت سرمایه‌داران به معیشت مردم

20 میلیارد دلار ارز حاصل از صادرات به کشور بازنگشته است/ خسارت سرمایه‌داران به معیشت مردم
نایب رئیسی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: از 27 میلیارد دلار ارز صادراتی تنها 7 میلیارد دلار بازنگشته است و 20 میلیارد دلار از سرمایه ملت آن سوی مرزها خوابیده است.
[

«سید کاظم موسوی»، نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفت‌و گو با خبرنگار سیاسی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ درباره آخرین وضعیت بازگشت ارزهای حاصل از صادارت گفت: از 27 میلیارد دلار ارز صادراتی تنها 7 میلیارد دلار بازگشته است و 20 میلیارد دلار از سرمایه ملت آن سوی مرزهاست.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی با بیان اینکه اگر این 20 میلیارد دلار به کشور برنگردد به واحدهای تولیدی ضربه جدی وارد خواهد آمد افزود: معیشت مردم امروز در تنگناست و در صورتی که این میزان ارز حاصل از صادرات به کشور برنگردد امیدی به گشایش در معیشت مردم بسیار کمرنگ می شود.

,

نماینده مردم اردبیل در مجلس با بیان اینکه پرونده بیش از 300 شرکت ثبت سفارش باطل شده است ادامه داد: متاسفانه بعضا شاهد هستیم که این ارزها از سوی کسانی مورد استفاده قرار گرفته که سواد و تخصص ندارند و تنها صاحب سرمایه هستند که وارد میدان صادرات غیرنفتی شده و خسارات هنگفتی به اقتصاد کشور و معیشت مردم وارد کردند. 

,

موسوی با اشاره به اینکه از 7 میلیارد دلار ارز به کشور برگشته حدود 6 میلیارد دلار آن توسط قوه قضائیه صورت گرفته است گفت: دولت نسبت به این مقوله مسئول است و باید پاسخگو باشد تا حقوق مردم احقاق شود.

,

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به اینکه مجلس از وزارتخانه های مرتبط با این مسئله سوال خواهد کرد تصریح کرد: برای اینکه مانع از تنگنا قرار گرفتن مردم شویم، تا پای استیضاح وزرا پیش خواهیم رفت.

,

 

,

انتهای پیام/ک

,

 

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه