اخبار داغ

سرپرست دانشگاه فنی و حرفه‌ای خراسان شمالی تشریح کرد؛

جزئیات برگزاری کلاس‌ها در دانشگاه فنی و حرفه‌ای/تدریس ۱۰ رشته جدید

جزئیات برگزاری کلاس‌ها در دانشگاه فنی و حرفه‌ای/تدریس ۱۰ رشته جدید
قاضی پور گفت: برگزاری کلاس‌های عملی دانشگاه فنی و حرفه‌ای خراسان شمالی منوط به موافقت استانداری است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مسعود قاضی پور، سرپرست دانشگاه فنی و حرفه ای خراسان شمالی در گفت و گو با خبرنگار عصر اترک اظهار کرد: دانشگاه فنی و حرفه ای خراسان شمالی دارای پنج آموزشکده شامل آموزشکده فنی دارالفنون بجنورد، آموزشکده دختران انقلاب اسلامی بجنورد، آموزشکده فنی و حرفه ای شیروان، آموزشکده فنی و حرفه ای جاجرم و آموزشکده کشاورزی سمنگان در شهرستان مانه و مسلقان است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصر اترک,

قاضی پور گفت: رویکرد اصلی این پنج آموزشکده، آموزش عملی دانشجویان در راستای کارآفرینی و مهارت افزایی آنان است.

,

وی در ادامه با اعلام اینکه کلاس های این دانشگاه از 24 شهریور ماه جاری به طور رسمی آغاز می شود، گفت: انتخاب واحد دانشجویان جاری این دانشگاه از 15 شهریور ماه جاری شروع شده که هنوز در حال انجام است.

,

وی افزود: ثبت نام دانشجویان جدید الورود به این دانشگاه نیز در آبان ماه امسال انجام خواهد شد.

,

قاضی پور با اعلام اینکه آموزش ترم جدید این دانشگاه مجازی خواهد بود، در عین حال، تصریح کرد: برای برگزاری دروس عملی باید هماهنگی ها با استانداری خراسان شمالی انجام شود و درصورتیکه استانداری با برگزاری حضوری کلاس های عملی موافقت کند، این کلاس ها با رعایت پروتکل های بهداشتی و دستورالعمل های ابلاغی برپا می شوند.

,

با این وجود، وی یادآور شد: رییس دانشگاه فنی و حرفه ای کشور نیز اعلام کرده است که دانشگاه های فنی و حرفه ای استان ها می توانند کلاس های عملی را با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار کنند.

,

در عین حال، وی عنوان کرد: در حال حاضر این دانشگاه در حال آماده سازی و تولید فیلم هایی است که دانشجویان با تهیه این فیلم ها می توانند برای آموزش دروس عملی خود بهره برداری کنند.

,

سرپرست دانشگاه فنی و حرفه ای خراسان شمالی در پاسخ به این سوال که آیا تمامی دانشجویان این دانشگاه امکان برخورداری از زیرساخت های حضوری در کلاس های مجازی را دارا هستند؟ عنوان کرد: دانشجویانی که ساکن مناطق محروم هستند از زیرساخت ها و ابزار لازم برای تحصیل مجازی برخوردار نیستند که این دغدغه را به دانشگاه فنی و حرفه ای کشور گزارش داده ایم تا در این باره تصمیم گیری شود.

,

وی درباره وضعیت تجهیزات کارگاهی آموزشکده های این دانشگاه نیز اظهار کرد: هر ساله از محل بودجه سالانه این دانشگاه بخشی از تجهیزات مورد نیاز کارگاه های این آموزشکده ها خریداری می شوند.

,

با این وجود، وی تصریح کرد: با توجه به اینکه جریان پیشرفت صنعت، سریع است و به طور مستمر نیز به روز رسانی می شود، نیاز است که با تامین اعتبار لازم تجهیزات کارگاهی این دانشگاه نیز سریع به روز رسانی شوند.

,

قاضی پور خاطر نشان کرد: تجهیزات کارگاهی این دانشگاه در تمامی آموزشکده ها در حال به روز رسانی است.

,

وی در ادامه به آموزشکده کشاورزی سمنگان نیز اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه این آموزشکده دارای زمین کشاورزی است و هر ساله در این زمین برای آموزش عملی دانشجویان محصولاتی از جمله گندم، جو و یونجه کاشته می شوند، این آموزشکده از محل فروش این محصولات، خود درآمدی دارد و درآمد حاصل شده نیز پس از بازگشت از سازمان مرکزی برای خرید نهاده کشت بعدی این آموزشکده هزینه می شود.

,

وی در خاتمه درباره رشته های این دانشگاه نیز بیان کرد: تا سال تحصیلی سال گذشته در پنج آموزشکده این دانشگاه 51 رشته تحصیلی پذیرش و تدریس می شدند که برای سال تحصیلی 1400-99 تعداد 10 رشته (هفت رشته در مقطع کاردانی و سه رشته در مقطع کارشناسی) به تعداد رشته های این دانشگاه اضافه شدند.

,

سرپرست دانشگاه فنی و حرفه ای خراسان شمالی گفت: این رشته های جدید در مقطع کاردانی شامل نرم افزار کامپیوتر و تعمیر و نگهداری ماشین های الکتریکی در آموزشکده فنی جاجرم، بهداشت یار دامپزشکی برای آموزشکده کشاورزی سمنگان، تربیت بدنی در آموزشکده فنی و حرفه ای شیروان، حرارت مرکزی و تهویه مطبوع در آموزشکده فنی و حرفه ای دارالفنون بجنورد همچنین تربیت بدنی و معماری طراحی داخلی در آموزشکده انقلاب اسلامی دختران بجنورد هستند.

,

قاضی پور افزود: رشته های جدید در مقطع کارشناسی نیز شامل معماری، گرافیک و مهندسی شهرسازی در آموزشکده انقلاب اسلامی دختران بجنورد هستند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه